Strona 1 z 2
[80 B3 1.8 SF] cykanie w zimnym silniku
: 06 mar 2008, 01:04
autor: centurion
Witam!!! Od jakigoś czasu ok 2 m-ce. Słyszę dziwne cykanie kiedy odpalam maszynę. Cykanie to da się słyszeć tylko kiedy silnik jest zimny. Najpierw wyraźne, stopniowo cichnie aż przestaje, po chwili znowu zaczyna cykać i stopniowo cichnie. Cykl ten powtarza się dopóki silnik się rozgrzeje wtedy przestaje zupełnie. Bardzo proszę o jakieś rady, bo obawy rosną. Kolega mówi że zawory do regulacji ale czy w takim przypadku nie cykało by przez cały czas?
: 06 mar 2008, 07:03
autor: Kokolino
Ja stawiam na popychacze hydrauliczne. Z tego co się orientuje to w Audi 80 zaworów się nie reguluje tylko tą funkcje przejmują właśnie popychacze. Więc kiedy zaaczynają cykać zawory na zimnym silniku i trwa to dość długo to należałoby je wymienić.
Poziom i ciśnienie oleju oczywiście w normie mam rozumieć.
: 06 mar 2008, 07:10
autor: noorbi
jeśli cykałoby krótko to ok, na zimnym silniku pojedyńcze cyknięcia są normalnym objawem
jeśli to trwa dłużej niestety poleciały popychacze, nieregulowane....
ale można z tym jeżdzić znam takich, którym cyka od wielu lat
: 06 mar 2008, 10:54
autor: centurion
Witam ponownie!
Dzięki za podpowiedzi. Napewno mnie to troche uspokoiło. O jak długim czasie cykania piszecie? Jeden cykl do momentu wyciszenia trwa u mnie ok 20-25 sekund poczym cichnie żeby za chwilę pojawić sie znowu. Nie wiem jak inni ale ja wolałbym z tym nie jeżdzić latami.
: 06 mar 2008, 12:52
autor: noorbi
normalnym objawem jest kilka cyknięc zaraz po odpaleniu, nawracające cykanie po paru minutach niestety nie jest prawidłowym objawem
: 06 mar 2008, 17:45
autor: gambit
Tak jak już koledzy wyżej powiedzieli są to prawdopodobnie popychacze hydrauliczne.
Ja mam kolego to samo i te same objawy i przejechałem już z tymi '"stukami" tak ok 6 tyś czego oczywiście nie polecam, mechanicy mówili że nie jest to nic poważnego ale przymierzam się do wymiany bo sam koszt popychaczy nie jest duży ale podobno dużo roboty z tym aczkolwiek silnik niedobrze brzmi z tymi "stukami" Pozdrawiam.
: 06 mar 2008, 22:32
autor: marko
Panowie , a czy nie ubywa Wam oleju ? W przypadku twardych uszczelnień trzonków popychaczy te stuki trwają dosyć długo , natomiast po wymianie tych gumek stuki są sporadyczne .
: 06 mar 2008, 23:31
autor: luka24sz
mozna sprobowac je wypompowac na prasie hydraulicznej i niekiedy to pomaga.
: 07 mar 2008, 00:27
autor: bajan733
luka24sz pisze:mozna sprobowac je wypompowac na prasie hydraulicznej i niekiedy to pomaga.
Ale należy robić to bardzo delikatnie,bo łatwo można je uszkodzić i nigdy nie wkłada się hydropopychaczy z olejem.
: 07 mar 2008, 08:53
autor: aroslaw
u mnie tez troche cykaja na zimnym silniku ... ile moze kosztowac wymiana popychaczy ??
i czym moze grozic jazda z wywalonymi popychaczami ??
: 09 mar 2008, 01:39
autor: centurion
Witam!!!
Teraz kiedy zrobiło się cieplej na dworze cykanie ustało. Może to istotnie nic poważnego. Silnik pracuje równo i ładnie jednak i tak pojade do warsztatu sprawdzić te popychacze. Jeśli koszt nie będzie zbyt wysoki to powymieniam. Diękuję wszystkim za rady i pozdrawiam!!!
: 09 mar 2008, 10:01
autor: Gruszka
witam, takie cykanie równierz pojawia się umnie ale to moim zdaniem wina tego że jak postoi całą noc olej spływa do miski i w momencie odpalenia autka zawory poprostu cykną kilka razy dopóki nie dostanie smarowania, ale to mały problem i myślę że nie masz co kombinowac z wymianą zaworów czy popychaczy. jeśli chcesz aby cykanie znikło to proponuje parkować autko na dachu żeby zawory miały olej i smarowanie non stop, pozdrawiam <ok> <ok> <ok>
: 09 mar 2008, 20:54
autor: centurion
HA!!
Dzięki "Gruszka" świetna rada muszę spróbować. Spodobał mi się ten pomysł z parkowaniem :mrgreen:
: 09 mar 2008, 21:58
autor: marko
Poranne cyknie silnika przy samoregulatorach hydraulicznych to standard , kwestja długości tego cykania . Strona 83 Obsługa i naprawa Audi 80 :
" Głośniejsza praca silnika podczas uruchamiania silnika jest objawem normalnym . Jeżeli jednak odgłosy wydadzą się głośniejsze , to można sprawdzić działanie popychaczy w następujący sposób .
- uruchomić silnik i pozostawić pracujący , aż włączy się wentylator;
-zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500 obr/min i utrzymywać ją przez okło 2 minuty ;
- jeżeli praca popychaczy jest nadal słyszalna , to można odszukać uszkodzony popychacz po zdjęciu pokrywy głowicy..."
: 28 mar 2008, 23:34
autor: tomasz-gorz
witam, problem z moim autkiem polega na tym ze słychac stuki zaworow. Dzieje sie to na zimnym silniku na biegu jalowym, jak sie nagrzeje i jade to jest ok, ale jak juz dojade do swiatel to znowu pojawia sie ten problem, czyli na rozgrzanym silniku jest to samo:( co nalezy zrobic zeby tego nie było słychac? olej mam w normie - 'na srodku', cisnienie nie wiem jak sprawdzic, ale lampka gasnie zaraz po odpaleniu silnika. przydalaby sie pomoc...
[ Dodano: 2008-03-28, 23:41 ]
aha i leje olej mineralny z Orlenu, bo mowili mi ze teraz juz nie moge przejsc na połsyntetyk - jak kupiłem samochod to byl mineral, dlatego leje co leje:(