Strona 1 z 2
[B4, ABK]Poranne zapalanie i kontrolka oleju
: 29 lut 2008, 12:28
autor: OREŁ
Panowie mam taki problem szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego tematu otóż: jak mi samochód postoi jeden albo dwa dni i potem chce zapalić auto odpali od cyku tylko że kontrolka oleju się pali dłuższy czas a silnik chodzi jak diesel
(kiedyś tak nie było). I tak z kilkanaście sekund potem gaśnie i pracuje normalnie cicho. Zaznaczam że to się dzieje tylko jak auto postoi nawet jedna nockę. Na ciepłym silniku się to nie dzieje.
Co to może być? Pompa olejowa zużyta?
: 29 lut 2008, 12:32
autor: Kokolino
Całkiem możliwe że siada pompa. Prawdopodobnie spływa z niej cały olej i zanim pociągnie po odpaleniu musi minąć chwila. U mnie był podobny przypadek ale jak zalałem do silnika Xeramica to problem narazie zniknął.
: 29 lut 2008, 13:08
autor: OREŁ
kokolino1 pisze:Całkiem możliwe że siada pompa. Prawdopodobnie spływa z niej cały olej i zanim pociągnie po odpaleniu musi minąć chwila. U mnie był podobny przypadek ale jak zalałem do silnika Xeramica to problem narazie zniknął.
Wolałbym zlikwidować przyczynę mechanicznie niż zalać jakimś specyfikiem, jeśli to pompa to jaki koszt? Dużo z tym roboty?
: 29 lut 2008, 13:13
autor: WOJTEK26
Najtańsze pompy zamiennikowe to koszt około 120zł jakies markowe to liczyc trzeba 250 wzwyż. Taniej bedzie kupic uzywaną ale dobrą
: 29 lut 2008, 14:39
autor: OREŁ
Hmm a jak z robotą? Będę wstanie sam to zrobić? Zaznaczam że nie jestem laikiem i śrubokręt nie jest mi obcy, takie moje hobby przy dłubaniu w samochodzie tylko akurat tego jeszcze nie robiłem w żadnym samochodzie swoim, gdzie ta pompa jest umiejscowiona?
Już doszedłem do tego że znajduje sie w misie olejowej. Takie mam pytanie jeszcze jakiej firmy jest dobra i jaka firma dedykuje to do Audi? Da się ją zregenerować?
: 01 mar 2008, 07:03
autor: Grzegorzbielsko
A jak z przebiegiem oleju i filtrem? Ja przy wymianie oleju kupiłem filtr (polski zamiennik) i przy niskich temp. przy odpaleniu silnik mi zaklekota
tak na 2 sek. Znajomy mechanik poradził "wywal polskie podróby i kup oryginalny"(niewielka różnica cenowa). Może wymiana oleju na nowy+filtr pomoże. Sądzę że przy zużytej pompie tez by klekotał na rozgrzanym silniku(rzadszy olej).
: 01 mar 2008, 07:10
autor: Darecki3037
racja co do lepszych filtrów kup Manna, miski nie sciągniesz ot tak sobie, albo silnik w góre z łap, albo rama zawieszenia w dół. nieprzyjemna robótka...
: 01 mar 2008, 08:15
autor: pawelbicz
<hmm> ..już tu kiedyś o tym czytałem.. chodziło chyba o zaworek zwrotny w filtrze oleju, który zapobiega spływaniu oleju z głowicy do miski olejowej..
: 01 mar 2008, 19:16
autor: OREŁ
O tyle dziwne to jest że tak się nie robiło po wymianie oleju i filtra dopiero w trakcie użytkowania a zmieniam te dwa elementy co 10 tyś km, wymiana oleju to dla mnie świętość. Zaczęło całkiem niedawno, w sumie niedługo znowu będę musiał olej zmienić bo juz dochodzę do magicznej granicy 10 tyś.
: 02 mar 2008, 10:28
autor: willi
a na jekim oleju jezdzisz?
: 02 mar 2008, 22:24
autor: OREŁ
willi pisze:a na jekim oleju jezdzisz?
Mobil półsyntetyk, ale cały czas było ok aż do teraz. I jeszcze muszę dodać że dzieje sie to nie każdego dnia.
: 03 mar 2008, 19:08
autor: willi
kolego nie chciał bym wprowadzać cię w błąd ale może przejdz na olej mineralny przy następnej wymianie
: 03 mar 2008, 20:04
autor: Organista18
Witam. O tym problemie było bardzo dużo na forum. Proponuje poszukać... Wypowiedzi były naprawdę interesujące.... 8-)
: 03 mar 2008, 21:49
autor: kamilB4
OREŁ, Tylko nie zmieniaj na mineralny!!! bo wtedy silnik na złom.
: 03 mar 2008, 22:03
autor: willi
hmmm czy ja wiem ja jezdze na mineralnym i nie narzekam leje mu castrola mineralnego i śmiga bez zarzutów jak bym miał autko co ma przejechane 40-50tyś to pewnie bym jezdził na syntetyku ale lata swoje robią