Strona 1 z 4

[B4 ABT]Popychacze zaworów

: 06 mar 2008, 09:57
autor: adam28k
Witam szanowne grono audimaniaków :-) W najbliższym czasie przymierzam sie do wymiany popychaczy zaworów w moim ABT.Chodzi tu o to nieszczesne "stukanie w silniku" :evil: poruszane już nie raz na forum.Sugeruje sie diagnoza dwóch niezależnych mechaników-stąd moja decyzja.Chociaż po przeczytaniu tych wszystkich postów dotyczących w/w problemu mam pewne watpliwości co do skuteczności tego zabiegu :-/ Ale zawierzam moim mechanikom i decyzja podjęta-wrazie czego trudno...bede musiał wyrwać chwasty :mrgreen:
Do rzeczy-2 pytania:
1.Jakiej marki polecacie kupic te szklanki?
2.Czytałem jakis czas temu na forum ze są 2 rodzaje długosci tych szklanek(nie moge sie doszukac tego tematu) Skad mam wiedziec o które pytać?Jak do tego dojść?Po roczniku?nr silnika?
Pozdrawiam

: 06 mar 2008, 10:41
autor: MARCIN 80B4
adam28k pisze:Czytałem jakis czas temu na forum ze są 2 rodzaje długosci tych szklanek(nie moge sie doszukac tego tematu) Skad mam wiedziec o które pytać?Jak do tego dojść?Po roczniku?nr silnika?
050 109 309 J
Grubożć 26,0 mm, srednica zewnętrzna 35,0 mm, hydrauliczny
od roku prod. 01.94 Wymagana ilosć 8, od nr. silnika 246 862

034 109 309 N
Grubożć 26,0 mm, srednica zewnętrzna 35,0 mm, hydrauliczny, Ciężar 0,081 kg
Wymagana ilosć 8, do nr silnika 246 861

jeszcze występuje mechaniczny
056 109 311 A
Grubożć 30,0 mm, srednica zewnętrzna 35,0 mm, mechaniczne, Ciężar 0,065 kg
Wymagana ilosć 8, do nr silnika 246 861

: 06 mar 2008, 11:24
autor: Danek
MARCIN 80B4 pisze:jeszcze występuje mechaniczny
wg ETKI nie był stosowany w ABT, stosowany w silnikach KG, JY i MC.

Jeśli chodzi o producenta to zdaje się LUK robi najlepsze popychacze.

: 06 mar 2008, 11:40
autor: adam28k
Ok.Dzięki wielkie za podpowiedzi.Po zabiegach dam znać czy VICTORY :mrgreen: czy tez KLĘSKA :cry:

: 07 mar 2008, 08:13
autor: vwcorjacek
Szklanki TYLKO z INA... szły na pierwszy montaż.

: 07 mar 2008, 08:30
autor: Danek
vwcorjacek pisze:Szklanki TYLKO z INA
Luk i INA to to samo :-)

Jaki olej masz w silniku?

: 07 mar 2008, 08:35
autor: Pączek
Ja kupując swoje audi i nie wiedząc, jaki był wcześniej olej wlałem do niej mineralny, mechanik nie miał nic przeciwko i tak zrobiłem do tej pory 5 tys km. Popychacze czasem stukają. Teraz podskoczyłem do sklepu kupić trochę oleju mineralnego, koleś zapytał z ciekawości do jakiego samochodu. Odpowiedzialem, a on na to że tam przecież są popychacze hydrauliczne i nie powinien byc lany inny niz półsyntetyk i ze mial takie Audi i przyu 400 tys lał półsyntetyk. Stąd moje pytanie jak to jest z tymi popychaczami i olejem mineralnym czy to ma i jakis wpływ, a jęsli tak to czy mozna wylać ten minerał i wlać połsyntetyk (zrobilem dopiero 5 tys). Pozdrawiam

: 08 mar 2008, 08:22
autor: vwcorjacek
na wszystkich nominalnych silnikach widzialem zawsze INA... :-/

: 08 mar 2008, 09:27
autor: aroslaw
a powiedzcie mi ile kosztuje wymiana popychaczy ??

: 08 mar 2008, 13:04
autor: adam28k
http://toc.luk-as.de/toc/pl/EBCBFAC3AE0 ... ramesetJsp
Popychacze INA do silników ABT-ważne info

Re: Jaki olej masz w silniku?

: 08 mar 2008, 17:57
autor: krychu
Pączek pisze:Odpowiedzialem, a on na to że tam przecież są popychacze hydrauliczne i nie powinien byc lany inny niz półsyntetyk i ze mial takie Audi i przy 400 tys lał półsyntetyk. Stąd moje pytanie jak to jest z tymi popychaczami i olejem mineralnym czy to ma i jakis wpływ, a jęsli tak to czy mozna wylać ten minerał i wlać połsyntetyk (zrobilem dopiero 5 tys). Pozdrawiam
Oczywiście że powinieneś lać półsyntetyk, mineralny tu za bardzo nic nie poprawi. Może tylko rano kiedy olej mineralny jest gęściejszy niż półsyntetyk. A oba oleje po rozgrzaniu mają już podobną gęstość, a nawet półsyntetyk lepiej zachowuje swoje parametry przy mocno rozgrzanym oleju. Moja audiczka ma obecnie 442 tys km przebiegu i dalej jeżdżę na półsyntetyku lotosa.

: 08 mar 2008, 23:14
autor: widmo
Firma INA
takie założyłem juz zrobione 40k km i jest spokój :)

: 04 kwie 2008, 13:02
autor: adam28k
Witam.Jestem juz po zabiegach głowicy związanych ze "stukaniem w silniku :evil: "
Czas na zdanie relacji:Na zimnym silniku słychac pukanie ale juz nie takie metaliczne i głośne jak było tylko ciche,stłumione.Na rozgrzanym-dodawanie gazu,obciażenie-cisza :mrgreen:
Szczerze mówiac spodziewałem sie troche lepszych efektów ale cóż-jest jak jest.Nie moge chyba narzekac.
Wymienione:popychacze INA,4 prowadnice zaworów(ssących),uszczelniacze + planowanie,docieranie gniazd itd-słowem kompletne sprawdzenie głowicy w zakładzie regenerującym-opinia:"stan glowicy bdb,nie wyglada na tyle km co ma przelatane"
Odrazu podam koszty dla zainteresowanych
Popychacze INA-komlet 166 pln
uszczelniacze-komplet 20 pln
prowadnice-4szt-24 pln
robocizna z planowaniem-170 pln
Demontaz i montaz głowicy we własnym zakresie (z kumplem mechanikiem)
Całosc zalana nowym olejem MOBIL 15W40
To tyle POZDRAWIAM

: 05 kwie 2008, 23:39
autor: vwcorjacek
A czemu tylko 4 prowadnice wymienione?
czy nie mozna było wymienic juz wszystkich??
Jeszcze nie zdazyło mi sie robiac głowice wymienic innaczej niz komplet :shock:
No ale co kraj to obyczaj.... 8-)

: 06 kwie 2008, 00:39
autor: adam28k
Czemu tylko 4 prowadnice?Bo tak stwierdził po sprawdzeniuy spec który robi to na codzień.
Nie bede z nim polemizował :-)