Strona 1 z 1
[b3 1.8] uszkodzony przepływomierz?
: 19 lut 2008, 21:33
autor: skaut20
mam taki problem autko jeździ tylko na gazie (żeby tak było wydałem 1700 zł teoretycznie remont silnika) a chciałbym żeby jeździło na bęzynce - mechanik który mi ją naprawiał stwierdził że jest zepsuty wybrakowany przepływomierz ale on nigdzie nie może go kupić i żebym do niego wrócił jak go będę miał tym czasem udałem sie do innego warsztatu takiego co obok mają sklep autko zostało u nich na 24h. w celu sprawdzenia i wyceny tego co trzeba zrobić za co zresztą zapłaciłem 30 zł na drugi dzień poszłem a tam facet stwierdził że nie dadzą rady tego zrobić bo hurtownie z którymi współpracują nie mają takiego przepływomierza a jest to jakiś przepływomierz z pompą wtryskową mechaniczną zespoloną razem ze sobą i walnięta jest też pompa paliwowa ludzie czy ktoś wie gdzie można kupić ten przepływomierz - doradzie coś szczerze mówiąc to tak do końca nawet nie wiem co mam kupić a może zna ktoś jakiegoś dobrego i uczciwego mechanika znającego sie na audikach w warszawie który mógł by sie tym wszystkim zająć .
ps. audi 80 b3 1988r. silnik 1,8 ale ten mechanik który mi ją robił stwierdził że duł silnika jest z 91-93r a góra silnika jest z 95r jaka w tym prawda nie wiem , wiem tylko że wydałem na nią już kosmiczną kasę i jestem już trochę tym wszystkim załamany , kupiłem ją niedawno jako w pełni sprawną miała to być igiełka a okazało sie , ach szkoda gadać bardzo proszę o pomoc.
Popraw proszę interpunkcję w swojej wypowiedzi.
: 20 lut 2008, 13:53
autor: shelby
http://moto.allegro.pl/item309667435_pr ... 3353a.html
Jest to przepływomierz do silnika 2.0 ale zadzwoń do nich może mają też to 1.8. Co do pompy są na allegro chińskie po 150-200zł ale słabej jakości. Pompa boscha to wydatek w intercars rzędu 550zł.
Pompa jest zamontowana pod podwoziem przy zbiorniku, a przy przepływomierzu jest regulator ciśnienia paliwa.
Teraz zobaczyłem zdjęcia Twojego przepływomierza z innego wątku
. Żeby jeździć na PB na pewno musisz go wymienić. Z Pompą jeszcze się wstrzymaj. Prowizorycznie pompę można sprawdzić w domowych warunkach. A tak z ciekawości, za co Cię skasowali te 1700zł?
: 20 lut 2008, 18:10
autor: bartek18150
napisz na pw do Rafaello on mial rozbita audi na wielopunkcie, sam kupilem od niego pompe zasilajaca. Pamietam Twoj temat, to byl ten z przeplywka po pedzacym stadzie imadel?
: 22 lut 2008, 18:15
autor: skaut20
shelby pisze:
A tak z ciekawości, za co Cię skasowali te 1700zł?
a więc wymiana reduktora gazu i centrali , usunięcie braku cisnienia czyli szlify cylindrów czy tłoków coś takiego , zrobienie rozrządu wymiana uszczelki pod głowicą i innych jakieś uszczelniacze w sumie można powiedzieć że kapitalny remont silnika i gazu jedyne co zostało to ten nieszczesny przepływomierz z pompą wtryskową (podobno to jest tak jakby jedna część) i pompa paliwa.
: 22 lut 2008, 18:24
autor: bartek18150
w tym silniku dla scislosci nie ma pompy wtryskowej. Pompa paliwa umieszczona w okolicy zbiornika i filtra podaje cisnienie okolo 6 bara. Potem cisnienie to zostaje regulowane mechanicznie w rozdzielaczu poprzez wlasnie przeplywomiez.
Moja mala rada, kup clay przeplywomiez w komplecie z rozdzielaczem umieszczone na tej "zatyczce" filtra. Ja osobiscie nie znam mechanika co potrafi pozadnie wyregulowac przeplywke, a jednynie nieliczni wiedza oco biega i nie podejmuja sie
Naprawde, tutaj trzeba ustawic ilosc paliwa do wtrysniecia a stala iloscia podawanego powietrza. mimo pozorow nie jest to takie proste. Potrzebny bylby do tego oscyloskop i ogromna wiedza na temat sondy, a raczej jej wskazan i kupe wolnego czasu.....
: 23 lut 2008, 21:30
autor: k44761
bartek18150, co Ty czlowieku opowiadasz :shock: . Nie strasz kolegi. Regulowanie mechanicznych wtryskow jest proste jak konstrukcja cepa i wystarczy do tego zwykly miernik-multimetr, szczelinomierz do ustawienia klapy przeplywomierza i spoczynkowego ustawienia silniczka krokowego, kluczyk imbusowy 3mm, plaski 8mm, kilka srubokretow, sprawna sonda lambda, 5 litrow paliwa w baku i 2h wolnego czasu zeby WSZYSTKO poustawiac.
Albo miernik, analizator spalin i 5 minut czasu na regulacje.
Trzeba tylko wiedziec co i jak regulowac, ale pisalem juz o tym na forum z 20 razy.
: 24 lut 2008, 02:06
autor: bartek18150
k44761 pisze:Trzeba tylko wiedziec co i jak regulowac, ale pisalem juz o tym na forum z 20 razy.
No wlasnie trzeba wiedziec co i jak, malo jest fachowcow o potrafia poazadnie to wyregulowac. Z tego co widac autor tematu nie posiada wiedzy wystarczajacej do uczynienia tego, wiec radze mu aby kupil calosc wyregulowana, zalozyl i bez wiekszego problemu. Pojedzie do goscia, on mu ustawi zeby rowno pracowal "na sluch" ot i bedzie psikus
Jak kupilem fure to zaraz pojawil mi sie pewien problem, pogadalem ze znajomymi i polecili mi podobno najlepszego mechanika w okolicy. Wiec pojechalem do niego a on zobaczyl ze mechniczny wtrysk i krzykna: to to tylko podpalic.... az sam doszedlem co i jak, troche poczytalem i smigam bez zazutu <ok>
No chyba ze masz kolego
skaut20, mechanika kumatego w mechanicznych wtryskach i potrafi pozadnie to posklejac <ok>
[ Dodano: 2008-02-24, 02:11 ]
PS
k44761 pisze:miernik-multimetr
Jak Ci idzie ustawianie tym z pomoca tego miernika? Kiedys prubowalem z pomoca uniwersalnego to tak srednio to wychodzilo, wskazanie nie byly za dokladne.
: 24 lut 2008, 11:54
autor: k44761
bartek18150,
az sam doszedlem co i jak, troche poczytalem i smigam bez zazutu
- i tak trzymac
Jak sobie sam czlowiek nie poustawia to nikt tego porzadnie nie zrobi.
Jak Ci idzie ustawianie tym z pomoca tego miernika? Kiedys prubowalem z pomoca uniwersalnego to tak srednio to wychodzilo, wskazanie nie byly za dokladne.
nie chodzi o pomiar napiecia na sondzie lambda za pomoca multimetru, tylko o pomiar prądu sterujacego zaworu przy rozdzielaczu <ok>
: 05 lis 2012, 10:36
autor: filipmiko
silnik Dz nie ma sądy lambda ? bo mój nie ma i nie wiem
: 05 lis 2012, 11:32
autor: Audi 80 Polska
Nie DZ niema sondy lambda tu jest wtrysk K-Jetronic.