Strona 1 z 2

[80 b4 2.0 ABK] czujnik spalania stukowego

: 09 mar 2008, 12:09
autor: paweł 22
Witam wszystkich klubowiczów.Jak można sprawdzić czy czujnik spalania stukowego jest uszkodzony.Z góry dziękuje za podpowiedz.

: 09 mar 2008, 13:10
autor: jacu78

: 09 mar 2008, 14:45
autor: Vision
;-)

: 09 mar 2008, 14:59
autor: k44761
Witaj. Najprostsza metoda diagnozy wszelkich czujnikow jest odpiecie i przejazdzka probna. Jesli zauwazysz jakies roznice - wiesz ze czujnik jest zrąbany.
Co do stukowca - generalnie sluzy do tego oscyloskop, ale mozna tez metoda "garazowa". Wykrec stukowca, poloz go na imadle. Podlacz multimetr ustawiony na pojedyncze mV i lekko uderzaj twardym (nie gumowym) młotkiem. Powinno na chwile pojawiac sie napiecie. Poza tym mozna sprawdzic metoda lekko powazniejsza - odpalasz auto podlaczasz lampe blyskowa i mierzysz kat wyprzedzenia na znakach. Pukasz mlotkiem w okolice 1-2 cylindra i sprawdzasz, czy zauwazalnie zaplon sie cofa.

OBjawy zepsutego czujnika - brak "buta" w wyzszym zakresie obrotow, wyraznie "plaski" przebieg mocy, trudnosci z odpaleniem silnika, duzo wieksze spalanie.

: 09 mar 2008, 22:47
autor: paweł 22
Dzięki za pomoc

: 05 paź 2011, 13:32
autor: Francis1982
Witam. A jakim momentem trzeba go dokręcać? Czytałem gdzieś na forum, że czujnik może być dobry tylko źle dokręcony. Dzięki za odpowiedź.

: 05 paź 2011, 14:10
autor: Pieterb
Francis1982 pisze:Witam. A jakim momentem trzeba go dokręcać? Czytałem gdzieś na forum, że czujnik może być dobry tylko źle dokręcony. Dzięki za odpowiedź.
Z tego co pamiętam to 20 Nm

: 05 paź 2011, 15:20
autor: Francis1982
To niezbyt dobra wiadomość. Mam klucz dynamometryczny ale od 28 do 210 Nm. Podjadę widocznie do jakiegoś mechanika może za piwko dokręci he he

: 05 paź 2011, 15:43
autor: Audi 80 Polska
Tylko niech ma jakiś profesjonalny klucz bo ja kiedyś takim najtańszym z prętem pokazujący wartość Nm, który trzeba kalibrować przed użyciem wyginając go aby pokazywał zero. Tym kluczem dokręcając nakrętkę M8 momentem 25nm i urwałem gwint. Te najtańsze klucze są g warte szczególnie jak chce się dokręcić małym momentem.

: 05 paź 2011, 18:12
autor: Francis1982
Wiem. Wychyłowe są do bani. Najlepsze to mikrometryczne nastawne

[ Dodano: 2011-10-05, 18:16 ]
Czy czujnik może się uszkodzić w momencie zbyt silnego dokręcenia?

: 19 sty 2013, 18:07
autor: m@x1313
Odgrzeje kotleta. Cały czas mam problem z blokowaniem rozrusznika przy rozruchu silnika (rozrusznik nowy) problem pojawił się latem i z czasem nasilił. Poczytałem trochę i żadnego rozwiązania nie znalazłem. Moje pytanie: czy to może byc objaw zepsutego czujnika spalania stukowego ?? Jak opóźniłem zapłon że samochód miał muła to i tak problem występował. Problem się pojawił sam z siebie bez żadnego grzebania przy zapłonie, rozrządzie itd. Podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik na lpg.

: 19 kwie 2014, 14:07
autor: viper370
U mnie też strzela przy hamowaniu silnikiem i nie wiem co jest grane, muła też ma i nie wiem czy da się jakoś sprawdzić kąt wyprzedzania zapłonu ewentualnie go ustawić ??? Ktoś wie???
Tylko ja mam wersję 2.8 :(

: 19 kwie 2014, 15:33
autor: Audi 80 Polska
viper370 pisze:nie wiem czy da się jakoś sprawdzić kąt wyprzedzania zapłonu ewentualnie go ustawić ??? Ktoś wie???
Tylko ja mam wersję 2.8 :(
W tym silniku czujniki masz zamontowane na stałe i nie da się regulować. Co prawda czujnik czytający wieniec rozrusznika można minimalnie przesunąć ale czujnik punktu zapłonu jest zamontowany na stałe w bloku.

: 06 sty 2016, 21:16
autor: Lenio21
m@x1313 pisze:Odgrzeje kotleta. Cały czas mam problem z blokowaniem rozrusznika przy rozruchu silnika (rozrusznik nowy) problem pojawił się latem i z czasem nasilił. Poczytałem trochę i żadnego rozwiązania nie znalazłem. Moje pytanie: czy to może byc objaw zepsutego czujnika spalania stukowego ?? Jak opóźniłem zapłon że samochód miał muła to i tak problem występował. Problem się pojawił sam z siebie bez żadnego grzebania przy zapłonie, rozrządzie itd. Podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik na lpg.
odgrzeję...
dziś ustawiałem zapłon, a przy okazji spojrzałem vagiem na błędy: wyszły dwa
-czujnik spalania stukowego
-czujnik temepratury ( niebieski )

Od jakiegoś czasu również rozrusznik się blokuje.

czy faktycznie czujnik spalania stukowego ma wpływ na pracę rozrusznika?

Myślę, że oby dwa czujniki będę wymieniał. Tylko jeszcze odnośnie czujnika stukowego - są dwa rodzaje zielony i chyba czerwony, ma to jakieś znaczenie?

pozdr

: 07 sty 2016, 21:46
autor: czarekj
W ABK był chyba czarny jak się nie mylę. Ewentualnie niebieski.