Strona 1 z 1

[AUDI 80 B3 JN] falujące obroty

: 18 lut 2008, 23:46
autor: guliusz
Witam
Stałem sie posiadaczem audi b3 88r kejetronic
Stałem sierównież posiadaczem problemu w postaci nie równych obrotów silnika
Przeczytałem już wiele postów z podobnymi usterkami ale jakoś zaden nie pasuje idealnie do mojego,dlatego zamieszczam nowy temat.
Mój problem wygląda następująco:na zimnym silniku zaraz po odpaleniu obroty zaczynają sie mocno wachać od2000 do400 do zgaśnięcia silnika włącznie.Po kilku do kilkanastu minutach obroty się stabilizują choć nie śą idealne,da się wyczuć minimalne wachania i lekko trzęsie Byłem już u elektromechanika który podpinal po komputer ale nic mu nie wykazało Szukam dobrego mechanika który by sie podjął diagnozy i naprawy ale nie moge znaleźć(jelenia góra)
Moze miał ktoś podobną usterke i w jakiś prosty sposób udało mu sie ją naprawić to proszę o pomoc tą osobe

: 19 lut 2008, 11:17
autor: bartek18150
przwody pozmieniane ze swiecami? spraedz czy nie lapie lewego powietrza i popraw temat bo wladze usuna

: 19 lut 2008, 12:26
autor: k44761
guliusz, masz gaz w tym silniku?
Sprawdzales szczelnosc dolotu? Sprawdzales stan filtra paliwa i powietrza? Sprawdzales palec rozdzielacza, kopulke, kable, swiece?
To sa podstawowe sprawy.
Znam sie dobrze na wszelkiej masci k-jetronicach, ke-jetronicach, motronicach i innych takich, bede w tym tygodniu w Kamiennej Górze (niedaleko JG), mozesz podjechac to pomierzymy i posprawdzamy. Jak bedziesz chetny wal na pw.

: 19 lut 2008, 12:59
autor: guliusz
bartek18150 -przewody mam dobrze założone,temat poprawilem dzięki .A co do szczelności to wizualnie tylko sprawdzałem i wydaje się ok.
k44761- niemam gazu,filtr powietrza wymieniłem na nowy a paliwa nie bo nie wiem czy jest wogóle i gdzie,świec nie wymienialem a przewody są raczej dobre bo podmienialem i nie bylo różnicy.Palec rozdzielacza wygląda dobrze,kopułka też.
Może sprawdze świece i filtr paliwa ale gdzie on sie znajduje?

: 19 lut 2008, 13:21
autor: bartek18150
filtr paliwa jest po siedzeniem pasazera pod tylna kanapa z prawej strony, wejdziesz do kanalu to zobaczysz go razem z pompka paliwa.

[ Dodano: 2008-02-19, 13:24 ]
sprawdz czujnik temperatury ten od spodu krusca z czujnikami, czesto to on jest w tych modelach przyczyna. a w temacie zamiast kjetronic wpisz JN tak dla scislosci :-) chyba ze masz inny silnik na mechanicznym wtrysku, odczytasz to na tylnej klapie bagaznika

[ Dodano: 2008-02-19, 13:27 ]
jak masz miernik uniwersalny to podlacz sie pod sonde i powiedz mniej wiecej jakie napiecia pokazuje. Przed pomiarem rozgrzej slinik do temp pracy normalnej

: 19 lut 2008, 13:43
autor: guliusz
Niemam niestety miernika
Sprawdze podane wskazówki i napisze czy coś pomogło
dziękuje

[ Dodano: 2008-03-10, 13:41 ]
Witam po długiej przerwie spowodowanej nagłym wyjazdem ponownie zabieram sie za naprawe .Mam pytanie do szanownych panów czy to normalna rzecz ze ten regulator (zdjęcie poniżej) powinien sie tak zachowywać?
Na włączonym zapłonie usłyszałem ze coś wydaje jakiś dzwięk i doszedłem do wniosku ze to coś cały czas pracuje przy nie włączonym silniku tylko na załączonym zapłonie zdjąłem wężyki i sprawdziłem ten regulator.A zaczowuje sie on dosyć dziwnie Mianowicie cały czas jakby chciał się zamknąć a nie mógł .Co kilka sekund zamuka się po czym oteiera sie na chwile kawałek i tak w kółko.Moje pytanie czy to normalne zjawisko?

[ Dodano: 2008-03-10, 13:45 ]
proszę jeszcze raz o pomoc