Witam : mam taki problem a mianowicie chciał bym założyć filtr storzkowy do motoru ABK no i ze standardowego filtra wystaja 2 słomki i rura gdzies do silnika . Problem polega na tym ze jak załoze storzek co zrobic z tymi rureczkami i ta rura do silnika . Wogule jak by ktos mugł mi to wytłumaczyć co to jest i na jakiej zasadzie to działa . Pozdrawiam
: 16 mar 2008, 14:22
autor: Grzegorzbielsko
Te dwie słomki musisz podłączyć za filtrem, będziesz dawała jakąś przejściówkę między filtrem stożkowym a przepływomierzem to tam je wepnij (wywierć może otwory i na kleju je tam)zaś rura która idzie do silnika to pewno rura ciepłego powietrza, możesz ja odłączyć. Pamiętaj aby filtr stożkowy smarować olejem, no i potem sie pochwal jak ci to wyszło najlepiej filmik z dźwiękiem jak teraz ABK mruczy.
: 16 mar 2008, 15:28
autor: FranoF1
Grzegorzbielsko pisze:Pamiętaj aby filtr stożkowy smarować olejem, no i potem sie pochwal jak ci to wyszło najlepiej filmik z dźwiękiem jak teraz ABK mruczy.
weź pod uwagę, że po smarowaniu filtra, często padają przepływki <ok>
co chcesz uzyskać po zamontowaniu stożka? poszukaj info na forum, temat był wielokrotnie poruszany.
p.s. jeśli już tak sie uprałeś na filtr to proponuje kupić pipercrossa, przynajmniej nie będziesz miał kłopotów z przepływką.
: 16 mar 2008, 16:42
autor: Grzegorzbielsko
FranoF1, Witam. Możesz mnie delikatnie oświecić co do "weź pod uwagę, że po smarowaniu filtra, często padają przepływki". Chętnie łykne trochę wiedzy aczkolwiek ja osobiście nic takiego nie mam zamiaru robić gdyż oprócz dźwięku nic to nie daje pozdrawiam.
: 16 mar 2008, 16:54
autor: FranoF1
Grzegorzbielsko pisze: "weź pod uwagę, że po smarowaniu filtra, często padają przepływki".
...chodzi o to, że jak nasmarujesz filtr stożkowy, to zacznie wciągać więcej brudu, a wtedy jest możliwość osiadania sie tego syfu na pręciku z przepływki, chodź przedtem przepływka może sczytywać błędne pomiary... dlatego lepszym rozwiązaniem było by zastosować filtr pod nazwą pipercross(gumkowy).
Dużo na ten temat można dowiedzieć na Sr.pl lub gogle „stożek + żywotność przepływki”
: 16 mar 2008, 23:25
autor: bumier1
No dobra ale jeszcze takie pytanie, rura która idzie do silnika ciepłego powietrza, ona zasysa powietrze czy wypuszcza . Skoro ja odłączę to przydało by sie założyć na nią jakąś puszkę albo coś ale materiał przez który by tam sie nie zbierał jakiś syf albo woda .
: 16 mar 2008, 23:37
autor: wilu8
Ja posiadam stożek już ponad rok przejechane 20 tyś km , reg. czyszczony i konserwowany olejkiem w przepływce nie ma ani grama żadnego pyłku ani zabrudzenia, więc niewiem skąd
te informacje że zanieczyszcza ją stożek
Po za tym ja ma te rurki pozatykane , całą puszke mam zdemontowaną
Myśle ze za jakiś czas ponownie zajże do przepływki sprawdzić czy nie jest brudna to zrobie fotki
: 17 mar 2008, 06:43
autor: Darecki3037
założenie stożka nic nie daje po za huczeniem silnika, tak naprawdę wywalasz sobie termostat ciepłe/zimne narażasz przepływomierz, a stożek mocy nie doda wręcz odwrotnie przez to że będzie ssał ciepłe powietrze z komory silnika i chłodnicy obniża moc. Ja zakupiłem wkład do oryginalnej obudowy filtra powietrza wykonany z takiego samego materiału jak filtry stożkowe, wszystko mam na miejscu, nic sie nie psuje, termostat działa, filtr czyszcze raz na 20tyś km, moc nie zmienia się.
: 17 mar 2008, 07:45
autor: bumier1
No dobra . Widzę jak to już wygląda kolego ( Wilu8 ) jak byś mógł mi wytłumaczyć o co chodzi ze smarowaniem stożka olejem i gdzie go sie smaruje ? no i jak byś mógł zapodać parę zmieć z innego profilu i sugerowany wymiar stożka chodzi o długość !!
Pozdrawiam Rafał
: 17 mar 2008, 22:12
autor: wilu8
Smarowanie to chodzi o nasączenie całego filtra po myciu specjalnym olejkiem poprostu spryskujesz filtr równomiernie czekasz aż ew nadmiar ścieknie i wyparuje srodek napedowy olejku i zakladasz ja osobiście czekam kilka godzin aby dokładnie odparwal nadmiar, ta fotka to wygląd jak jest w środku poniewasz na to jest jeszcze załozona obudowa z nierdzewki aby filtr nie ciągnał ciepłego powietrza z komory silnika , wszystko jest tak zrobione ze w czasie jazdy na filtr jest kierowane powietrze z fabrycznej kierownicy powietrza koło lampy wiec nic sie nie zagrzewa , filtr podejdzie każdy do silnika pow 2l poj.
wkrótce porobie jak to wygląda i obudową
: 17 mar 2008, 22:42
autor: a.g179
wilu8 pisze:Ja posiadam stożek już ponad rok przejechane 20 tyś km , reg. czyszczony i konserwowany olejkiem w przepływce nie ma ani grama żadnego pyłku ani zabrudzenia, więc niewiem skąd
te informacje że zanieczyszcza ją stożek
Po za tym ja ma te rurki pozatykane , całą puszke mam zdemontowaną
Myśle ze za jakiś czas ponownie zajże do przepływki sprawdzić czy nie jest brudna to zrobie fotki [url=http://images28.fotosik.pl/178/0d48e34aeb00658am.jpg]Obrazek[/URL]
A powiedz jaki masz mikser na gazie srednice i jakiej firmy czy odczuwasz spadek mocy dzeki za odpowiedz
: 17 mar 2008, 22:51
autor: wilu8
Mikser mam takiej samej średnicy jaki jest wlot do przeplywomierza , cała instalacja jest sygnowana homologacją AG a sam mikser niewiem czyj jest ale jezeli chcesz to moge sie dowiedzieć
Spadku mocy nie odczuwam wszystko jest idealnie zestrojone :mrgreen:
: 17 mar 2008, 22:54
autor: a.g179
wilu8 pisze:Mikser mam takiej samej średnicy jaki jest wlot do przeplywomierza , cała instalacja jest sygnowana homologacją AG a sam mikser niewiem czyj jest ale jezeli chcesz to moge sie dowiedzieć
Spadku mocy nie odczuwam wszystko jest idealnie zestrojone :mrgreen: