Strona 1 z 1

[B4 ABT 2.0] ile oleju wchodzi ?

: 30 sty 2008, 13:25
autor: mih
witam wszystkich ;-) mam pytanko.chce wymienic olej w silniku i jestem ciekaw ile tam wchodzi oleju bo mam instrukcje ale jest po niemiecku i nie moge sie doczytac. z gory dzieki za pomoc

: 30 sty 2008, 13:51
autor: Skuciok
3 litry, najekonomiczniej zakupić sobie piątkę oleju, będzie na dolefki ;-)

: 30 sty 2008, 14:42
autor: mih
to dzieki :-) tez tak myslalem ale potrzebowalem wiecej pewnosci. bo mam instrukcje po polsku ale nie do mojego silnika 2.0 na jednopunkcie 90km :-) jescze raz dzieki za szybka odpowiedz:-)

: 30 sty 2008, 14:48
autor: Skuciok
aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu ;-)

: 30 sty 2008, 15:02
autor: mih
tyle to wiem:-)ze moze wejsc ciut wiecej. nawet juz kupilem filtr:-)fajnie ze pomogles, do uslyszenia badz napisania :mrgreen:

: 30 sty 2008, 15:02
autor: jaros
Wczoraj wymieniałem u siebie olej + filtr i weszło ok.3,5 litra

: 30 sty 2008, 19:54
autor: Kokolino
Skuciok pisze:aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu ;-)
a umnie weło z filtem równe 3 litry i stan na bagnecie max <ok>

: 30 sty 2008, 20:05
autor: Kokolino
MIODEK pisze:
kokolino1 pisze:
Skuciok pisze:aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu ;-)
a umnie weło z filtem równe 3 litry i stan na bagnecie max <ok>
Boś nie spuścił wszystkiego :mrgreen:
Dziwne bo w książce też pisze ilość oleju wraz z filtrm 3 litry :-/

: 31 sty 2008, 01:11
autor: cobra
mih pisze:wiem ze ludzie sa do nich uprzedzeni ale nie wiem dlaczego???liczy sie klasa oleju a nie nazwa!lotos ma najwyzsza klase lepkosci : SL i wyzszej juz ni mo:-)ostatnio lalem lotosa i nic dziwnego sie nie dzialo.ale jakbys byl w stanie uzasadnic dlaczego nie LOTOS to sie poslucham:-)
hmmm dziwne masz poglądy...
ale pokażę Ci to na przykładzie paliw ze stacji hipermarketowej i np Shella czy BP...
różnicy w jakości nie masz (tzn formalnie, bo z jednego punktu i z drugiego ma te 95 czy 98 oktanów), ale różnice w dynamice i spalaniu są jednak znaczące, no i cenie naturalnie

jeśli chodzi o olej silnikowy, to różnic jakościowych pomiędzy olejami tej samej klasy jako takich nie ma (ale tylko na pozór) ... zauważ jednak, że niektóre oleje szybciej tracą swoje własności (głównie chodzi o utratę lepkości i samoczynną degradacje oleju), poza tym ważne są też inne parametry, o których często się zapomina (liczba TBN, wskaźnik lepkości, temp płynności czy płynięcia - w sumie może nie aż tak istotna). Inny przykład dotyczy np oleju Valvoline - chodzi o to że faktycznie poprawia on stan uszczelek co zapobiega wyciekom i rozszczelnianiu się silników... a "parametry z butelki" ma przecież takie same jak każdy inny olej... czy to magia? wątpię ;-)

: 31 sty 2008, 07:28
autor: Kubik
Jak szukałem oleju też czytałem te wszystkie parametry, ale wiele z tego nie wynikało.
Ostatecznie zaufałem mojemu mechanikowi, gość się grzebie w samochodach od 30 lat, a silniki nie mają dla niego większych tajemnic, jak je rozbiera to widzi co się dzieje z olejem. <ok>
Tak więc zalałem mobilem 10W - 40 :-D
Weszło trzy litry, z tym że w trakcie zlewania podnosiłem auto na lewarku z każdej strony i jeszcze trochę oleju spłynęło.

: 01 lut 2008, 20:11
autor: descandida
do mojej przy ostatniej wymianie weszło dokładnie 2,75 ltr, mobil 15w40, na bagnecie połowa i z tego co wiem nie powinno utrzymywać sie za wysokiego stanu, max na bagnecie ponoć nie jest bezpiecznie, byc może sie mylę ale tak mi mówiono

: 11 maja 2008, 20:16
autor: henio196
Witam:)) z swojego doświadczenia uważam, że tańsze oleje mają oznaczenia takie same jak droższe, ale ich jakość podczas eksploatacji mają duże znaczenie. Oleje tańsze szybciej same przez siebie przepalają, tracą lepkość i smarowanie. Silniki szybciej się zużywają. Jeżdże na oleju SHELL HELIXS półsyntetyk, 15/40 Jest super:] nie boi się temperatur ani zimna ani gorąca. Nie ma kłopotów. :-D Kiedyś jeździłem na oleju LOTOS silnik nędznie się sprawował, chociaż był to stary typ silnika. Moim zdaniem jest to słaby olej. KASTROL strasznie podrabiają. :/