Strona 1 z 2

[80Q B2 2.2]Cisnienie na tłokach

: 16 lut 2007, 08:27
autor: dayton
Siema. Kolega ma audi 80 2.3 quattro 83 rok, i ma pytanie dotyczace silnika, " Jezeli jest po 11 bar na cylindrze to jak dlugo mozna jezdzic jeszcze na takim silniku" z gory dzieki za odpowiedz,

: 16 lut 2007, 10:21
autor: jmm
Jeżeli na wszytskich jest tak samo to jeszcze baaardzo długo.

Pobiera oliwę? Dymi na niebiesko?

: 16 lut 2007, 12:14
autor: czarekj
Zgadzam się z przedmówcą. W sytuacji gdy nikt nie wkładał swoich paluszków do tłoków i chodzi to jeszcze w oryginale to bedziesz jeździł dłuuuuugo. Natomiast jeżeli jest to 11 bar juz po remoncie głównym, który był wykonany przy użyciu kiepskich części zamiennych to sam rozumiesz że to tak pieknie może nie wyglądać. Kiedyś widziałem jak klient zachwalał swojego Golfika co miał podobno po 13 bar świeżo po remoncie i nie do końca był hapy. Zapytasz dlaczego? Otóż te 13 bar (w które sam nie do końca wierzę) w tym Golfie odczuwało sie tylko jak był zimny. Po nagrzaniu silnika okropnie się grzał i malała mu moc nie wspominając o słabnących wolnych obrotach. Prawdopodobnie puchły tłoki. Więc sam widzisz jak to jest. Podchodź z rezerwą do wszelkich okazji. Jeżeli jest to 11 bar w oryginale to możesz brać śmiało no chyba że tam jest nagaru po centymetrze. Żartuje oczywiście. Sprawdż te ciśnienie jak jest ciepły. Pozdrawiam.
Jak zainstalujesz to daj znać jak to śmiga.

: 16 lut 2007, 19:13
autor: dayton
Dzieki za odpowiedz,
jmm- kolega mowi ze pobiera oliwe, i dymi-fakt. przy rozgrzanym silniku na niskich obrotach pod obciazeniem swieci sie olej, a stan jest, czy to wina pompy olejowej? albo uszczelnaqczy zaworow,

: 16 lut 2007, 20:08
autor: pawelbicz
Może to być wina pompy olejowej, ale ja bym stawiał na zużyte panewki główne wału korbowego! :cry:

Napisz jaki ma przebieg (w przybliżeniu :-> ) i czy silnik mocno się tłucze.

: 16 lut 2007, 22:28
autor: jmm
UUU to niedobrze. Na miejscu kolegi zdjalbym miske i obejrzal panewki, plus zrobil uszczelniacze zaworów.

: 18 lut 2007, 00:30
autor: czarekj
Maroonio ma rację. A co do tej kontrolki to z mojego dościadczenia mogę Ci powiedzieć, że jeszcze zepsutej pompy od oleju w Audi nie widziałęm. Być może mało widziałem, ale stawiałbym raczej na panewki.

: 18 lut 2007, 19:48
autor: czarekj
Według mnie to dla klienta niewielka różnica które panewnki są uszkodzone. Jeszcze nie widziałem aby ktoś robił szlif wału i zmieniał tylko panewki korbowodowe.

: 18 lut 2007, 23:38
autor: dayton
dzieki za wszystkie info, wogle dzieki za te forum jest zajebiste, przekaze koledze wszystki porady, dzieki :!:

: 19 lut 2007, 21:11
autor: xGrizzlix
To ja się podczepie: Jakie powinno być ciśnienie w silniku 2.2 JT (115KM) ?? :->

: 23 lut 2007, 22:53
autor: brunodk
xGrizzlix... o ile pamietam to jakies 10bar :mrgreen:

: 23 lut 2007, 23:29
autor: oCOUPANT
Jeazuuuu.... padaka.... w wolno ssacym tylko 11bar na cylindrze???
...nerwowy jestem... :-P

: 24 lut 2007, 23:34
autor: xGrizzlix
Własnie mam w okolicach 10... i chyba jest OK ;-) Bo własnie 2.2 charakteryzował się mniejszym stopniem kompresji o ile dobrze kojarze... ale dla pewności się zapytałem ;-)

: 25 lut 2007, 00:21
autor: jmm
No powinno byc od 8 do 14 :)

: 25 lut 2007, 09:51
autor: czarekj
xGrizzlix - masz może trochę info o silniku KG?