Strona 1 z 2
[B4 ABK 2.0 115KM] falujące obroty
: 17 mar 2008, 19:20
autor: RAFAŁ69
Witam
Parę dni temu wymieniłem przepływomierz i po tej wymianie auto na benzynie jeździ wspaniale, na gazie też ale problem jest gdy się trzeba zatrzymać - wtedy na gazie i tylko na gazie obroty silnika zaczynają skakać i dzieje się to tylko na zimnym silniku. A propos zimnego silnika bardzo wolno dochodzi on do temperatury pracy(90 st.). Pytanie moje brzmi - czy wystarczy regulacja instalacji gazowej :?: czy rzeczywiście tempo osiagania temperatury pracy tego silnika jest tak długie :?: mam lekką nogę i żadko przekraczam jadąc 2200 obr/min
: 17 mar 2008, 19:43
autor: Danek
Która to generacja instalacji :?: .
: 17 mar 2008, 21:11
autor: Dobry_K
Hej, tez mam taki sam motorek i co do temperatury to tak jest. Ten silnik ma cos takiego jak nagrzewnico - chlodnice oleju wiec jak jedziesz i to z malymi obrotami to wolno sie grzeje. U mnie jest tak ze nawet szybkawo lape temperature 70 stopni ale potem zeby doszlo do 90 to potrzeba mi czasu ale u mnie tak jest ze nie mam tych pelnych 90 stopni raczej tak 88 lub 87 ale w miescie przy wolnej jezdzie jest 90.
Co do takich obrotow to mysle ze to za wolno troche jak na takie auto i taki motor poza tym taka wolna jazda i meczenie silnika odbija sie na wiekszym spalaniu.
Co do gazu to jedz go wyregulowac i sprawa powinna byc zalatwiona, pozdro
: 17 mar 2008, 21:33
autor: audiktom
Dobry_K, dobrą masz temperaturę, tak powinno być. Taką temperaturę powinieneś uzyskać w ciągu 15 km jadąc spokojnie.
: 18 mar 2008, 09:25
autor: Danek
Jeśli to II gen. to do sprawdzenia sonda lambda, a instalacja do regulacji. Myślę, że to powinno rozwiązać problem, aczkolwiek niewielkie falowanie obrotów +/- 50 obr./min może dalej występować ze względu na sporą bezwładność układu.
: 18 mar 2008, 10:48
autor: Dobry_K
audiktom
audiktom pisze:Dobry_K, dobrą masz temperaturę, tak powinno być. Taką temperaturę powinieneś uzyskać w ciągu 15 km jadąc spokojnie.
Nie wiem kolego czy sobie teraz zarty robisz czy nie bo dziwnie mi to wyglada. Poza tym 15km do uzyskania odpowiedniej temperatury to bardzo duzo jak dla mnie.
Jezeli chodzi o termostat w aucie to chce zauwazyc iz w zime jak go grzalem do otworzenia termostatu to chce zauwazyc iz dolny waz byl zimny do okolo 85 stopni wiec chyba wszystko gra
: 18 mar 2008, 14:52
autor: kolek
miałem podobny peroblem z falujacymi obrotami, pojechalem na regulacje do kolegi i okazalo sie ze reduktor jest rozwalony, tak wiec musialem wymienic parownik (230 zl lavato + robocizna 150). jezeli chodzi o temperature to jak mialem rozwalony termostat to temp wogole sie nie podnosila albo dochodziła do 50 stopni, jakby co to nie jest to duzy koszt:D
[ABK 2.0 115KM B4] falowanie obrotów
: 18 mar 2008, 18:54
autor: RAFAŁ69
Naprawdę nie wiem której generacji jest ta instalacjia - załżył ją poprzedni właściciel w 2002r reduktor TECMO 8105, elektrozawór BRC, wielozawór,obudowa,wlew TOMASETTO.Mam badania komputerowe z 2003 gdzie są zaznaczone błędy: wtryskiwacze OL V 0,00-2,00V status B z adnotacją w nawiasie (gaz?),włącznik biegu jałowego OL V 0,00-2,00 status B,sonda lambda OL% 25-65% status C. Tak jak pisałem wymieniałem ostatnio przepływomierz powietrza i sensor poduch przy okazji mechanik kasował wszystkie błędy tylko nie wiem co to zmienia w mojej sytuacji.
