Strona 1 z 1
[B4 ABT 2.0] ile oleju wchodzi ?
: 30 sty 2008, 13:25
autor: mih
witam wszystkich
mam pytanko.chce wymienic olej w silniku i jestem ciekaw ile tam wchodzi oleju bo mam instrukcje ale jest po niemiecku i nie moge sie doczytac. z gory dzieki za pomoc
: 30 sty 2008, 13:51
autor: Skuciok
3 litry, najekonomiczniej zakupić sobie piątkę oleju, będzie na dolefki
: 30 sty 2008, 14:42
autor: mih
to dzieki
tez tak myslalem ale potrzebowalem wiecej pewnosci. bo mam instrukcje po polsku ale nie do mojego silnika 2.0 na jednopunkcie 90km
jescze raz dzieki za szybka odpowiedz:-)
: 30 sty 2008, 14:48
autor: Skuciok
aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu
: 30 sty 2008, 15:02
autor: mih
tyle to wiem:-)ze moze wejsc ciut wiecej. nawet juz kupilem filtr:-)fajnie ze pomogles, do uslyszenia badz napisania :mrgreen:
: 30 sty 2008, 15:02
autor: jaros
Wczoraj wymieniałem u siebie olej + filtr i weszło ok.3,5 litra
: 30 sty 2008, 19:54
autor: Kokolino
Skuciok pisze:aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu
a umnie weło z filtem równe 3 litry i stan na bagnecie max <ok>
: 30 sty 2008, 20:05
autor: Kokolino
MIODEK pisze:kokolino1 pisze:Skuciok pisze:aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu
a umnie weło z filtem równe 3 litry i stan na bagnecie max <ok>
Boś nie spuścił wszystkiego :mrgreen:
Dziwne bo w książce też pisze ilość oleju wraz z filtrm 3 litry
: 31 sty 2008, 01:11
autor: cobra
mih pisze:wiem ze ludzie sa do nich uprzedzeni ale nie wiem dlaczego???liczy sie klasa oleju a nie nazwa!lotos ma najwyzsza klase lepkosci : SL i wyzszej juz ni mo:-)ostatnio lalem lotosa i nic dziwnego sie nie dzialo.ale jakbys byl w stanie uzasadnic dlaczego nie LOTOS to sie poslucham:-)
hmmm dziwne masz poglądy...
ale pokażę Ci to na przykładzie paliw ze stacji hipermarketowej i np Shella czy BP...
różnicy w jakości nie masz (tzn formalnie, bo z jednego punktu i z drugiego ma te 95 czy 98 oktanów), ale różnice w dynamice i spalaniu są jednak znaczące, no i cenie naturalnie
jeśli chodzi o olej silnikowy, to różnic jakościowych pomiędzy olejami tej samej klasy jako takich nie ma (ale tylko na pozór) ... zauważ jednak, że niektóre oleje szybciej tracą swoje własności (głównie chodzi o utratę lepkości i samoczynną degradacje oleju), poza tym ważne są też inne parametry, o których często się zapomina (liczba TBN, wskaźnik lepkości, temp płynności czy płynięcia - w sumie może nie aż tak istotna). Inny przykład dotyczy np oleju Valvoline - chodzi o to że faktycznie poprawia on stan uszczelek co zapobiega wyciekom i rozszczelnianiu się silników... a "parametry z butelki" ma przecież takie same jak każdy inny olej... czy to magia? wątpię
: 31 sty 2008, 07:28
autor: Kubik
Jak szukałem oleju też czytałem te wszystkie parametry, ale wiele z tego nie wynikało.
Ostatecznie zaufałem mojemu mechanikowi, gość się grzebie w samochodach od 30 lat, a silniki nie mają dla niego większych tajemnic, jak je rozbiera to widzi co się dzieje z olejem. <ok>
Tak więc zalałem mobilem 10W - 40
Weszło trzy litry, z tym że w trakcie zlewania podnosiłem auto na lewarku z każdej strony i jeszcze trochę oleju spłynęło.
: 01 lut 2008, 20:11
autor: descandida
do mojej przy ostatniej wymianie weszło dokładnie 2,75 ltr, mobil 15w40, na bagnecie połowa i z tego co wiem nie powinno utrzymywać sie za wysokiego stanu, max na bagnecie ponoć nie jest bezpiecznie, byc może sie mylę ale tak mi mówiono
: 11 maja 2008, 20:16
autor: henio196
Witam:)) z swojego doświadczenia uważam, że tańsze oleje mają oznaczenia takie same jak droższe, ale ich jakość podczas eksploatacji mają duże znaczenie. Oleje tańsze szybciej same przez siebie przepalają, tracą lepkość i smarowanie. Silniki szybciej się zużywają. Jeżdże na oleju SHELL HELIXS półsyntetyk, 15/40 Jest super:] nie boi się temperatur ani zimna ani gorąca. Nie ma kłopotów.
Kiedyś jeździłem na oleju LOTOS silnik nędznie się sprawował, chociaż był to stary typ silnika. Moim zdaniem jest to słaby olej. KASTROL strasznie podrabiają.