Strona 1 z 5
[B4 2.0 ABT] wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrownawczegoPOMOCY
: 15 mar 2008, 08:35
autor: sobol_20
Witam! Mam nielada problem z moim autkiem. Na cieplym silniku po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym momentalnie sie podnosila woda i zaczela wylewac. Mechanik stwierdzil ze uszczelka pod glowica. No coz wymienilem. Problem nie ustapil. Tylko koszty ponioslem a nadal lipa. Temperature trzyma non stop 90C. Jak sie jedzie spada ponizej ale malo. Waz od pompy wody(ten na samym dole) jest caly czas zimny jakby nie bylo wody wogole w nim. A samochod przeciez i grzeje w srodku i wszystko chodzi jak trzeba...parownik tez nie zamarza a wrecz parzy. PS. Po wymianie tej uszczelki zauwazylem lepsza prace silnika i juz nie rzuca wody z tlumnika. Prosze pomozcie mi. POZDRAWIAM!
: 15 mar 2008, 08:50
autor: Omen
Może lektura tego tematu będzie pomocna..
viewtopic.php?t=12953&highlight=zbiorniczka
Audi 80 Klub Polska :: Zobacz temat - [All] Jak porządnie zalać układ chłodzenia??
Pozdr. Adam
: 15 mar 2008, 08:57
autor: czarekj
Moim zdaniem miałeś i masz wszystko dobrze w silniku. Nie powinno się odkręcać korka przy nagrzanym płynie. To normalna rzecz, że rozgrzana ciecz chłodząca zwieksza swoją objetość.
Pozostaje jeszcze taka ewentualnośc jak przycinający się termostat, ale to wszystko zależy od tego jak mocno nagrzewa sie dolny wąż od chłodnicy.
: 15 mar 2008, 09:01
autor: STROKE
Witam
Miałem taka przygodę i moje podejrzenie słusznie padło na termostat który po prostu otwierał zbyt późno obieg był nie właściwy i po odkręceniu płyn sie zaczął podnosić co do 90 stopni to sprawdziłbym temp niezależnie na bloku jakimś miernikiem i nie bez powodu masz przewód na dole zimny chyba tak nie powinno być.
: 15 mar 2008, 09:06
autor: Danek
Wyrzucanie płynu, moim zdaniem normalne. Jednak przyjrzałbym się temu termostatowi bo może jest zacięty i nie otwiera dużego obiegu albo układ jest zapowietrzony i termostat nie jest całkowicie zanurzony w płynie i dlatego nie otwiera.
: 15 mar 2008, 09:17
autor: Motostacja pl
Kurcze wiele razy zdarzyło mi się otwierać korek od zbiornika wyrównawczego zaraz po jeździe, gdy temperatura silnika była 90 i ani razu nie wyrzuciło mi płynu. Oczywiście syk uciekającego powietrza był, poziom może minimalnie większy niż normalnie, ale żadnego wyrzucania. Duże wahania poziomu płynu miałem natomiast gdy układ był zapowietrzony.
: 15 mar 2008, 09:27
autor: Kokolino
sobol_20 pisze:Waz od pompy wody(ten na samym dole) jest caly czas zimny jakby nie bylo wody wogole w nim.
Moim zdaniem to albo zapowietrzony układ lub zwalony termostat. Ile ci weszło płynu po wymianie uszczelki? Może jest go poprostu za mało. Jeszcze jedno jak się odkręca korek na rozgrzanym silniku to tak jak napisał Czarek płyn się podnosi ale nie na tyle żeby była fontanna (bynajmniej nie spotkałe się z takim przypadkiem jak wszystko było dobrze) natomiast jeżeli układ jest zapowietrzony bądź niesprawny jest termostat to płyn twali jak z gejzera.
: 15 mar 2008, 09:31
autor: romeo
sobol_20
spróbuj podmienic korek zbiorniczka wyrównawczego ja miałem identycznie i tez kombinowałem ze moze uszczelka kupiłem korek (6zł :mrgreen: )i teraz ok juz prawie rok,
nawet nie syknie jak odkręce :shock:
: 15 mar 2008, 15:18
autor: audiktom
To normalne że ci wyrzuci płyn, płyn się nagrzeje, przewód górny zacznie twardnieć i jak odkręcisz korek to ci wywali płyn, bo termostat jeszcze się nie otworzył a w wężu jest duże ciśnienie. At ten mechanik to chyba nie bardzo wie o tych sprawach. I uszczelkę wymienił chyba potrzebował na święta :lol: dał ci chociaż starą na dowód że wymienił? Jak ci się włączy wentylator, to na pewno masz nie zapowietrzony układ.
