Strona 1 z 2
[80 B4 2.0 ABT] ''budyń'' w filtrze powietrza
: 20 lut 2008, 21:16
autor: gambit
Witam przepraszam za niejasne nazwanie tematu ale mam kłopot z nazwaniem problemu.
1. Po pierwsze co to za część która znajduje się w plastikowej obudowie filtra powietrza, kiedy zdejmuje obudowę i filtr znajduje sie tam okrągły ''otwór'' z kratką, do tego otworu podłączony jest wąż metalowo gumowy który idzie do bloku silnika( za pomocą plastikowej "skrzynki"). Co to za układ i do czego służy.
2. Drugi problem to właśnie w tym wężu i tej kratce wyżej opisanej nazbierał mi sie "budyń".
Wiem z czym to sie kojarzy ale stan płynu chłodnicy mam w porządkui nie spada.
A do tego cały układ wtryskowy i obudowa plastikowa filtra wokoło jest mokra i przypocona.
Przepraszam za długi wywód ale nie wiem czy mam sie stresować
Za wszelki odzew i pomoc dziękuje.
: 20 lut 2008, 21:30
autor: Hans47
Panowie czyzby przedmuchy na tlokach ? Jak myslicie?
: 20 lut 2008, 21:35
autor: gambit
Kolego możesz mnie troszkę oświecić bo nie za dobrze to brzmi
: 20 lut 2008, 21:35
autor: Darecki3037
nie panikuj jest to układ odpowietrzania silnika tzw odma, rozbierz wypłukaj wysusz i poskładaj, Twój "budyń" to skroplona para wodna zmieszana z olejem silnikowym zjawisko normalne nasilające się w okresie zimowym.
: 20 lut 2008, 21:39
autor: gambit
Czyli te pocenie i zbieranie się wody wokół wtrysku to też z tego powodu
: 20 lut 2008, 21:46
autor: audiktom
Chyba chodzi ci o odmę jak dobrze kojarzę, jest zima, wilgoć, auto się nagrzewa i tak w koło, ten budyń to normalka tak jak i na korku oleju , jeśli nie ma ubytku płynu i nadmiernego zapotrzebowania oleju to ok, jedynie jeśli filtr masz już taki że nie przepuszcza to sobie wymień.
: 20 lut 2008, 21:58
autor: gambit
Dziękuje za pomoc uspokoiliście mnie panowie bo już miałem najgorsze scenariusze w głowie (kapa silnika), moją audiczkę mam od 4 miesięcy i jak narazie mnie nie zdradziła :mrgreen:
: 20 lut 2008, 22:05
autor: Fantomas_29
Sprawdz termostat na filtrze powietrza czy otwiera sie ta klapa i czy ten przewód taki papierzany masz dobry co ciagnie ciepłe powietrze z kolektora do obudowy filtra , mozliwe ze leci ci zimne cały czas i z róznicy temperatur powstaje wilgoć połaczona z olejem z odmy.
: 20 lut 2008, 22:15
autor: gambit
Ok posprawdzam,
ale dobrze że to nic poważnego pozdrawiam
: 21 lut 2008, 01:08
autor: Damu$
Fantomas_29 pisze:Sprawdz termostat na filtrze powietrza czy otwiera sie ta klapa i czy ten przewód taki papierzany masz dobry co ciagnie ciepłe powietrze z kolektora do obudowy filtra , mozliwe ze leci ci zimne cały czas i z róznicy temperatur powstaje wilgoć połaczona z olejem z odmy.
pomogłeś kolego co prawda nie w audi ale w golfie 3 1.8 taki sam budyń a rury papierowo jakiejś tam nie ma wcale! Dzięki
: 21 lut 2008, 19:00
autor: Hans47
Moim zdaniem nie wrozy to nic dobrego na przyszlosc. Nie powinno byc tam oleju. Ale to moje zdanie.
: 21 lut 2008, 19:11
autor: laki87
Jak dla mnie tez to troszke dziwne zeby olej mieszał sie i powstawał budyn w filtrze powietrza az sprawdze jutro u siebie...z ciekawosci.
: 21 lut 2008, 22:02
autor: Fantomas_29
olej z odmy zaczyna leciec jak przytka sie pokrywa zaworów wtedy jest mniejsza srednica i silnik zaciaga olej do filtra. Tez tak miałem wymyłem pokrywie w ropie rozpuscił sie stary olej z zgrzelina i mam spokój. A budyń to normalna rzecz olej połaczony z woda zawsze da ci budyn szczególnie w oplach to normalka nie do zwaleczenia.
: 25 lut 2008, 09:50
autor: Mateuszy1
Moge się tutaj zgodzic z Fantomasem
ja mam 1.8 i mam non stop to samo, ale napewno tylko dlatego ze zima. nie ma sie czym przejmowac.
: 25 lut 2008, 11:07
autor: shelby
nie ma sie czym przejmowac.
To, że jest to rzecz, która powstaje w sprawnym silniku nie kwestionuje, ale że nie należy się tym przejmować to już inna sprawa. Jest to zjawisko dość niebezpieczne dla silnika. Galaretowa maź zatyka odmę powodując wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej; może doprowadzić do rozszczelnienia silnika. W takim przypadku cząsteczki wody również znajdują się w oleju, co za tym idzie są tłoczone do panewek, mogą powodować zacieranie i korozję.
W okresach jesienno-zimowych nie zaleca się użytkować samochodu na krótkich odcinkach, na których olej nie dochodzi to swojej właściwej temp. pracy co spowodowałoby odparowanie ewentualnej wilgoci w układzie korbowym (olej w silniku nagrzewa się 2-3 razy dłużej niż płyn chłodzący). Jeśli samochód musi być użytkowany na krótkich odcinkach to zaleca skrócić okresy między wymianami oleju nawet o połowę, czyli wymiana oleju co 5tyś.