Strona 1 z 1

[80 B4 ABT] Odnośnie silnika ABT

: 29 sty 2008, 23:11
autor: Golfstrom
Witam Wszystkich !!!
Od 3 dni jestem posiadaczem 80`ki B4 silnik 2,0 ABT (90km), w związku z czym mam kilka pytań:
1. Silnik ma oryginalny przebieg 180tys i jeździ na półsyntetyku chcę wymienić na dniach olej zalać go też półsyntetykiem czy już minerałem?
2. Czy wtrysk zastosowany w tym silniku jest taki sam jak w VW Golf MK II o oznaczeniu RP?
3. Jakie są typowe bolączki jednostki napędowej? (szczerze przyznaje że jak dla mnie to tak jak by silnikowi brakowało mocy czy to norma?)
Za wszelkie info z góry dziękuje <piwo>
PS. Jeśli pomyliłem działy to przepraszam!

: 29 sty 2008, 23:19
autor: wilu8
Witam Wszystkich !!!
Witaj ;-)
Golfstrom pisze:Od 3 dni jestem posiadaczem 80`ki B4 silnik 2,0 ABT (90km)
Gratuluje <ok>
ad. 1 nie zmieniaj zalej nadal pólsyntetyk
ad.2 NIE
ad.3 jest najprostrza konstrukcja silnika dostępna w B4 wiec nie ma z nia problemów,
jest to tylko 90km przy tej masie nie ma wielkich wrażeń z jazdy ,raczej to norma , ale daje rade :mrgreen:

: 29 sty 2008, 23:21
autor: scyzor
jeśli był zalany półsyntetykiem to w stu procentach polecam dalsze stosowanie :!:
jeśli ma wycieki -powymieniaj uszczelniacze i do przodu :evil:
jeśli chodzi o moc możesz odczuwać braki , ale jeśli jest wszystko wporządku to nie ma tragedii , silniki z tym wtryskiem stosowano np. w golf III gt- niezle chodzą -audi jest cięższe - <ok> pozdro dla ciebie i dla twojej nowej niuni.

: 29 sty 2008, 23:26
autor: grzesiek79
odnośnie pkt.1 wilu8, już zapodał.
qmpel ma taki sam motor jak w Twojej i też narzekał na brak mocy. mocy jakby przy mało do masy auta :-/

: 29 sty 2008, 23:31
autor: Golfstrom
heh ładne określenie Niunia :D więc powiem tak silnik jest suchutki jak pieprz nawet z półosi się nic nie sączy. Autko zostało kupione z salonu audi w Niemczech gdzie było serwisowane do momentu sprzedaży (15.12.07), miało tylko jednego właściciela jest także TUV do 2010 roku

: 30 sty 2008, 15:54
autor: tomo
Ja od marca '07 jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu i nie mam powodów do narzekań - zagazowałem po tygodniu i mechanik zasugerował zalanie go mineralnym Shellem ze względu na gaz. Tak zrobiłem i jestem zadowolony. Mocy faktycznie brakuje, zwłaszcza na LPG, ale wystarczy nauczyć sie dobrze redukować i spokojnie można dynamicznie pośmigać.