Strona 1 z 1

[B3 1.8S JN B+G] pompa paliwa

: 19 lut 2008, 21:12
autor: internauta50
Witam. Kupiłem ostatnio Audi 80 B3 i chodzi mi głośno pompa paliwa, czy to jest typowe w tych samochodach? Założyłem tez instalacje gazową i doradzano mi żebym po przełączeniu na gaz wyłączał pompę, ale nie wiem czy tak można, czy przez to nie uszkodzi się coś innego.

: 19 lut 2008, 21:36
autor: Duch
Też posiadam Audi 80 1.8s i pompa chodzi głośno jak staniesz od jej strony.Robie bardzo dużo km. i chyba po prostu tak powinno być i nie powinieneś brać tego do głowy. Pompa chodzi cały czas mimo to że przełączysz na gaz po prostu jest oszukiwana ;-)

: 19 lut 2008, 21:37
autor: bartek18150
Umnie ta pompa to tak bziuczy ze silnika nie slychac :lol: a pasowalo by odlanczanie pompy, zaoszczedzisz jej zywota a jest co bo orginal kosztuje ponad 800zl :-?

: 19 lut 2008, 22:22
autor: internauta50
No tak tylko ze ja slyszalem, ze takie odłączenie pompy jak samochod chodzi na gazie moze kosztowac popsuciem sie wtrysków i nie jest zalecane, ale wlasnie nie wiem na ile w tym jest prawdy, bo kazdy ze mechanikow mówi mi co innego.

: 19 lut 2008, 22:37
autor: bartek18150
jak samochod jedzie na gazie to i tak wtryski benzyny nie widza, moze zmien mechanika? Chodzi oto zebys odpalil sobie elegancko na benzynie i po zlapaniu lekkiej temp. przelaczyl na LPG co wowczas wylaczy pompe paliwa.

Bynajmniej ja nie slyszalem o tym ze wtryski podczas pracy na LPG rownoczesnie sa smarowane benzyna, silnik musialby pracowac jednoczesnie na obydwu paliwach

: 19 lut 2008, 22:44
autor: internauta50
no to sam juz nie wiem. mechanik powiedział mi ze ten wtrysk chłodzony jest wlasnie przez paliwo i po odłączeniu jej moze on sie popsuc.

: 19 lut 2008, 22:47
autor: bartek18150
to popros niech Ci wytlumaczy w jaki sposub jest dokladniej chlodzony

[ Dodano: 2008-02-19, 22:50 ]
zreszta niech sie Danek wypowie moze na ten temat to Ci pretlumaczy co i jak


PS GRATULUJE! jestes jednym z nielicznych poczatkujacych co poprawnie zatytuowali temat <haha>

: 20 lut 2008, 00:08
autor: ghost2255
Akurat w silniku JN pompa powinna chodzić cały czas, a benzyna powinna być odłączana za pomocą urządzenia STOP-KE, które zmniejsza ciśnienie na rozdzielaczu paiwa tak, aby wtryskiwacze nie pracowały. W ten sposób nie dochodzi do zatarcia tłoka rozdzielacza paliwa i jest płynne przejście z gazu na benzynę.
Tak więc mechanik miał rację.

Pompę warto odącząc w przypadku wtrysków elektronicznych.

: 20 lut 2008, 15:01
autor: shelby
Aby paliwo było podawane do wtryskiwaczy w rozdzielaczu musi być odpowiednie ciśnienie. Ciśnienie to reguluje odpowiedni zawór, który nadmiar paliwa kieruje z powrotem do zbiornika. Wspomniane urządzenie stop-KE zmniejsza do minimum ciśnienie tak że paliwo nie dostaje się do wtrysków a jedynie przepływa przez rozdzielacz i wraca do zbiornika. Tyle teorii.
Teraz praktyka.
W moim przypadku auto gania na LPG od 1999roku i przejechało pewnie ze 100kkm z wyłączoną pompą i bez stop-KE. Od czasu do czasu zapalam na PB i przejadę 5-10km. Po za tymi krótkimi momentami jazdy na PB pompa jest wyłączona. Nie widzę powodu aby wyłączona pompa w jakikolwiek sposób miała się zużywać.
p.s. moja też chodzi dość głośno