Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT + Lpg] Dziura w baku ??
: 12 mar 2008, 15:38
autor: wojtek3006
Witam
Auto odpalam prawie zawsze na benzynie i przejezdzam 100-500 m. Kiedy policzyłem jakie wychodzi spalanie okazało sie że jest horendalnie wysokie bo aż około 50-60l/100km a może i więcej. Fakt zaraz po odpaleniu auto pali najwięcej, no ale bez przesady, to nie czołg. Jadąc normalnie na benzynie (na rozgrzanym silniku) wskazówki równiez opada w oczach(nie uwzględniajac oczywiscie sytuacji kiedy pływak sie przemieszcza - np. na zakrętach, wzniesieniach). Zjawisko na początku słabo zauważalne zaczęło mnie teraz martwić
. Sprawdzałem czy nic nie kapie nie cieknie kiedy auto stoi - podłożone były w garażu gazety i nie było zadnego śladu. W tym tygodniu zrobiłem się cieplej więc popstanowiłem zaryzykować i odpalac auto tylko na gazie. Minęły 4 dni a wskazówka pokazuje jakby poszło około 7-8l paliwa (pomiar co prawda wzrokowy, ale nie jest to na pewno przypadek). Paliwo ucieka w trakcie jazdy! Robię dzienie okolo 15-25 km. Zanim wybiore się z moją niunią do jakiegoś znachora prosże o radę może ktoś miał podobny przypadek, albo wie kto w Krakowie może mi coś poradzić :roll: .
Moje podejrzenia to:
1. Pompa paliwa. Poprzedni własciciel na parę dni przed sprzedaża nbei dolał paliwa i nieco przypalił pompkę paliwa (śmierdziała, ale wsyztko sie kręciło), przesmarował wszystko i działa tyle że może być nieszczelna.
2. Auto na zimnym silniku pali od kopa, a na ciepłym rozrusznik musi się kilka razy obrócić zanim załapie. Powodów tego stanu może być więcej czujnik temperatury/termostat lub coś z instalacją Lpg nie tak. Tu też proszę o pomoc.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
: 12 mar 2008, 17:37
autor: Skuciok
jakie spalanie pb wychodzi licząc cały przebieg autka tzn na pb i lpg ?
przykładowo u mnie jeżdżąc trasy 2 x 35 km codziennie w zimie wychodzi do 1,5 PB na setkę , w lecie symboliczne 0,3 litra uważam że są to prawidłowe wartości
: 12 mar 2008, 18:15
autor: wojtek3006
To u mnie to będzie conajmniej 2 razy wiecej (ok 3l/100km obecnie) jezeli bierzemy pod uwage odcinek ok 500m na benzynie a reszta na gazie tj. 15-20km. Ale sedno sprawy w tym że benzyny ubywa nawet gdy auto chodzi non stop na gazie.
: 12 mar 2008, 18:41
autor: Danek
wojtek3006, Jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć, żeby ci silnik na dwóch paliwach pracował. Jedyne co mi w tym momencie przychodzi do głowy to jakaś mała nieszczelność przy wtryskiwaczu lub regulatorze paliwa. Gdyby były podawane dwa paliwa to silnik byłby zalewany bogatą mieszanką i dławiłby się. Może tylko Ci się wydaje, że paliwa ubyło.
Moim zdaniem problem tkwi gdzie indziej. Mianowicie w bardzo bogatej mieszance w czasie odpalania na benzynie z powodu zmodyfikowanej mapy wtrysku benzyny. Co powoduje Potężny wzrost zużycia benzyny. Jaką masz instalację gazową (tylko dokładnie napisz proszę).
Oczywiście mogę się mylić ale zasilanie silnika dwoma paliwami na raz w silnikach na wtrysku zdarza się niezwykle rzadko i powoduje od razu widoczne objawy i to nie tylko zwiększone zużycie benzyny.
: 12 mar 2008, 19:27
autor: wojtek3006
Instalacja LandiRenzo II generacji. Zgadzam się z tym, że mapa wtrysku jest zmieniona i mieszanka jest bardzo bogata, widać u mnie też objawy o jakich piszą klubowicze w innych postach. Chodzi o zalewanie i wrecz gasnięcie silnika. U mnie jest to zauważalne przy 30-40*C i wtedy zazwyczaj muszę się wtedy ratowac przełączeniem na gaz, bo czasem auto potrafi zgasnąć np. przed skrzyżowaniem. Od soboty jednak nie włączam benzyny wcale, a jej ubywa i nie są to zwyczajne odchylenia wskaźnika paliwa, inaczej nei poruszałbym tego wątku. Również obstawiam jakąś nieszczelność, która jest cięzka do zlokalizowania bo ujawnia się tylko w trakcie pracy silnika.
