Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK] - problem z odpalaniem
: 12 lut 2007, 23:39
autor: oscarek
Wodzowie pomocy,
Moje autko ma problem z odpalaniem na benzynie ( jest LPG ale nie używam) - stoi sobie 2-3 dni (czasami dłużej) i trach bez problemu na dotyk bez dodawania gazu; złapie tamperatury i pali raz po raz; problem pojawia się jak postoi 15-20 min. a wtedy to kręce po 2-3 raz i co i czasami nic; paliwo śmierdzi, a jak już odpali to rzuci 2-3 razy obrotami i po 10-15 s jest OK; dalej jedzie bez problemu i trzyma wolne obroty. Tylko ten postój.
Wielkiej klasy fachowiec wymienił sondę (bo i tak nie działała), ustawił rozrząd, wymienił przekaźnik pompy paliwa, samą pompę (nie trzymała ciśnienia, po odłączeniu zasilania opadała do 0 at). Co może być przyczyna takiego zachowania? Mam mobil od kilku miesięcy i polubiłem gada, tylko to odpalanie.
POMOCY
OSCAREK
: 12 lut 2007, 23:55
autor: Brother_red
No ciekawe
Czyli problem pojawia się, kiedy silnik jest ciepły? zgadza się? Słuchaj a weź sprawdź na gazie czy zapali! i napisz co i jak.
: 13 lut 2007, 05:17
autor: maverick
Kolego sprawdż sobie świece, czy sa okopcone, ogolnie w jakim sa stanie!!
Może dostawac tez za dużo paliwa i czasem go po prostu zaleje!
pozdrowionka
: 13 lut 2007, 07:33
autor: japan
Jak ciśnienie spada i śmierdzi benzyną to na bank regulator ciśnienia do wymiany, oj radzę zmienić mechanika :idea:
: 13 lut 2007, 08:31
autor: czarekj
Niech mechanik Ci sprawdzi czy pompa w momencie przekręcenia zapłony podwyższa ciśnienie chwilowo do 4 bar, oraz czy nie jest uszkodzony przewodzik łączący rozrusznik (bądź stacyjkę) ze sterownikiem silnika. Jeżeli jest zerwany to ten sterownik nie wie, że użytkownik kręci rozrusznikiem chcąc uruchomić silnik i nie wysterowuje odpowiednio zapłonu i wtryskiwaczy. Sprawdź też cewkę zapłonową, może gdy sie nagrzeje daje iskrę o słabej energii co jest szczególnie odczuwalne w chwili dużego zapotrzebowania na prąd przez obracający się rozrusznik. Zobacz czy po tych 15-20 minutach autko bez problemu odpali Ci na pych. Podejrzewam też że silnik może być również zalewany z powodu zbyt dużej dawki paliwa na skutek zgiętej i zawieszonej w pozycji częściowego uchylenia klapki przepływomierza. Jeżeli gaz strzelił Ci kilkakrotnie to jest duże prawdopodobieństwo że ............... Obym sie mylił, bo przepływka tania nie jest.
: 25 lut 2007, 15:16
autor: oscarek
Mam odpowiedź!!!!
Wymiana czujnika temepratury bez rezultatu; nie trzymał zawór podciśnieniowy, który jest na początku listwy wtryskiwaczy. Palenie 100/101 na zimym i ciepłym.
oscarek
: 11 kwie 2009, 21:36
autor: pajac76
Mam problem na ciepłym silniku z odpalaniem. Na zimnym pali bez problemu Aubi 80 B3 2.00 benzyna +LPG.cz Po zagrzaniu silnika, ponowne uruchomienie go na benzynie jest za pierwszym i drugim razem czesto nie możliwe.Ponowne próby powoduja uruchomienie silnika i zadławia sie. Po pracy silnika wnioskuje,ze nie pracuje na wszystkich cylindrach,praca jest nie równa.
Rok produkcji 89
: 03 paź 2010, 21:09
autor: Marcin328
Witam mam problem z opalenie zawsze odpala lecz po dłuższym kręceniu czasem odpala od razu nawet gorzej jest na ciepłym. jeszcze 2 problem gdy silnik się zagrzeje wolne obroty wyskakują na 3000 po czym opadają (nie falują)
: 03 paź 2010, 21:28
autor: domestos
Miałem podobny problem lecz odpalał mi dobrze na pstryk na zimnym jak i na ciepłym silniku. Jednak na ciepłym po odpaleniu silnik wariował, dławił się nie moglem go wkręcić na wyższe obroty mulił często nawet gasł. Nie wiedziałem co robić miałem wcześniej taki problem była to sąda lambda ale kilka miechów wcześniej ja zmieniłem wiec myślałem ze to nie może być to. Co się okazało to była sada ale nie oryginalna jakiś zamiennik i padł pozdrawiam