Strona 1 z 2
[B4 ABT 2.0 + LPG] Przewody zapłonowe
: 24 lut 2008, 13:22
autor: MiQ
Witam wszystkich.
Postanowiłem wymienić przewody WN, no i pojawił się problem: mianowicie długość kabelków WN u mnie to około 57, 48, 38 i 32 cm, a
>>tu<< podają trochę inne długości. Zaznaczam, że mierzyłem całość kabla tzn. łącznie z fajką i przyłączem od rozdzielacza. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś używa takich kabelków, czy długość kabla jest ok, czy też może to shit i lepiej kupić np. BERU?
: 24 lut 2008, 14:14
autor: Damu$
Beru to chyba najlepsze kable WN , drogie ale bezproblemowe.I na pewno nie kupuj jakiejś podróbki ''którą ktoś tam z kimś robi i wszyscy na tym jeżdżą i chwalą'' bo ja się dałem w sklepie na taką gadkę nabrać i po roku kable miały już przebicia.
: 24 lut 2008, 14:20
autor: ghost2255
Od kazdej reguły są wyjątki: ja kupiłem do POLO 6N kable Beru(ponad 130zł) i na gazie miały przebicia od razu. Potem zmieniłem na SENTECH(niby dedykowane do LPG, z rdzeniem nawijanym i takie pierdoły...) i wszelkie przebicia minęły, silnik zaczął poprawnie pracować. A kosztowały 55zł.
Najlepszym zdarzają się wpadki.
Dalej uważam, że BERU to klasa sama w sobie, ale jak sa już duże problemy z kablami, a ktoś nie wiąże się z autem na długo, to spokojnie wystarcza SENTECH.
Oczywiśćie JANMOR i KAGER należy omijać szerokim łukiem, bo to najtańsze=najgorsze g...o.
: 24 lut 2008, 14:49
autor: Darecki3037
kolego ja mam założone już od roku Janmor na amerykańskim siliconie i jeżdże na gazie bez problemów za 100zł. Uważam że nie opłaca sie zapłacić 2x więcej za napis na kablu.
: 24 lut 2008, 17:01
autor: goldi j51
kup BERU BOSCH lub NGK i święty spokój na długi czas
: 26 lut 2008, 21:45
autor: Kovic
ghost2255 pisze:Od kazdej reguły są wyjątki: ja kupiłem do POLO 6N kable Beru(ponad 130zł) i na gazie miały przebicia od razu. Potem zmieniłem na SENTECH(niby dedykowane do LPG, z rdzeniem nawijanym i takie pierdoły...) i wszelkie przebicia minęły, silnik zaczął poprawnie pracować. A kosztowały 55zł.
Najlepszym zdarzają się wpadki.
Dalej uważam, że BERU to klasa sama w sobie, ale jak sa już duże problemy z kablami, a ktoś nie wiąże się z autem na długo, to spokojnie wystarcza SENTECH.
Oczywiśćie JANMOR i KAGER należy omijać szerokim łukiem, bo to najtańsze=najgorsze g...o.
Sentech stracił wiele przez skąpstwo , kupowali kiepski hiszpański kabel , od kiedy jadą na amerykańskim ( sztywne pudełka ) już nie ma problemów. Jednak renoma poleciała moooocno.
: 04 mar 2008, 23:27
autor: MiQ
Dzięki serdeczne za zainteresowanie tematem.
Na razie wymieniłem świece (NGK) i Audi cyka jak zegarek
Przewody niedługo i zobaczymy, czy się coś jeszcze polepszy.
EDIT:
Nabyłem drogą kupna przewody SENTECH. Z przykrością muszę stwierdzić, że na moich dziewięcioletnich kablach było o niebo lepiej. Jak to zwykle bywa, towar jest tyle wart, ile kosztuje. Przy okazji: nie polecam zakupów na Allegro u kolesia KXMK.
: 28 mar 2008, 21:35
autor: skibi
Witam
Mój problem polega na tym, że przy wymianie przewodów WN mechanik pomylił kolejność przy ich podlączaniu. Skutkiem tego była bardzo nierówna praca silnika. Po chwili podłączył je tak jak powinno być i silnik zaczął pracować normalnie. W związku z tym mam pytanie, czy po takim czymś może nastąpić jakieś uszkodzenie silnika?