: 12 mar 2008, 20:00
autor: Grzegorzbielsko
Zgadzam się z Danek, (w sumie kto się z nim nie zgadza <ok> ) że silnik nie będzie pracował na 2 paliwach naraz. A teraz moja propozycja, na wyłączonym silniku podaj napięcie na pompkę (np z prostownika) i obwąchuj przewody może coś trafisz a dwa jest ciepło to może spróbuj odłączyć pompę paliwa (jazda i odpalanie tylko na LPG)podczas jazdy i zobacz czy dalej ubywa. A tak poza tym podaj w jaki sposób przeprowadziłeś te obliczenia.
: 12 mar 2008, 20:33
autor: madazaw
podłączę się pod ten temat, bo według mojego uznania też za dużo paliwka mi zażera samochód. Powiem tam, odpala zawsze na PB, po lekkim nagrzaniu przełącza sie na G i z tego co wstępnie wyliczyłem audi zjadło w przeciągu 3 tygodni paliwka za 110 zł, dziennie przejeżdzam ok 50 km. Z tego co w prosty sposób wyliczyłem wychodzi 2.3l na 100Km. Dla mnie to trochę dziwne i dziwnie dużo. Bo przy spalaniu 11lG/100Km + 2.3lB/100km wychodzi 11X2,25+2,3X4,32=24,75+9,9= 35zł!!! na 100 km. Pytam, gdzie ta oszczędność jazdy na LPG? Pierwszym krokiem który trzeba będzie chyba uczynić to zmniejszyć na kompie gazowym temp przy której następuje zmiana paliw z 25*C na jakieś 10*C
: 12 mar 2008, 21:09
autor: alcon
Witam
Pytam, gdzie ta oszczędność jazdy na LPG?
tak złote czasy jeżdzenia na gazie powoli sie kończą (zwłaszcza na krótkich odcinkach :cry:
a 35 zł na 100km to i tak lepiej jak 45zł na samej benzynie
niech pocieszeniem dla ciebie będzie, że mnie 100 km kosztuje 57 zł (też zależy jak € stoi) :cry: :cry: :cry:
: 12 mar 2008, 21:22
autor: Grzegorzbielsko
Ja przeliczyłem w taki sposób. Przypuszczam że chwilowe zużycie PB na zimnym silniku jazda na niskich biegach(ja mam do przejechania na początku kilka "STOP-ów" czyli jazda max na 3 biegu wyjdzie nawet i 20l./100km. Zanim przełączę na LPG to z 1.5 km. i tak dwa razy w ciągu dnia(jazda przed praca i po pracy) 20l./100km to 0,2l na 1km. czyli 0,6l. na dzień(już nie liczę odpalania ciepłego i przegazowanie do 2200obr aby przeskoczył na LPG).
0,6l na miesiąc (31dni)=18,6l PB na miesiąc w zaokrągleniu 20l * 4,20zł = 84 zł. I mi sie zgadza zawsze na początku m-ca leję za 100(raz za czas przegonie ciepłą niuńkę na PB <ok> .
: 12 mar 2008, 21:22
autor: Danek
alcon pisze:tak złote czasy jeżdzenia na gazie powoli sie kończą (zwłaszcza na krótkich odcinkach
Na krótkich odcinkach to nigdy nie było super hiper. Owszem taniej ale nie rewelacyjnie. Poza tym od dawna wiadomo, że LPG jako paliwo daje największe oszczędności przy pokonywaniu dużych odległości i dużych przebiegach rocznych. Zwłaszcza przy sekwencjach.
A wracając do problemu
madazaw'a, to obniżenie temperatury przełączania na pewno ograniczy zużycie benzynki na rzecz wyższego o tą ilość zużycia gazu. Adam weź w końcu zmierz ciśnienie paliwa
i zlikwiduj ten "ulepszacz" spalin.
: 12 mar 2008, 21:54
autor: madazaw
ulepszacza spalin już nie ma, a do ciśnienia benzyny podszedłem z drugiej strony i wymieniłem całą górę wtrysku.
