Strona 1 z 3

[80 B4 2.0 ABT] czemu nadal szarpie,wszystko sprawdzone :-(

: 22 sty 2008, 17:31
autor: daniel_ABT
Witam wszystkich.Mam audiczke z silnikiem ABT.Jak ja kupilem to spalanie wynosilo ok 18 - 20 litrow benzyny i silnik mial nie rowna prace tak jak by chodzil na 3 gary.Samochod prawie wogole nie mial przyspieszenia,jezdzil a wlasciwie sie toczyl.Odrazu postawilem go do mechanika.Jednego,drugiego i trzeciego ale zaden z nich nich oprocz tego ostatniego mie zrobil nic oprocz tego ze ustawil zaplon,a wlasciwie wyciagnal i ustawil go z pompa olejowa bo podobno tam bylo przestawione.No fakt polepszylo sie ale nie do konca.Postawilem go do elektronika i znalezlismy dwie usterki.Pierwsza to to ze komp byl zwalony bo nawet przy wylonczonym zaplonie wysterowywal napiecie na silniczek krokowy i co jakis czas bylo slychac jak sie zalancza.Kupilem kompa,wymienilem i z tym bylo juz git.A sprawa spalania nie znikla,przejzelismy wszystko i okazalo sie ze w kostce ktora podpina sie do wtrysku cos nie laczylo i komp nie pobieral odczytu polozenia przepustnicy.Zrobilismy to,ustawilismy jeszcze raz zaplon i odrazu samochod byl nie do poznania,spalanie spadlo do ok 10litrow benzynki,tylko ze silnik jeszcze troche SZARPAł przy ruszaniu i przy jezdzie,przerywal na dwojce,tak jak by sie dlawil od ok 2000 brotow do 3000 a pozniej juz szarpanie nie bylo juz odczuwalne bo wchodzil na obroty,w podobnych obrotach bylo tez na trzecim biegu,na 4 i 5 biegu jest to juz nie odczuwalne.Sprawdzone bylo wszystko :

-sonda na oscyloskopie,

-czujnik wody ten niebieski,

-ten czujnik temp powietrza co jest przy wtrysku,

-jescze raz wszystie wszkazania na i napiecia na kostce od TPSu,

-cisnienie paliwa mialo 1 bar,nigdzie sie nie zapowietrzalo

- wywalilem katalizator i wstawilem tlumik

-cisnienie na garach mialo 1gar-9,5 ;2gar-9,3 ; 3gar-9,5 ; 4 gar-9,5

-sprwdzalismy podstawe pod wtryskiem(bylo dobra ale wyminilem na nowa),

- ten taki niebieski zawor ktory jest przypiety do obudowy filtra powierza(on jest od paliwa ale nie pamietam dokladnie jego nazwy),

- sprawdzalismy przewody WN i swiece(przewody git, swiece wymienilem),

-wymienilem kopulke i palec,

-byl przeprowadzony reset i adaptacja zgodnie z tym co mu kazal komp,


nawet przyprowadzilem taka sama audiczke ABT i wzszystkie parametry byly praktycznie identyczne,bledy byly wakasowane i po adaptacji przez kilka pierwszych dni praktycznie bylo ok ale takie to szarpanie dlawienie bylo minimalne.Nie przeszkadzalo mi to do tej pory bo jak dalem buta to sie przelamywal i szedl jak zly,no ale tak nie moze byc.Chce zeby niebylo tego wogole,bo juz mnie to irytuje i zastanawiam sie nad zalozeniem gazu i chce doprowadzic samochod do ladu.
Przeczytalem wszystkie posty na ten temat i sprawadzalem wszystko po kolei i nie mam pojecia.Juz mam dosc jazdy po mechanikach magikach,wiemze na forum jest kilku madrych ludzi i dlatego prosze o pomoc w mojej sprawie.Z gory dzieki


Sporo się naklikałeś i tylko dlatego nie zablokowałem tego źle nazwanego wątku. Na przyszłość proszę o poprawne, zgodne z regulaminem i zasadami panującymi na forum tytułowanie nowych wątków (TAG-i). Dziękuję Danek

: 22 sty 2008, 18:54
autor: Kokolino
Witaj. Przedewszystkim popraw nazwę tematu.
Co do twojej sprawy to będzie ciężki orzech do zgryzienia. Ja ze swoim autkie też walczyłem długo zamim się to uspokoiło. Na pierwszy ogień odłącz sonde i zrób jazdę próbną, wiem sonde sprawdzałeś ale uwierz mi ja swoją sprawdzałem kilkanaście razy i w/g wskazań przyrządów była dobra.

