Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 16V ACE]Co zrobić żeby uniknąć strzału gazu???
: 17 lut 2007, 20:19
autor: PABLO
Witam.
Mam pytanko. Moje autko posiada wtrysk mechaniczny i instalacje gazową 2 generacji. Jak dotąd nic złego się nie działo na gazie. Czy jest jakiś skuteczny sposób żeby zabezpieczyć silnik przed strzałem gazu? Proszę o porady.
Pozdrawiam
: 17 lut 2007, 20:59
autor: wilu8
najważniejsze żebyś dbał zawsze o idealny stan zapłonu świec,kabli ,nigdy nie probował wyjeżdzac gazu do końca,wciskac pedał gazu zawsze tyle ile trzeba(nie deptac na pusto) układ bęzynowy musi byc zawsze sprawny pilnowac przeglądów i regulacji a jak to ci nie pomoże to pozostaje ci kombinowanie z jakimis BLOSAMI
: 17 lut 2007, 21:36
autor: mrx1983
regulacja , wymiana kabli oraz swiec ,wymiana ewntualnie kopulki i palca w zaplonie co roku
i bedzie git
: 17 lut 2007, 21:37
autor: MacAudiO
Żeby uniknąć strzałów załóż sekwencję :lol:
A tak poważnie to tak jak napisał wilu8, tylko bardzo dobry stan świec, kabli, zapłonu i porządna regulacja w zaufanym zakładzie.
: 17 lut 2007, 21:59
autor: robert 30
i sprawdz czy nie bierze lewego powietrza bo ja jeżdze normalnie i niemam tych problemow. musi ci zasysac lewe powietrze. sprawdz łączenia i uszczelnij je
: 17 lut 2007, 22:55
autor: xGrizzlix
U mnie też nic takiego się nie dzieje, tylko raz miałem taką historię,ale wtedy zupełnie byl rozregulowany gaz
Po regulacji chodzi idealnie ... a poprzednik ma racje - nie ma mowy o lewym powietrzu, inaczej będziesz miał problemy.
: 18 lut 2007, 10:11
autor: jarema
No i może dodam, że przerwa na świecach musi byc zmniejszona do około 0,6 mm
Ponieważ gaz jest suchym paliwem, a przeskok iskry w takim układzie wymaga od cewki zapłonowej ciężkiej pracy.
: 18 lut 2007, 11:52
autor: PABLO
Sekwencji nie biorę pod uwagę. Z tą instalacją co jest chodzi dobrze. Troche falują wolne obroty ale ogólnie jest ok. A jak sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza???
: 18 lut 2007, 12:47
autor: wilu8
PABLO pisze: A jak sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza???
przytkaj główny przewód powietsza tak żeby nie zgasł i nasłuczuj czy wokoło całego układu gdzies nie syczy wszystko dokladnie odejżyj opaski pozkrecaji, podmuchaj na przewody powitrza sprawdzając czy to nie wywołuje zakłuceń
: 18 lut 2007, 15:08
autor: jarema
wilu8 pisze:PABLO pisze: A jak sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza???
przytkaj główny przewód powietsza tak żeby nie zgasł i nasłuczuj czy wokoło całego układu gdzies nie syczy wszystko dokladnie odejżyj opaski pozkrecaji, podmuchaj na przewody powitrza sprawdzając czy to nie wywołuje zakłuceń
Znam lepszy sposób niż zatykanie głównego dolotu powietrza. Wystarczy jakiś preparat w sprayu i spryskiwać dokładnie okolice kolektora dolotowego jeśli będzie jakaś nieszczelność silnik pociągnie praparat i w tym momencie obroty na chwilę się zmienią.
: 18 lut 2007, 20:06
autor: wilu8
jarema pisze:wilu8 pisze:PABLO pisze: A jak sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza???
przytkaj główny przewód powietsza tak żeby nie zgasł i nasłuczuj czy wokoło całego układu gdzies nie syczy wszystko dokladnie odejżyj opaski pozkrecaji, podmuchaj na przewody powitrza sprawdzając czy to nie wywołuje zakłuceń
Znam lepszy sposób niż zatykanie głównego dolotu powietrza. Wystarczy jakiś preparat w sprayu i spryskiwać dokładnie okolice kolektora dolotowego jeśli będzie jakaś nieszczelność silnik pociągnie praparat i w tym momencie obroty na chwilę się zmienią.
masz racje ja mam tester do sprawdzania szczelnosci układow gazowych
: 06 lut 2008, 22:57
autor: toldek1
W silnikach ACE zasilanych LPG gazownicy nie zakładali żadnych zaworów bezpieczeństwa na wypadek strzałów w kolektorze ssącym, co w przypadku zaistnienia takiej sytuacji może nam uszkodzić klapę sterującą. Problem częściowo można rozwiązać zakładając ,, zawór upustowy" na gumowym łączniku pomiędzy obudową filtra a przepustnicą. W niektórych modelach jest tam otwór zatkany plastikowym korkiem, ( gazownicy wpinają wąż do silnika krokowego w inne miejsce ) można też wwiercić się w rurę łączącą jeśli gazownik pozostawił wąż krokowca w oryginalnym miejscu, lub zastosować trojak w miejsce oryginalnego kolanka i do niego podłączyć zawór. Jako zawór upustowy stosowałem częściowo zdemontowany automatyczny odpowietrznik stosowany w instalacjach C.O. z gwintem 1/2 cala ( najmniej roboty ).
Akurat jestem w trakcie naprawy silnika ACE więc w celu zobrazowania fizycznego dorobionego ustrojstwa zrobię fotki i wrzucę do tego posta. Ustrojstwo działa bez zarzutu, było testowane, jedyną wadą tego rozwiązania jest zbyt mała przepustowość w stosunku do pojemności kolektora dolotowego tego zaworu ( ogranicza otwór w gumie i średnica zaworu 1/2 cala) ale zawsze lepsze niz nic. Koszty to z górą 15 PLN.
: 07 lut 2008, 12:57
autor: karolpinkii
U mnie ostatnio gaz calkowicie padl, nie reaguje na nic, czy przelanczam na gaz, paliwo bez rezultatu,a po przejechaniu kilkunastu metrow zadzyna sie dlawic niewiadomo od czego, a kontrolka pokazuje ze jest w stanie miedzy paliwem a gazem, myslalem ze wyjde z siebie. Odlaczlem komputer od gazu i smigam na benzynie, za tydzien bede w kraju to jade do gazownika rzeby naprawil mi gazik, dobrze ze jest na gwarancji. Ale zanim pojade to zmieniam przewody bo pod maska mam juz choinkie. Musze sie jeszcze uporac z falowaniem obrotow najczesciej jak jest zimny i czasami mi gasnie jak dojezdzam do skrzyzowania albo jak stoje w korku, nie mam pojecia co to jest.