Pozdrawiam
: 28 mar 2008, 23:14
autor: madazaw
skibi pisze:Witam
Mój problem polega na tym, że przy wymianie przewodów WN mechanik pomylił kolejność przy ich podlączaniu. Skutkiem tego była bardzo nierówna praca silnika. Po chwili podłączył je tak jak powinno być i silnik zaczął pracować normalnie. W związku z tym mam pytanie, czy po takim czymś może nastąpić jakieś uszkodzenie silnika?
Pozdrawiam
według mnie żadne uszkodzenie nie nastąpi i raczej nie ma prawa nastąpić. Zamiana kabli może prowadzić jedynie do iskry na świecy w suwie innym niź sprężanie (np. wydech). Może to dziwne, ale w nowszych silnikach wyposażoncch w 2 cewki (opel daewoo) zapłonowe bez mechanicznego rozdzielacza zapłony taka sytuacja odbywa się cały czas podczas pracy silnika. .
: 29 mar 2008, 08:54
autor: skibi
Dzięki Adam
Będę spokojniejszy.
Pozdrawiam
: 19 cze 2009, 13:20
autor: djandres
koledzy powiedzcie mi taka rzecz , chcialem kupic przewody WN bo moje stare maja przebicie ( kazdy sie az swieci w nocy ) i bylem we wszystkich sklepach w mojej okolicy i byly tylko jakies badziewne JANMORA z jakas tam super siliconowa warstwa a ja chcialem kupic cos niedrogiego a dobrego . co polecicie , wszystko procz JANMORA bo kupilem juz 2 razy to badziewie i po pol roku przebijaja jak chcoroba .Pomozcie
: 19 cze 2009, 14:49
autor: serial28
Witam.Nie oszczędzaj na kablach! kup BERU NGK lub BOSCHA będą długo służyć i nie będzie przykrych niespodzianek.
: 19 cze 2009, 15:07
autor: djandres
ale wlasnie tych firm przewody sa drogie ,nie wiecie jakis tanszych a dobrych przewodow
: 19 cze 2009, 15:28
autor: serial28
Jeżeli posiadasz auto z inst lpg to w wyniku eksploatowania auta na tanich kablach mogą ci dojść dodatkowe koszta które mogą powstać w wyniku np wystrzału. Naprawde wiem z własnego doświadczenia nie ma co na tym oszczędzać .
: 01 cze 2011, 09:02
autor: rejdzik
Odkopuję temat aby coś dodać do przewodów Janmora. Od 7 miesięcy pracuję w sklepie motoryzacyjnym i sprzedajemy wyroby tego producenta oraz kilku innych. Przewody Bosha sprzedane 3 razy jak do tej pory - wróciły, Sentech ma jakoś dziwnie twarde przewody więc zbytnio ich nie polecamy, chyba że ogólnie ma być coś taniego. Na stanie posiadamy ładnych kilkanaście kompletów Janmora i je polecamy, do tej pory nikt nie wrócił na reklamacje. Trzeba zwrócić uwagę na 3 linie produkcyjne tej firmy.
dla ABT 2.0:
ECO LINE:
1. najtańsza wersja jest plastikowa kod to ABU3, koszt u mnie 42zł/kpl
2. średnia ale też lipa to ABM3P, koszt u mnie 54zł/kpl
PRO LINE:
3. najdroższa wersja przewodów JANMORA z rdzeniem ferromagnetycznych, dopiero ta wersja przewodów jest godna polecenia, ma odpowiednią budowę przewodów, kod przewodów ABM3, koszt u mnie w sklepie 119zł/kpl.
Ci, którzy tak narzekają na tą firmę niech się zastanowią co właściwie kupili a później niech oceniają wyrób. Tylko i wyłącznie PROLINE i problemów brak.
<ok> nie jestem sponsorowany przez firmę tylko spokojnie jej ufam i klienci też, jakby był ktoś chętny mogę przedstawić ceny przewodów do innych motorów.