Strona 1 z 2

[80 B3 2.0] na gazie idealnie chodzi ,na benzynie wcale

: 02 gru 2006, 16:29
autor: robert 30
:?: witam
mama pewien problem ze swoim audii 80 b3 .2 litry pełen wtrsysk.
benzyna gaz.
chodzi o to że na gazie pali idealnie,natomiast na benzynie nie da sie wcale ruszyć,(jak zimny odpala i gasnie a nagrzany nie może sie wkrecic na obroty .)

prosze o jakieś sugestie i porady.


byłem u mechanika
stwierdził ze to NASTAWNIK CISNIENIA .gdy go odłączył samochód zaczął chodzić normalnie.
wymieniał ktoś takie coś ?????????????? :roll: :?: :?: :?:

: 02 gru 2006, 20:49
autor: Doc
Pompa paliwowa dziala ok ? Filtr paliwa ok ?

: 02 gru 2006, 21:11
autor: foxbat
Możliwa też jest taka sytuacja że szlag trafił wtryskiwacze benzyny. Gdy są nie otwierane przez dłuższy czas to zapiekają się i wtedy pozostaje tylko zasilanie gazem, zanim wtrysków się nie wymieni.

: 02 gru 2006, 21:47
autor: Cysztof
no niestety wyglada na to ze nieprawidlowo eksploatowales autko...musisz pamiwetac ze co jakis czas warto pojezdzic na benzynie i koniecznie trzeba na niej odpalac...moim zdaniem poszla pompa paliwa...pozdro

: 02 gru 2006, 22:50
autor: Doc
Cysztof pisze:moim zdaniem poszla pompa paliwa
Jesli w baku bylo pusto a probowales palic, to zapewne tak.
Posłuchaj jej po przekreceniu kluczyka.

: 02 gru 2006, 22:58
autor: cobra
80% że siadła pompa paliwa

: 03 gru 2006, 11:43
autor: Chris
Przychylam sie do opinii kolegow,Pompa ;-)

: 03 gru 2006, 11:49
autor: lewand
Mam ten sam problem z B-4 tez nie moge odpalic auta i podejzewam ze to pompa

: 03 gru 2006, 16:10
autor: robert 30
chyba faktycznie to pompa ale nie jestem pewien .po przekręceniu w kabinie słychać jak chodzi pompa(głośne buczenie) i śmierdzi paliwem. :roll:

[ Dodano: 2006-12-03, 16:13 ]
a tak wogóle ta jakie ciśnienie powinno byc na pompie????????????
dziekuje BARDZO wszystkim za odpowiedzi na moje pytania. :mrgreen:

: 03 gru 2006, 17:59
autor: Doc
robert 30 pisze:chyba faktycznie to pompa ale nie jestem pewien .po przekręceniu w kabinie słychać jak chodzi pompa(głośne buczenie) i śmierdzi paliwem
To że słychać jest ok, widać działa.
To że smierdzi paliwem nie jest ok, widać gdzieś Ci ucieka.

Proponuję sprawdzic czy paliwo dochodzi ukladu wtryskowego i ewentualnie poszukać wycieków skoro czuć smród.

: 03 gru 2006, 20:38
autor: Zbroy
proponuję zwrócic uwagę na przekażnik który odpowiada za załącznie się instalacji gazowej z/na benzynę. Miałem stycznosc z podobnym problemem w B4

: 20 sty 2008, 20:23
autor: edek0507
miałem podobny problem,odłącz akumulator na chwilę aby zresetować komputer, gdy po podłączeniu go odpalisz auto i silnik będzie chodził normalnie na benzynie trzeba będzie zamontować urządzenie które będzie resetowało komputer po każdym wyłączeniu stacyjki, najlepiej u tych którzy zakładali instalację. Koszt ok 40 zł

: 21 sty 2008, 16:21
autor: k44761
edek0507, w taki sposób tracisz dane adaptacyjne za kazdym razem. Wg mnie rozwiazanie bez sensu, ale ma swoich fanów <ok>
cobra, Cysztof, Chris, to nie moze byc pompa bo po pierwsze ja slychac po drugie napisane jest ze nagrzane auto chodzi, ale nie moze sie wkrecic na obroty.

robert 30, cisnienie benzyny w zaleznosci od typu wielopunktu: okolo 3 BAR przy elektronicznym, od 4,5-7BAR przy mechanicznym

wg mnie nastawnik cisnienia sam z siebie nie umiera, to ze mechanik go odlaczyl i auto chodzi to nie znaczy ze to on jest uszkodzony. To tylko znaczy ze cisnienie roznicowe (roznica cisnien nad i podkomorowego) ma nieprawidlowo wartosc, a komputer probuje je zle regulowac, i uklad pracuje na skraju granicy regulacji (najprawdopodobniej za bogata mieszanka). Sprawdz przeplywomierz, a konkretnie potencjometr i ustawienie klapy spietrzajacej w przeplywce. Poza tym do sprawdzenia sonda lambda i czujnik spalania stukowego.

Poza tym zapytaj Danka o ustawienie emulacji sondy, byc moze to jest problemem ze komputer ma rozjechaną mape wtrysku od pracy na gazie.

: 21 sty 2008, 17:00
autor: Danek
Robert 30, emulacja lambdy na "masa" . Jeśli to wina emulacji to po resecie ECU (odpięcie klemy aku na kilka minut) sytuacja powinna wrócić do normy i powinna być ok. do momentu przełączenia na LPG i zrobieniu kilkudziesięciu km na gazie. Jeśli tak jest to emulacja do przestawienia, jeśli reset nie pomógł to przyczyny szukaj w elementach, które podał k44761.

: 21 sty 2008, 17:03
autor: bloku
A czy mogła zajść taka sytuacja iż elektrozawór nei otwiera przepływu benzyny. Miałem taki przypadek ale w zasilaniu gaźnikowym. Może i na full szprycy tez tak jest?!