: 15 mar 2008, 16:19
autor: sobol_20
No wlasnie po wymianie tej uszczelki po wyzej 90 C sie nie wlacza a niekiedy mi juz do 100 dochodzilo i wentylator nawet nie drgnal, wczesniej bylo ok wlaczal sie powyzej 90C. A jak odpowietrzyc to naprawde nie wiem tyle juz kombinowalem i nic. Tym wezykiem zwrotnym co z chlodnicy idzie do zbiorniczka wyrownawczego jak rozgrzany jest silnik to cofa wode z powietrzem bo slychac. Panowie powiedzcie co tu zrobic. Z gory dzieki
: 15 mar 2008, 16:29
autor: audiktom
Jak stoisz do silnika przodem to do kabiny wchodzą takie przewody gumowe, one idą do nagrzewnicy i na nim jest takie kółeczko na śrubokręt, ( popuść to, wygląda jak tryb z ząbkami) musisz ustawić pokrętło jak na grzanie, odpalić silnik i jeśli jest zapowietrzony układ to powinna wydobywać sie para, jeśli się wydobywa to czekaj aż woda będzie wylatywać! w tedy zakręć.
: 15 mar 2008, 18:06
autor: sobol_20
a no i po wymianie tego plynu weszlo jakies 4,5-5L płynu. Martwi mnie ten waz zimny na dole. A moze coz z pompa wody?
: 15 mar 2008, 21:19
autor: Kokolino
sobol_20 pisze:a no i po wymianie tego plynu weszlo jakies 4,5-5L płynu. Martwi mnie ten waz zimny na dole. A moze coz z pompa wody?
To mało Ci weszło niestety powinno wejść ok 6,5 litra. Czyli jednak masz zapowietrzony układ. Jak nie możesz odpowietrzyć przez odpowietrznik wskazany przez audiktom to proponuje odpalić autko i i nagrzać do otwarcia się termostaty(zakładając że ten jest sprawny) i trzymająć na ok 2500-3000 obr/min czekać jak się sam odpowietrzy. Ja też tak miałem bo niestety nie dało się odkręcić odpowietrznika i zrobiłem tak jak jak napisałem. Zajęło to jakieś 20 min zanim układ się zupełnie odpowietrzył.
: 15 mar 2008, 21:25
autor: marko
Jak nagrzeje Ci się silnik do 90 stopni i będzie zimny dolny wąż , to lekko poluzuj na nim opaskę przy krućcu od strony termostatu aż do pojawienia się płynu , potem szybko zakręć . Cała operacja przy włączonym silniku . Następnie sprawdź temperaturę tego węża .
: 16 mar 2008, 21:04
autor: widmo
myslę ze termostat jest uwalony.
zobacz czy wogole wentylator działa (podepnij mu napiecie)
sprawdziłbym także czy chłodnica się równomiernie grzeje czy jest w jednym miejscu ciepła a drugim zimna.
popatrzył bym czy czujnik załączenia wentylatora jest sprawny
spróbuj też odpowietrzyć układ używając do tego odpowietrznika na wężu od nagrzewnicy (małe pokrętełko na kolanku węza dolotowego do nagrzewnicy - ten bliżej akumulatora) -> jesli go masz bo niekiedy zdarza się jego brak
a wyrzucanie wody z układu jest rzeczą naturalną. rozprężanie sie cieczy która jest pod ciśnieniem bo w koncu tam jest układ podciśnieniowy
[ Dodano: 2008-03-16, 21:08 ]
ps zapomniałem się zapytać jeszcze jedno:
Czy podczas wymiany uszczelki pod głowicą głowica była sprawdzana pod kątem szczelności ?
i czy gość pokazał Ci starą uszczelkę bo można wtedy zobaczyć czy rzeczywiscie była uwalona oraz czy ewentualna kompresja silnika uciekała do oleju czy wody