Strona 1 z 1

[80 b3 JN] Gaśnie na pb i lpg

: 27 lut 2008, 21:58
autor: hazard
Witam Panowie.Szukałem odpowiedzi na moje pytanie , ale nic konkretnego nie znalazłem.Problem polega na tym że auto gaśnie mi po wrzuceniu na luz na Pb a na Lpg obroty spadają do 200/400 na około 2 sekundy ale nie gaśnie.Z początku myślałem że to popma paliwa, ale skoro na lpg też obroty spadają to raczej wykluczam taką opcję.

: 27 lut 2008, 22:16
autor: bartek18150
przedewszystkim jak sie maja kable WN i swiece,kopulka,palec? Filtr powietrza nie zapchany? Jak silnik chodzi na jalowym biegu? Jakie obroty trzyma na jalowym?
Przypadkiem nie miales wystrzalu gazu? Byc moze ze wystrzal uszkodzil klape przeplywomieza lub go rozregulowal, wina moze tez lezec na nieszcelnym ukladzie dolotowym, moze zawor dodatkowego powietrza warjuje.

Odpowiedz na moje pytania, sa to podstawowe czynnosci do sprawdzenia i potem bedziemy gdybac <ok>

: 27 lut 2008, 22:28
autor: hazard
To tak:kable sprawne,kopułka,palec,rozdzielacz,świece,filtr powietrza wymieniony.Jeżeli chodzi o strzał, to mi nie strzelił nigdy,ale jestem posiadaczem tego auto około 3 miechów a objaw ten występuje od początku, więc nie wiem jak było z poprzednim właścicielem.Silnik na jałowym trzyma 800/900

: 27 lut 2008, 23:16
autor: mazi
na kolektorze ssacym masz srube wolnych obrotow sprubuj ja wykrecic o jedna czwarta obrotu sruba znajduje sie nawysokosci przepustnicy z boku powodzenia

: 27 lut 2008, 23:24
autor: laki87
a ja bym po 1 proponował zmienic filtr gazu i obadac ten filtr powietrza jeszcze raz czy czasami jak nie wystrzelił kiedys komus to nie ciągnie lewego powietrza

[ Dodano: 2008-02-27, 23:28 ]
i jeszcze bym spróbował zminic stacje benzynowa na jakas inna i zaobserwował czy sa jakies zmiany

[ Dodano: 2008-02-27, 23:35 ]
apropo tego strzału to znajomy tak miał jak zminił miejsce tankowania gazu.....przyczyn moze byc wiele tego poczawszy od

1. rodzaju lpg
2. filtr gazu (pewnie do wymiany)
3. parownik(radze spuscic syfy z niego)
4. elektrozawór

itd itd


a jak to nie pomoze bedzie sie myslec i działac dalej ...pozdrawiam

: 28 lut 2008, 00:02
autor: hazard
Ale wolne obroty trzyma.Gasnie po redukcji na luz.Laki87 nie sadze zeby to mialo cos wspolnego z gazem poniewaz problem wystepuje tez na pb

: 28 lut 2008, 07:24
autor: fireman_jg
Witam! nie wiem czy ten typ silnika ma gaźnik, (nie do końca umiem rozpoznać typy, u siebie tez do końca nie wiem co to za oznaczenie, a mam gaźnik) ale miałem ten sam problem. NIe wiedzialem co sie dzieje, bo na gazie wszystko ok, a na benzynie na luzie gasł. Mam ręczne ssanie to na podciągniętym jako tako to chodziło. Ale do rzeczy. Przez przypadek zauważyłem, że taki mały kabelek wychodzący z gaźnika oderwał się od masy przykręconej do pokrywy zaworów (jest na wsuwkę). Przykręciłem go ponownie i jak ręka odjął problemy. Kabelek widać od przodu, nie ma problemów z jego namierzeniem. Zakręcaj na zgaszonym silniku, bo inaczej moze cie "połaskotać":) wiem, sprawdziłem. Pozdrawiam

: 28 lut 2008, 08:39
autor: shelby
fireman_jg, Silnik jn to wielopunktowy wtrysk mechaniczny.
hazard Przyczyny usterki szukałbym w układzie paliwowym a nie zapłonowym. Dla układu zapłonowego nie ma znaczenia czy auto stoi czy jedzie; czy w/w przypadłości nasilają się wraz z większą prędkością? Jeśli tak, przyczyną będzie "zdmuchiwanie" paliwa przez zbyt szybko dostające się powietrze. Przypadłość dość często występująca na LPG. Trochę dziwne, że dzieje się też tak na PB. Proponowałbym skierować wlot powietrza do filtra powietrza przeciwnie do kierunku jazdy.

: 28 lut 2008, 20:23
autor: luka24sz
moze sproboj przestawic zaplon o 6 stopni do przodu. u mnie to znaczaco pomoglo.

: 28 lut 2008, 22:04
autor: bartek18150
shelby pisze:Proponowałbym skierować wlot powietrza do filtra powietrza przeciwnie do kierunku jazdy.
To nic nie da w Audi dolot jest tak zaprojektowany ze cisnienie wywolane predkoscia nie ma wplywu na to, a jak ustawi w przeciwnym kierunku bedzie lapal cieple powietrze z koory silnika. To cisnienie (o ile wystapi) zostanie stlumione po drodze, droga doloty nie jest prosta wiec to cisnienie nie ma wplywu.

hazard,

Moze sprubuj na cieplym silniku zacisnac przewod od zaworu dodatkowego powietrza, cos mi sie zdaje ze wlancza on sie niepotrzebnie, lub wogle nie wylancza sie!

[ Dodano: 2008-02-28, 22:06 ]
luka24sz pisze:moze sproboj przestawic zaplon o 6 stopni do przodu. u mnie to znaczaco pomoglo.
Jak by to byla wina zaplonu to trzeslo by silnikiem, nie rowno pracowal itp. ale mozna sprubowac, ale najpierw zaznacz to ustawienie jakie masz teraz, zeby w razie czego powrucic do niego.

[ Dodano: 2008-02-28, 22:08 ]
Ale najpredzej to mi sie zdaje ze gazownicy cos spierdzielili i teraz sa problemy.

: 29 lut 2008, 20:46
autor: mazi
witam kolego sprawdz jak wygloda filtr powietrza musi dolegac rowno nie moze byc zadnych szczelin spotkalem sie z filtrami ktore przeznaczone sa do tego silnika a sa za krotkie jezeli jest szczelina wtedy powietrze jest tloczone a nie ssane doj znac jak to wyglada