: 22 sty 2008, 19:39
autor: homer
jak pisal kokolino pozatym sprawdz czy silniczek krokowy ci sie nie wiesza ja tak mialem powiem ci ze meczylem sie z tym prawie rok wywalilem w pip kaski ale teraz niunka nie do poznania
ja bym na twoim miejscy odpiol sonde i sprawdzil bez niej badz znalazl sprawny krokowiec i tez to sprawdzil.... komp w ABT jest na tyle ubogi ze moze poprostu cio tego nie pokazac :-/

: 22 sty 2008, 20:32
autor: daniel_ABT
co do sondy to juz raz zakldalem inna z ABK i praca silnika sie nie zmienila ale to bylo jeszce wtedy gdy mi duzo palil i tak nie rowno chodzil.ale jutro z rana zrobie probe z odlaczona sonda i porownam roznice.co do silniczka krokowego to juz kiedys go sprawdzalem z tym elektronikiem i jego byla prawidlowa.reaguje ta jak powinien,bynajmniej on tak mowil-wierze mu bo to lebski gosc i to on w duzym stopniu ozywil moje audi...ale nikt nie jest nie omylny,wiec silniczek tez jutro sprawdze...chcialem go kiedys podmienic z innego ABT ale na tamtym byly inne oznaczenia(ktos mi mowil jak dobrze pamietam ze ja mam ten tanszy chyba 4,ale nie jestem tego dokladnie pewien bo to dawno bylo).ja mam z rocznika 92 a tamta byla z 93 roku

: 22 sty 2008, 20:38
autor: Kokolino
daniel_ABT pisze:co do sondy to juz raz zakldalem inna z ABK
Pewny to nie jestem ale sonda z ABK to nie pasuje do ABT. Odłącz szary przewód od sondy i się przejedź. A jeszcze jedno robi się tak na zimnym czy ciepłym silniku czy zawsze ?

: 22 sty 2008, 20:38
autor: daniel_ABT
I czy jeszcze ktos mi moze powiedziec dokladnie jak powinna wygladac prawidlowa praca silniczka krokowego.Tak zebym sie upewnil i wiedzial co do czego i na co zwracac uwage.Ja mam na swoim kompie bosch esitronic troszki zkrakowany ale malo mozna tam znalezc,jezeli chodzi o moj problem,wszystko juz przerobilem

: 22 sty 2008, 20:47
autor: czarekj
Przy oryginalnych sondach silników ABK i ABT nie ma przewodu o kolorze szarym. Sygnałowy jest czarny.

: 22 sty 2008, 20:49
autor: daniel_ABT
Co do tej sondy z ABK to zapewniano mnie ze jest to samo co w ABT.Jedyna roznica bylo to ze miala dluzsza wiazke przewodow.

: 22 sty 2008, 20:50
autor: Kokolino
czarekj pisze:Przy oryginalnych sondach silników ABK i ABT nie ma przewodu o kolorze szarym. Sygnałowy jest czarny.
:oops: Zgadza, się dzisiaj wymieniałem w innym aucie czteroprzewodową i pomyliłem.
A co do sond czy od ABK pasuje do ABT to niech się wypowiedzą inni bo pewnośc nie mam ale sonda w jest montowana tuż przed czy nawet w samym kacie a ne jak wABT w kolektorze i moż się różnić sposobem pomiaru. Numery w ETK-ce są zupełnie różne.

: 22 sty 2008, 21:09
autor: daniel_ABT
A i mozna wykluczyc jeszce ze filtr paliwa ze jest zapchany bo tez wyminilem na nowy.Zastanawia mnie czy ten filtr weglowy ktory jest ukryty w prawym blotniku moze miec jakies znaczenie.Chociaz cisnienie mialo 1 bar i pompka paliwa tez napeno jest dobra.

: 23 sty 2008, 12:56
autor: vi7o
Moj motor rowniez szarpal do momentu gdy sie nie nagrzał...okazało sie że dostawało lewe powietrze...a dokladnie w miejscu gdzie masz tzw. 'harmonijkę' w gornym lewym rogu. Poprostu była dziurawa w niektórych miejscach. Zakleiłem dobrą taśmą izolacyjną i sie poprawiło.

: 23 sty 2008, 13:14
autor: WOJTEK26
Sonda jest podobna ( w ABK 3przewodowa ogrzewana w ABT 1 przewodowa nie ogrzewana). Sprawdź dobrze czy jest prawidłowo ustawiony czujnik położenia przepustnicy ( nie pamiętam czy w ABT można go przestawiać) a po drugie odłącz przewód od zbiorniczka z weglem aktywnym i zaślep go, moze tam jest gdzies nieszczelnośc.

: 23 sty 2008, 16:54
autor: Danek
WOJTEK26 pisze:Sonda jest podobna ( w ABK 3przewodowa ogrzewana w ABT 1 przewodowa nie ogrzewana)
Wojtek jesteś pewien? U mnie w ABT jest 3 przewodowa :-) i taka była w oryginale.

: 23 sty 2008, 17:21
autor: Bastek
U mnie w ABT sonda jest również 3-przewodowa.

: 23 sty 2008, 23:25
autor: Brother_red
Sonda w ABT...2 białe, 1 czarny. Kurde ja bym stawiał na lewe powietrze, ale temat jest dość trudny, bo wiele rzeczy może mieć wpływ. Nie wierz do konca pomiarom, a szczególnie tym które robisz na postoju...w trakcie jazdy przy różnych obrotach wszystko może ulec zmianie. Czasem tylko podmianka pomaga ;-) tak jak miało to miejsce u mnie ( temat na forum)