Strona 1 z 1
[B3 89' 1,8 gaz+b RU i gażnik] gaźnik pływa w benzynie
: 11 lut 2008, 08:47
autor: audiola
Witam... Mam następujący problem - mój gaźnik po wymianie ma problem z benzyną tak jak by nie schodziła i nie wiem co to może być - możliwe że pompka za dużo podaje ????
: 11 lut 2008, 09:46
autor: WOJTEK26
Opisz dokładnie co sie dzieje bo to co napisałes "benzyna nie schodzi" ciężko zinterpretowac napisz kiedy to sie dzieje i jakie sa objawy
[B3 89' 1,8 gaz+b RU i gażnik] gaźnik pływa w benzynie
: 11 lut 2008, 10:51
autor: audiola
dzieje sie to w momencie rozruchu - gaźnik nabiera benzyny która nie spływa dalej tylko wydostaje się na zewnątrz górą gaźnika... na gazie jest okej...
: 11 lut 2008, 10:57
autor: WOJTEK26
A z którego miejsc sie wydostaje, bo na pokrywie gaźnika jest srubka reg pływaka i kiedys własnie stamtąd mi leciało paliwo, jeżeli spod pokrywy to zdejmij ja i sprawdx czy pływak sie nie przetarł i moze zawór iglicowy nie zamyka dopływu paliwa
: 11 lut 2008, 12:57
autor: cronix
Mialem taki sam problem w Peugeocie 205 1,6 na gazniku, stal jakies 3 miesiace nieruszanu z powodu awarii pompki paliwa. Po wymianie przy probie odpalenia na benzynie gaznik sie przelewal(na gazie bylo wszystko ok). Problemem byl zasniedzialy plywak. Wystarczylo poruszac nim kilka razy i wszystko wrocilo do normy.
[B3 89' 1,8 gaz+b RU i gażnik] gaźnik pływa w benzynie
: 25 lut 2008, 12:00
autor: audiola
no wiec mój mechanik - uważa że to jest odstojnik z powrotem paliwa czy coś takiego - a ja nie wiem co to jest i czy można to kupić??
: 25 lut 2008, 12:36
autor: shelby
audiola, w lekkim uproszczeniu. Zbiornik z gaźnikiem jest połączony dwoma przewodami. Jednym pompka pompuje paliwo do gaźnika ze zbiornika a drugim nadmiar paliwa wraca do zbiornika. Jeśli masz problem z powrotem paliwa do zbiornika to możesz to sprawdzić w następujący sposób: zdejmujesz wężyk, którym paliwo powraca do zbiornika, zakładasz w jego miejsce kawałek innego wężyka i drugi koniec do butelki. Uruchamiasz silnik. Jeśli masz zapchany powrót to po tej operacji gaźnik powinien przestać się zalewać a do butelki popłynie paliwo. Jeśli dalej paliwo będzie Ci się przelewało tzn. że problem tkwi w gaźniku; pływak/zawór iglicowy zablokowany, albo problemy z uszczelnieniem gaźnika.
: 25 lut 2008, 13:48
autor: WOJTEK26
Właśnie nie kolego, w gaźnikach jest taka puszka z 3 przewodami ( 1 z pompki, 2 do gaxnika i 3 do zbiornika paliwa). Jak zamknie zawór iglicowy dopływ plaiwa pompka zaczyna pompowac spowrotem do zbiornika.
[B3 89' 1,8 gaz+b RU i gażnik]
: 25 lut 2008, 14:15
autor: audiola
Panowie jest ten odstojnik w audi ?? czy nie... bo ja to nie to to zmieniam mechanika bo ten tak czy siak kulawy jest...
: 25 lut 2008, 14:36
autor: shelby
Faktycznie jest to rozwiązane tak jak napisał WOJTEK26 a nie jak pisałem wcześniej, mój błąd, ale zasada działania pozostaje taka sama. Zamknięcie zaworu iglicowego powinno powodować powrót paliwa do zbiornika. Ta puszka nazywa się zasobnik ciśnieniowy.