Strona 1 z 1

[B4 Avant ABT] Na jakich obrotach powinno sie jeździc ?

: 08 mar 2008, 12:34
autor: rajczakowskab.
Ostatnio zauważyłam że świece są okopcone przedtem tego nie było. Zastanawim się czy dobrze nim jeżdże. Mam prawko od roku a w grudniu kupiłem audiczke. Jeżdze 2000 obr nieraz nawet mniej. Mam najdłuższą skrzynie w tym modelu CDY chyba 120 Km/h przy 3000obr. Te auto jest chyba w dalekie trasy a umnie niema się gdzie rozpędzić :)

: 08 mar 2008, 13:25
autor: rafidoc
Ja nigdy nie jeżdzę poniżej 2000 obr. na 4 i 5 biegu. Jeżdząc na wysokich biegach z obrotami poniżej 2000 obr. męczysz skrzynię i rozrząd. Jeżeli nie masz gdzie właczyć 5-tki to jeździj na 4-órce.

: 08 mar 2008, 21:57
autor: mazi
ja zadko kiedy schodze ponizej 2500obr

: 08 mar 2008, 22:03
autor: Tomay
Przy spokojnej jeżdzie zmiana biegu przy 2-2,5 tys.wtedy 5-ka wypada przy 70-80 km/h a tak się jezdzi w Poznaniu :-P

: 08 mar 2008, 23:09
autor: widmo
ja srednio trzymam na 2400-3000
i wydaje mi się ze to sa ekonomiczne obroty
silnik sie tak nie "meczy" i nie przeciążam skrzyni

: 08 mar 2008, 23:14
autor: Grzegorzbielsko
Ja zmieniam miedzy 2000 a 3000 w zależności od obciążenia i warunków. Spokojna jazda lekkie dodawanie gazu. A jak mi przyjdzie ochota to wyłączam LPG daje PB i trzeba raz za czas dobrze przedmuchać tłumik <ok> .

: 09 mar 2008, 11:05
autor: kojtek
Najlepiej chyba jak się oscyluje w granicach od 2500 do 3000 obrotów i nie zamula na 5 tym biegu 70km/h.Na spalaniu to też się później odbija.Silnik musi się lekko wkręcać na wyższe obroty przy lekkim dodaniu gazu a nie męczyć z 2000obr/m przy 70 km/h na 5tce.

: 09 mar 2008, 12:10
autor: Solskier
Najlepiej wykorzystac pełen zakres obrotów i w takim sie poruszac od czasu do czasu, co do ekonomicznej jazdy to tak jak pisza koledy.

: 09 mar 2008, 12:26
autor: Selfish
Mam podobny silnik (1,8 SF 88Ps) i biegi zmieniam następująco:

1 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000

2 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000

3 - tutaj przy mojej skrzyni i silniczku (też 90KM jak ABT) wystarczy 2200-2500RPM i spada na 2000RPM

4- różnie generalnie wrzucam piątke powyżej 85km/h a jak trzeba ciągne do 130 km/h :mrgreen:

Genralnie tylko okazjonalnie osiągam 4000RPM lub więcej (wspomniane przedmuchanie tłumika) i spalanie mojej audiczki zakrawa na cud ;-) 8litrów LPG na setke przy jeździe mieszanej 70% trasa 30% miasto.

Jeżdze tez "tatowym" B4 ABT i biegi zmieniam tak samo. Może ABT jest ciut elastyczniejszy i lepiej ciągnie z niższych obrotów na wyższym biegu. Ale różnica w masie (i niestety spalaniu :-> ) między B3 i B4 sprawia ze osiagi mamy niemal identyczne.

Pozdrawiam

: 09 mar 2008, 20:23
autor: MiQ
Ja jeżdżę tak:
2 to na ucho (nie mam obrotomierza), a prędkościomierz leniwy do 30km/h :-)
3 przy 40km/h
4 przy 60km/h
5 przy 80km/h
To jazda ekonomiczna.
A kiedy trzeba "przewietrzyć" układy zasilania i wydechowy, to +20 - 30km/h na poszczególnych biegach. Poniżej wykresik na standardowym ogumieniu prędkości na poszczególnych biegach dla silnika ABT i skrzyni CGT

Obrazek