Strona 1 z 2

[B3 1,8s JN]Problem ze ssaniem ;[

: 17 mar 2008, 17:00
autor: Zon3
Witam, mam pewien problem. Otóż tak gdy rano odpalam audice to ssanie nie chodzi, a po pewnym czasie gdy silnik juz sie nagrzeje wlacza sie ssanie i ciagle chodzi na ssaniu. Nie wiem co jest, pomóżcie pls. :-| Nie pomaga nawet ponowne uruchomienie silnika. ( Mam Audi 80 B3 1.8s , bez LPG, 89`na wielopunktowym wtrysku)

: 17 mar 2008, 17:32
autor: bartek18150
Popraw temat bo wladze beda zle. Poprawny temat to taki: [B3 1,8s NE]Problem ze ssaniem ;[ Skopjuj temat tak jak napisalem a bedzie ok <ok> Tylko ze 1,8 na wielopunkcie to nie jest to oznaczenie NE

Przechodzac do sedna tematu, co masz na mysli ssanie?? Najpierw muszisz okreslic dokladnie jakie masz oznaczenie silnika, bo nie wiele pomozemy w temacie. Oznaczenie jest na nalepce na klapie bagaznika ;-)

: 17 mar 2008, 18:01
autor: Zon3
poprostu chodzi mi o to ze na zimnym silniku sa obroty okolo 950 i wtedy ssanie nie dziala, a gdy silnik sie na grzeje to wzrastaja do 1200 i caly czas juz tak jest (chodzi na ssaniu) i przez to strasznie duzo pali. Nie wiecie co moze byc?
P.S. apropo tego oznaczenia znalazlem w oznaczeniach na stronce cos takiego: [JN: wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE- Jetronic]

: 17 mar 2008, 18:29
autor: bartek18150
Zon3 pisze:poprostu chodzi mi o to ze na zimnym silniku sa obroty okolo 950 i wtedy ssanie nie dziala, a gdy silnik sie na grzeje to wzrastaja do 1200 i caly czas juz tak jest (chodzi na ssaniu) i przez to strasznie duzo pali. Nie wiecie co moze byc?
P.S. apropo tego oznaczenia znalazlem w oznaczeniach na stronce cos takiego: [JN: wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE- Jetronic]
aha, ale nie wiem co Ci napisac bo nie znam dokldanie oznaczenia silnika. Silniki na wielopunktowy wtrysku mialy oznaczenia JN, DZ, SD i nieco ruznia sie one od siebie.
A powiedz masz katalizator albo dodatkowy zawor powietrza??

PS przedweszystkim jak sie maja swiece, kable WN, kopulka, palec iltry paliwa i powietrza? To podstawowe zeczy.

: 17 mar 2008, 18:44
autor: Zon3
katalizatora nie posiadam ani zaworu dodatkwego powietrza. Swiece itp. sa ok.

: 17 mar 2008, 18:57
autor: bartek18150
jak nie masz zaworu a masz katalizator regulowany to masz silnik SD 83KW, Jak masz zawor a nie masz katalizatora to masz DZ 82KW, jak masz katalizator i zawor dodatkowego powietrza to masz JN, innej opcji nie ma w 1,8

: 17 mar 2008, 21:11
autor: Tomay
A kolega jest pewien że to wilopunktowy wtrysk :-)
Looknij kolego do bagażnika po stronie zapaso jest naklejka

: 17 mar 2008, 21:13
autor: bartek18150
Jest->PM
Ale tutaj mowimy tylko i wylacznie o wielopunkcie, PM to monowtrysk <ok>

: 17 mar 2008, 21:14
autor: Tomay
Właśnie poprawiłem post,sorki nie doczytałem do końca :oops:

: 17 mar 2008, 21:29
autor: Zon3
jestem na 100% pewien ze to jest wielopunktowy wtrysk

: 17 mar 2008, 21:58
autor: mazi
pytanie tylko jaki ten wielopunkt i jaka instalacja wtryskowa KJ-jetronic czy moze K-jetronic podstawa to kod silnika napisz jaki masz osprzet silnika lub jakiego nie masz na domysly troche trudno a roznice sa znaczacebartek18150, napisal ci roznice miedzy silnikami przy tej pojemnosci teraz kolego polecil bym oblukac silnik napisac co jest i wtedy likwidowac usterke

: 19 mar 2008, 12:59
autor: Zon3
sprawdzilem oznaczenie , mam silnik typu JN

: 19 mar 2008, 17:36
autor: bartek18150
To na poczatek sprubuj na cieplym silniku gdy obroty sa 1200 ustawic na okolo 970, i potem jak ustygnie zawor regulacji powinien sam zawyzyc obroty

: 19 mar 2008, 20:33
autor: mazi
ja na twoim miejscu nie regulowalbym obrotow tylko sprawdzilbym zawor dodatkowego powietrza z tego co napisales to na zimnym ma 950obr. a nagrzany 1200 wnioskuje ze sie nie zamyka w silniku JN dziala jako ssanie ale czytajac wczesniejszy post to albo nie wiesz gdzie jest ten zawor albo to nie silnik JN
owy zawor znajduje sie pod kolektorem ssacym dochodza do niego dwa weze jeden waz idze od kolektora ssacego a drugi do gumy przy przeplywomierzu
proponowalbym na rozgrzanym silniku zacisnac lub zalamac ktorys z wezy obroty powinny zmalec
podobnie moze byc z zaworem zwiekszajacym obroty ale najpierw sprawdz dodatkowe powietrze i naoisz co zaowarzyles

: 20 mar 2008, 00:07
autor: bartek18150
proponowalbym na rozgrzanym silniku zacisnac lub zalamac ktorys z wezy obroty powinny zmalec
Masz kolego 100% racji co do tego, tylko pozwul ze poprawie by nie wprowadzic nikogo w blad, jak na rozgrzanym silniku sciszniesz waz obroty powinny utrzymac sie bez zmian, jezeli sie zmienia to znaczy ze jest zaciety w pozycji otwartej. Na zimnym natomiast po zacisnieciu weza obroty powinny zmalec.