Strona 1 z 1
[80 B3 3A] Stuk zaworów na ciepłym silniku
: 10 mar 2008, 09:17
autor: Bartek16d
witam w silniku 2.0 3AA jest nagrzany chodzi na biegu jałowym i momentami słychać stuk jakby na szklance. CO jest awarią i czy duzy koszt naprawy i czy duzo rozbierania ? Pozdrawiam
: 10 mar 2008, 09:52
autor: woolf
Witaj. Mam takie samo auto z tym samym silnikiem. U mnie też czasami odezwą się zawory, ale nie przejmuję się tym, ponieważ ten silnik ma hydrauliczną regulację zaworów i nieraz tak puknie. Myślę,że to objaw nieszkodliwy. Pozdrawiam
: 10 mar 2008, 09:54
autor: bartek18150
Kolego imienniku, popraw temacik bo beda grozby szly
Wiec tak:
do wymiany trzeba sciagnac dekiel glowicy, rozrzad.
Jak znasz sie na mechanice to dasz rade
: 10 mar 2008, 10:25
autor: Danek
Bartek16d, Proszę stosować się do zasad tytułowania wątków (TAG'i) bo następny poleci do kosza!
: 10 mar 2008, 10:58
autor: qterek18
na początek sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku...jeżeli ciśnienie jest za male to znaczy że może siadać już pompa oleju...jeżeli jest ok to przyczyną może być nadający się olej do wymiany lub wypracowane już hydro elementy...sprawdź u dobrego mechanika
: 10 mar 2008, 13:45
autor: Leo
zmień olej na bardziej gęsty, NIE KONIECZNIE NA MINERALNY 15w40 , są oleje syntetyczne o klasie lepkości 10w50 -10w60 lub półsyntetyczne i te polecam.
: 10 mar 2008, 17:18
autor: bartek18150
Tylko jak ma slaba pompe oleju to olej nic tu nie pomoze. Sprawdz cisnienie oleju, mozesz to zrobic nawet samemu w domu jak kumasz oco W
: 11 mar 2008, 10:45
autor: Leo
szczerze powiem, że mi pomogło w 90tce, przed wymianą miałem na rozgrzanym silniku podczas jazdy zwykłej max 3.5 bara, a teraz mam pod 5 , zalałem olejem 10w60 castrol edge