[80 B3 1.8S PM] Rzężenie z okolicy rozrządu na wolnych obr.
: 09 mar 2008, 14:22
[80 B3 1.8S PM] Rzężenie z okolicy rozrządu na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach
Witam
Proszę o pomoc w diagnostyce usterki.
Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach 950 obr/min. słychać rzężenie z okolicy rozrządu. Na zimnym silniku nie. Rzężenie jest głośniejsze po odkręceniu korka wlewu oleju. Silnik ma przejechane 290 tys. Przy nieznacznie wyższych obrotach 1100 obr/min. problem ustępuje. Rozrząd był wymieniany na nowy i sprawdzany pod kątem tej usterki i raczej to nie to. Silnik raczej trzyma ciśnienie. Kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu i nawet przy minimalnym poziomie oleju i ciepłym silniku nie błyska.
Poza tym silnik chodzi równo i bez problemu odpala. Dodam, że samochód wcześniej był rzadko eksploatowany i stał w oborze u poprzedniego właściciela, który nie był mocny z dbania o auto. Samochód poza tym jeździł po wiejskich i kurzących się drogach.
Czy to może być spowodowane kiepskim olejem w silniku. Samochód kupiłem nie dawno i teraz będę wymieniał olej na nowy. Podobno obecnie ma zalany mineralny lotos, a więc nie najlepszy olej do Audi. Planuję zalać Castrol GTX High milege 15W-40 albo Shell Mileage 15W-50 czy jest szansa , że to rzężenie minie po zmianie oleju i filtra oczywiście.
Mechanik u którego robiłem rozrząd sugerował mi jeszcze sprawdzenie pompy wspomagania kierownicy i pompy w układzie chłodzenia.
Proszę o pomoc i radę.
Witam
Proszę o pomoc w diagnostyce usterki.
Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach 950 obr/min. słychać rzężenie z okolicy rozrządu. Na zimnym silniku nie. Rzężenie jest głośniejsze po odkręceniu korka wlewu oleju. Silnik ma przejechane 290 tys. Przy nieznacznie wyższych obrotach 1100 obr/min. problem ustępuje. Rozrząd był wymieniany na nowy i sprawdzany pod kątem tej usterki i raczej to nie to. Silnik raczej trzyma ciśnienie. Kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu i nawet przy minimalnym poziomie oleju i ciepłym silniku nie błyska.
Poza tym silnik chodzi równo i bez problemu odpala. Dodam, że samochód wcześniej był rzadko eksploatowany i stał w oborze u poprzedniego właściciela, który nie był mocny z dbania o auto. Samochód poza tym jeździł po wiejskich i kurzących się drogach.
Czy to może być spowodowane kiepskim olejem w silniku. Samochód kupiłem nie dawno i teraz będę wymieniał olej na nowy. Podobno obecnie ma zalany mineralny lotos, a więc nie najlepszy olej do Audi. Planuję zalać Castrol GTX High milege 15W-40 albo Shell Mileage 15W-50 czy jest szansa , że to rzężenie minie po zmianie oleju i filtra oczywiście.
Mechanik u którego robiłem rozrząd sugerował mi jeszcze sprawdzenie pompy wspomagania kierownicy i pompy w układzie chłodzenia.
Proszę o pomoc i radę.