Strona 1 z 2
[ B4 2.0 ABK ] potencjometr przepustnicy.
: 26 lut 2008, 22:59
autor: audiktom
Panowie mam tylko takie pytanie, szukałem już tego ale nie znalazłem niestety, czy można założyć potencjometr przepustnicy od silnika ze skrzynią automat, do silnika ze skrzynią manualną ? dodam że obydwa silniki są ABK.
: 26 lut 2008, 23:18
autor: Monsteer
Wydaje mi się, że jak najbardziej TAK jeśli to faktycznie ten sam silnik. Silnik to silnik a skrzynia to już nie ważne czy automat czy manual.
: 27 lut 2008, 07:51
autor: audiktom
W sumie racja różni sie tylko że ma dwa wejścia, a ja mam jedno. Tylko żeby parametry były takie same-jeszcze o to mi chodzi.
: 27 lut 2008, 18:52
autor: Vision
nie ma różnicy
napięcie zasilania: 5 V
napięcie wyjściowe: 0 - 5 V
opór: 400 - 510 omów (pomiędzy + i -)
: 27 lut 2008, 19:03
autor: andlon
Miałem podobne pytanie i zwierzyłem oporności na obu potencjometrach z jednym i z dwoma wejściami - są zbliżone.
: 27 lut 2008, 19:08
autor: audiktom
Czyli można brać? andlon, ty tez taki założyłeś?
: 27 lut 2008, 20:57
autor: andlon
Nie założyłem, mam go w zapasie bo kupiłem na allegro całą przepustnicę z potencjometrem (na zdjęciu była z jednym wejściem, a po odebraniu przesyłki wyszło się że ma dwa), a okazało się że przyczyna dolegliwości mojego ABK był nieustawiony zapłon.
: 27 lut 2008, 22:44
autor: audiktom
andlon, ustawiałeś zapłon sam? czy gdzieś w Rzeszowie? też by mi sie przydało, nie mam lampy! a u mnie nie za bardzo chce iść ustawiać.
: 28 lut 2008, 08:06
autor: andlon
Ja ustawiałem u mechanika poza Rzeszowem, ale absolutnie nie polecam tego gościa. On nie umie ustawiać zapłonu, a w moim przypadku się to udało bo dyktowałem mu punkt po punkcie co ma robić.
audiktom, ale pisaliśmy już o tym tutaj:
viewtopic.php?p=110330&highlight=#110330
: 09 mar 2008, 15:12
autor: audiktom
Koledzy wymieniłem sobie ten potencjometr i co! teraz inny problem, obroty biegu jałowego. Przy ciepłym silniku obroty mam 1100 i co teraz? dla czego? :cry: na poprzednim było dobrze.
: 09 mar 2008, 17:18
autor: Vision
mam nadzieje że pomoże
Czujnik położenia przepustnicy
Działanie:
Czujnik położenia przepustnicy składa się z potencjometru, który podłączony jest do przepustnicy. Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min, zespół sterowania pilnuje, aby nie było wtryskiwane paliwo (hamowanie). Jeżeli przepustnica jest szeroko otwarta (pełne obciążenie), to zespół sterowania wzbogaca mieszankę i ewentualnie reguluje ustawienie zapłonu. Oprócz położenia przepustnicy zespół sterowania określa również ustawienie kąta wałka przepustnicy - jeżeli nastąpił znaczny wzrost (przyśpieszenie), to zespół sterowania przez krótki czas wzbogaca mieszankę. Używane są potencjometry pojedyncze i podwójne - działają one w ten sam sposób poza tym, że potencjometry podwójne mają dwa sygnały wyjściowe. Czujnik położenia Halla/MRE jest rzadko używany, a zatem nie będzie tutaj dokładniej omawiany.
Specyfikacja:
Opór: (zmierzony pomiędzy + a -) 400 omów do 6.500 omów, zależnie od potencjometru
Napięcie zasilania: 5 V
Napięcie sygnału: 0,2 - 4,9 V lub 4,9 - 0,2 V
Diagnostyka układu elektrycznego:
STAN STATYCZNY
Wyjąć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy przed wykonaniem kolejnego pomiaru.
Pomiary:
Zmierzyć opór toru węglowego pomiędzy dodatnią i ujemną końcówką czujnika.
Wynik:
mniej niż 100 omów i więcej niż 1 Mom
Wymienić czujnik.
Przed wykonaniem następnego pomiaru należy ponownie włożyć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy i uruchomić samochód.
Pomiary:
Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią i ujemną końcówką czujnika.
Wynik:
5 V
Okablowanie i ECU są prawidłowe.
0 V
Sprawdzić okablowanie pomiędzy czujnikiem położenia przepustnicy a ECU (ujemna i dodatnia).
Sprawdzić ECU.
--------------------------------------------------------------------------------
STAN DYNAMICZNY
Przed wykonaniem następnego pomiaru należy włożyć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy i uruchomić samochód. Przy pomocy oscyloskopu zmierzyć, na końcówce zespołu sterowania, gdzie wchodzi sygnał z czujnika położenia przepustnicy. Przycisnąć i zwolnić przepustnicę.
Wynik:
Porównać wynik z obrazami oscyloskopowymi na rysunkach 2 i 4, zależnie od tego, który czujnik położenia przepustnicy używany jest w samochodzie.
Sygnał musi łagodnie unosić się w górę i opadać podczas wciskania pedału przepustnicy. Jeżeli tak nie jest, to należy wymienić czujnik.
Diagnostyka układu mechanicznego:
Sprawdzić, czy czujnik jest dokładnie przymocowany do korpusu przepustnicy.
Sprawdzić, czy okablowanie i wtyczka są prawidłowe
: 12 mar 2008, 16:39
autor: audiktom
Wszystko ok. musiałem tylko (ściągnąć) odłączyć na chwilkę wtyczkę z niebieskiego czujnika.
: 18 lut 2010, 21:43
autor: kamilk281
Witam
Chciałem wyczyścić u siebie przepustnicę (silnik ABK) i mam pytanie czy po czyszczeniu trzeba tą przepustnicę adaptować czy możne spokojnie odkrecać i czyścić?
Re: [ B4 2.0 ABK ] potencjometr przepustnicy.
: 19 lut 2010, 04:56
autor: HeavenQueen
audiktom pisze:Panowie mam tylko takie pytanie, szukałem już tego ale nie znalazłem niestety, czy można założyć potencjometr przepustnicy od silnika ze skrzynią automat, do silnika ze skrzynią manualną ? dodam że obydwa silniki są ABK.
Można montować. Ja tak mam.
kamilk281 pisze:Witam
Chciałem wyczyścić u siebie przepustnicę (silnik ABK) i mam pytanie czy po czyszczeniu trzeba tą przepustnicę adaptować czy możne spokojnie odkrecać i czyścić?
Nie trzeba adaptować. Możesz wyczyścić spokojnie i potem zlożyć.
Pozdrawiam
: 20 lut 2010, 13:00
autor: bolidxxl
Moze ktoś mi napisze jak najłatwiej zdemontować i i wyczyścić potencjometr przepustnicy?Bo jak sie orientuje to dostęp nie jest zbyt łatwy
pozdrawiam