: 12 mar 2008, 21:57
autor: pecet
jeśli Ci ubywa benzyny podczas jazdy na LPG to sprawdź dokładnie (gdy będzie sucho) przewody paliwowe (zwłaszcza przy wyjściu z baku, koło filtra paliwa) na odpalonym silniku. Miałem tak samo jak Ty, mechanicy nic nie widzieli mimo że samochód stał kilka dni w warsztacie, a benzyny ubywało, jednak ciężko było zobaczyć gdzie cieknie, na początku praktycznie nie było widać że coś kapie bo tylko się "sączyło". powodem uciekania paliwa były przerdzewiałe przewody paliwowe, zaraz za filtrem
: 12 mar 2008, 22:05
autor: shelby
Jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć, żeby ci silnik na dwóch paliwach pracował.
Zakładali mi kiedyś instalację do Poloneza z silnikiem Rovera 1.4MPI. Chłopaki nie za bardzo znali ten silnik. Coś tam odłączyli z komputera i został odpalony na LPG, po czym okazało się, że auto chodzi na PB i LPG. Były problemy z zapalaniem ale jeśli dobrze pamiętam zrobiona nawet jazda próbna i auto jeździło na dwóch paliwach.
Nie wykluczałbym, że
wojtek3006 jeździ jednocześnie na LPG i PB.
: 12 mar 2008, 22:09
autor: wojtek3006
Dzięki
pecet to jest odpowiedź, a w zasadzie przypadek który jest i u mnie bardzo możliwy, bo auto, zanim go kupiłem stało blisko rok nieużywane i wymieniałem juz w nim m.in przewody od układu chłodzenia, bo od tego zastania zrobiło się "próchno" i przeciekały. Narazie nie mam warunków, ale może tuż przed swietami podjade do ojca na kanał to poogładam. Póki co zbieram przypadki i pomysły dalej
: 13 mar 2008, 00:15
autor: widmo
Danek może mieć rację odnośnie awaryjnej mapy wtrysku paliwa.
może na początek podepnij sie VAGiem zeby sprawdzić czy czujnik temperatury (ten 3 pinowy) dobrze wskazuje temperaturę silnika dla ECU
do tego skasuj błędy (jeśli takowe będą)
Jeśli nie masz fejsu VAG to odłącz akku na kilka(nascie) minut podłącz z powrotem i zapal autko na benzynie i niech auto pracuje na wolnych obrotach aż do załączenia wentylatora. wtedu ECU sie zaprogramuje.
jeśli chodzi o (ewentualny) wyciek benzyny to bym zobaczył od baku paliwa
Złóż siedzia (bo masz b4 sedan), wyciąg wykładzinę bagażnika, trzyma sie na plastikowych zaczepach tuż przy tylniej kanapie. zobaczysz taką sporą zaślepkę (mocowana chyba na 3 śruby) odkręć i zobaczyć bak i przewody paliwowe oraz elektryka od pompy i pływaka.
moze tez taki duży okrągły plastikowy pierscien trzymający dekiel z wyprowadzeniami paliowymi i elektrycznymi z baku jest popuszczony.
zoabacz czy tam nie ma jakiegoś przecieku.
jeśli masz dostęp do kanału to obejrzyj dokładnie przewody paliwowe przy filtrze paliwa.
są one chyba (u mnie w b4 ABT sedan) na takich patentowych zapinkach do filtra. zobacz czy na nich czasem nie cieknie.
zobacz tez całe przewodu dochodzące do komory silnika
popatrz także na metalowo-gumowe przewody dochodzące do wtrysku
mało prawdopodobne aby autko chodziło na 2 paliwach ale ja bym zrobił mały eksperyment.
Jeśli masz możliwość uruchomienia samochodu na gazie (bez użycia Pb) to uruchom tak i wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa i wtedy zobaczysz czy rzeczywiscie masz wyciek paliwa i wyeliminujesz "ewentualna" opcję działania na 2-óch paliwach jednocześnie.
lub też uruchom na Pb przełącz na gaz i wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa
pojeżdzij trochę i zobaczysz czy paliwa ubywa...
PS
jakby cos to dysponuje VAG-iem i fejsem do gazu jestem z Krakowa wiec jakby coś sie nie układało to daj znać. postaram sie jakos pomóc