: 18 mar 2008, 19:17
autor: comag
bardzo ciekawy sposób naprawy przepływomierza , polecam
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... m&start=60
[ABK 2.0 B4] falujące obroty na gazie
: 19 mar 2008, 21:31
autor: RAFAŁ69
Nie bardzo rozumiem o co chodzi koledze,który jako ostatni wypowiedział się odnosnie mojego zapytania. Czy ktoś mógłby podrzucić nr fabryczny sondy lambda do tego typu Audi jakie ja mam czyli 2.0 115KM ABK 1994.03. na Allegro jest sporo ogłoszeń z sondą ale nie wiem która pasuje, już raz bez zapytania na forum kupiłem sensor poduch i był do dupy.Po zapytaniu na forum dostałem nr fabryczny i kupiłem drugi sensor tym razem OK.
: 19 mar 2008, 21:51
autor: audiktom
Dobry_K pisze:audiktom
audiktom pisze:Dobry_K, dobrą masz temperaturę, tak powinno być. Taką temperaturę powinieneś uzyskać w ciągu 15 km jadąc spokojnie.
Nie wiem kolego czy sobie teraz zarty robisz czy nie bo dziwnie mi to wyglada. Poza tym 15km do uzyskania odpowiedniej temperatury to bardzo duzo jak dla mnie.
Jezeli chodzi o termostat w aucie to chce zauwazyc iz w zime jak go grzalem do otworzenia termostatu to chce zauwazyc iz dolny waz byl zimny do okolo 85 stopni wiec chyba wszystko gra
Nie robie żartów, chciałem powiedzieć że prawidłowo ci sie temp. podnosi, mi też nie dochodzi pełnej 90° i jak mu dam od początku w pałe to nawet w ciągu 7km. go zagrzeje. Kwestia techniki jazdy.
: 19 mar 2008, 22:44
autor: Danek
RAFAŁ69, nr sondy wg ETKA to:
b 034 906 265 F - dla pojazdów z katalizatorem oraz
b 053 906 265 - dla pojazdów bez katalizatora
: 19 mar 2008, 23:52
autor: szogun0
[B4 ABK 2.0] falujące obroty
: 21 mar 2008, 12:01
autor: RAFAŁ69
Witajcie, powracam do głównego wątku czyli falujących obrotów. Wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia - dało to efekt w postaci uregulowania obrotów na stałym poziomie bez względu na rodzaj zasilania i temperaturę pracy silnika, natomiast zaczęło dziać się coś nowego a mianowicie tylko na gazie i bez względu na temperaturę silnika gdy zatrzymuję się np na światłach i chcę ruszyć to w pierwszym momencie po wciśnięciu gazu auto delikatnie dławi się (jakby nie reagowało na wciśnięcie gazu)a po chwili rusza normalnie. Po przjechaniu w ruchu miejskim ok 10 km temperatura silnika lekko wzniosła się ponad te początkowe kreski na wskaźniku (nie wiem czy to norma czy coś jest nie halo).
Pozdrawiam
: 22 mar 2008, 08:12
autor: gajoss
Witam
Chciałbym podłączyć się do tematu. Mam podobne problemy, jak opisane w temacie. Mianowicie silnik Audi B4 ABK z LPG. Zimny silnik chodzi ok na gazie, obroty są stałe na dobrym poziomie, natomiast na ciepłym obroty falują i to dość znacznie. Skaczą sobie na 2 tys. potem spadają do 800 obr. i tak cały czas. Gdy jadę np. na 2 biegu bez gazu to samochód zwalnia i przyspiesza sam z siebie. Instalacja jest II generacji chyba z komputerem autronic modelu dokładnego nie znam. Dodam, że w silniku nic nie było zmieniane chyba (nie wiem, bo dopiero co je kupiłem). Czy to mogą być objawy zużytych membran w reduktorze? Czy to raczej tylko kwestia regulacji? Jak tylko regulacji to czy jestem w stanie to sam zrobić nie odwiedzając gazownika?