Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK+LPG] Odma pytania i sugestie "czyszczen

: 23 lut 2008, 13:27
autor: Osa 1918
Witam koledzy wczoraj wlasnie po pracy poszedlem do garazu i mysle sobie zrobie cos dla mojej kochanej. I wymyslilem wyczyszcze sobie odme, tak wiec wziolem sie do roboty odkrecilem gumowy waz od tego czrnego grzybka laczocy rurke metalowa z blokiem silnika, wyciagnolem rurke z bloku, wyjalem nastepna gumke z gumowego kanalu ktury laczy filtr powietrza z dolotem i na koncu wyciagnolem grzybek.

I tu zdziwko mnie chapnelo ile ty syfu koledzy zeby to wszystko oczyscic siedzialem 3 godziny w garazy ile szmat zuzylem jak bym wiedzial wczesniej to bym do ciuchlandu sie wybral i kupil pare kilo :-D ale nic to wszytko obczyscilem i najgorsze zostalo na koncu ten tajemniczy czarny grzybek jak go wyczyscic tyle wody i syfu z niego wylecialo ze pomyslalem musze go otworzyc.

I tak zrobilem otworzylem gorna pokrywke i tu znowu balagan zalepione konkretnie i znowu mycie zauwazylem ze w tym grzybku jest taka przepona ze sprezynka na srodku chcialem ja umyc ale jak wziolem ja do reki to rozpadla sie w drobny mak i tu jest moje pytanie koledzy bo wszystko poskrecalem obczyscilem zamontowalem ale bez tej przepony.
Silnik chodzi dobrze lepiej na obroty wskakuje normalnnie gaz dziala na dotyk ale jak stoje na biegu jalowym, po czy modkrece korek wlewu poleju to samochod normalnie sie dlawi zasysa powietrze przez korek a na gazie jest ok. I mpje pytanie to mistrzów mechaniki audi czy teraz moge jezdzic tak bo jazde probna wykonalem i jest ok lepiej po czyszczeniu niz bylo tylko czy mi nic nie wybuchnie ;-) a chcialbym dostac taka przepone albo i grzybek ale nie wiem gdzie to kupic czekam na wasze opinie pozdrawaim.

: 23 lut 2008, 18:07
autor: czarekj
Według mnie wzrośnie Ci zużycie oleju.

: 23 lut 2008, 21:33
autor: andlon
Ja nic nie grzebałem przy odmie, ale mam podobny objaw przy odkręceniu korka wlewu olej, tzn. nierówna praca na obrotach biegu jałowego.
Czy to skutek zniszczonej membrany w odmie, o której pisze kolega, czy wina przedmuchów do skrzyni bądź przez uszczelniacze?
Jak korek oleju jest zakręcony to wszystko jest ok.
Ciśnienie we wszystkich cylindrach równe około 12 atm.

: 24 lut 2008, 12:14
autor: Darecki3037
tak ma być, po odkręceniu korka wlewu oleju silnik ma sie zadławić. Znaczy że układ ssący jest szczelny. Brak gumki w grzybku może spowodować wypychanie oleju do przewodu ssącego silnika i zwiększenie jego zużycia i dymienie na biało.

[ 80 B3 2,0 LPG]

: 24 lut 2008, 13:34
autor: woolf
Witam. Koledzy nie rozumiem. Znaczy że po odkręceniu korka wlewu oleju silnik powinien sie przydławić? U mnie tak nie jest. To znaczy że coś nie tak z moim autkiem??

: 24 lut 2008, 13:39
autor: Darecki3037
kolego TY masz silnik AAD ( nie wiem jak on sie powinien zachować) opisana sytuacja na pewno dotyczy silników ABK i ABT

: 24 lut 2008, 14:57
autor: Osa 1918
to znaczy ze mam uklad przepchany i sprawny :mrgreen: dzieki kolego posieszyles mnie tylko teraz szukam gumki lub grzybka do kupienia najlepiej nowe jak bedziecie cos mieli dajcie znac cya.

: 24 lut 2008, 15:33
autor: IC69
Osa, potrzebujesz zaworu regulacji ciśnienia nr. 037 129 101 K

tu masz nówkę :arrow: http://www.autospecial.com.pl/wyszukiwa ... ubmit.y=10

: 24 lut 2008, 17:12
autor: Osa 1918
to ten grzybek czrny to sie zwie regulator cisnienia thx dobrze wiedziec dzieki za linka po wyplacie po 10 :-D kupie

: 24 lut 2008, 17:49
autor: Grzegorzbielsko
Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik się zadławi gdyż w ten sposób rozszczelniasz układ dolotowy. Część powietrza trafia do kolektora ssacego przez pokrywę zaworów (otwór wlewu oleju) omijając przepływomierz z którego komp ma dane o pobieranej masie powietrza(podobny efekt będzie np przy pękniętym wężu do serwa) nieszczelność układu ssacego to nie tylko kolektor i rura łącząca przepływomierz.Taka moja teoria, jak sie mylę to niech ktoś mnie poprawi. Ja nadal walczę z moimi wolnymi obrotami :-|

: 24 lut 2008, 23:38
autor: Monsteer
Panowie, a jak sprawdzić ten zawór regulacji ciśnienia czy jest sprawny, bo moja Audiczka łyka 1l oleju/1000 km? Co prawda są wycieki ale to i tak dużo. Nie panikowałem z tym do tej pory ponieważ nie kopci, są wycieki i w oryginalnej instrukcji jest napisane, że takie zużycie oleju może występować.

: 21 paź 2009, 22:15
autor: vikus
Witam wszystkich!

Pozwólcie, że odgrzeję starego kotleta. VCzy mógłby mi ktoś podać jaki jest koszt takiego zaworu. Ostatnio zauważyłem, że na łączeniu z pokrywą zaworów jest tam dziura na pół obwodururki łączącej zawór regulacji ciśnienia z pokrywą.

Niestety nie mam dostępu do żadnego ASO a w sklepach nie mają.

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

: 24 sty 2015, 15:29
autor: burda
Witam
przgladajac forum znalazlem wyzej wspomniana wypowiedz Kolegi Darecki 3037 w sprawie
odmy w silniku ABT Dyskusja dotyczy silnika ABK Moje pytanie /mam silnik ABT/
czy w moim silniku tez jest wspomniany wyzej grzybek z przepona ktorego nalezy wyczyscic?
A moze tylko chodzilo o przydlawienie sie silnika po odkreceniu wlewu oleju.
pozdrawiam burda

: 26 sty 2015, 10:22
autor: Pieterb
burda, w ABT chyba nie ma tego grzybka, no przynajmniej ja nie widzę, tam zdaje się jest ciut inaczej rozwiązane, fotka poniżej

Obrazek

: 25 lis 2015, 20:58
autor: dudi753
Witam troche odgrzewam kotleta .Ale mam ten sam problem podczas czyszczenia okazało sie ze ta membrana,guma rozpadłą sie i teraz mam problem nie mogę nigdzie znaleźć nigdzie nowego grzybka do benzyniaka.Czy macie może jakieś namiary na nowy do abk albo czy z czego się nadaje np z diesla audi 80 ??