Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 S] problem z obrotami...

: 19 mar 2008, 01:44
autor: nioop
Mam nastepujący problem ... otóz...
Po dopaleniu, gdy silnik jest zimny obroty mam niesamowicie małe, silnik nie gaśnie lecz az trzesie całym samochodem... po chwilowym rozgrzaniu go, gdy zacznie łapac temperaturę obroty namitomiast zwiekszają mi sie do 20 tys obrotów... :/ identycznie jest na gazie jak i na benzynie... Jaki moze byc tego powód ?? Z góry dziekuje za wszelką pomoc...

: 19 mar 2008, 09:25
autor: WOJTEK26
Po 1 napisz dokładnie jaki masz silnik i jak sie zachowuje i popraw opis ;-) temat tez nie najlepiej nazwany

: 20 mar 2008, 16:36
autor: bloku
Masz silnik NG więc sprawdź wszystkie weżyki podciśnienia czy sa odpowiednio podłączone. Druga sprawa to czy falują Ci obroty - jesli tak przeczyść silniczek krokowy. Czy podczas jazdy jak dodajesz gazu dławi się? Jesli tak znak że miesznak jest nei odpowiednia lub też zapłon może byc źle ustawiony. Powodów może byc wiele. Dokładniej sprecyzuj co się dzieje z silnikiem w poszczególnych etapach.

: 20 mar 2008, 18:58
autor: Danek
Na razie to nie wiadomo co to za silnik :shock: . W profilu NG, w temacie czort wie (1,8s) bo tylko pojemność znana, a i to nie na pewno :-/ .
Aczkolwiek uwagi Kol. Bloku dotyczące sprawdzenia szczelności dolotu są jak najbardziej słuszne niezależnie od rodzaju silnika.
Tak więc drodzy forumowicze jak oczekujecie porady to podawajcie maksimum szczegółów, o czym wspomniał Kolega Bloku, bo wróżki to nie na tym forum.

: 01 kwie 2009, 23:29
autor: Ossek
Witam. Pozwolę sobie podpiąć się pod temat i podam od razu jak najwięcej szczegółów (wedle zaleceń ;-) )
1. Silnik najczęściej pracuje na około 1000 obr/min (nagrzany).
2. Czasem po odpaleniu zimnego silnika wchodzi 800 obr/min i się dławi, po lekkim dodaniu gazu wchodzi na 1200 obr/min i tak trzyma, potem (po lekkim nagrzaniu) gwałtownie spada do 800. Zdarza się jednak, że odpala prawidłowo i stopniowo spada do 1000.
3. Przy tych 800 obr/min trochę się trzęsie, minimalnie falują obroty, przy wyższych obrotach na biegu jałowym chodzi równo.
4. Przy wprowadzeniu na ok. 1400 obr/min i nieruchomym trzymaniu nogi na gazie obroty też delikatnie falują.
5. Gdy zimny, potrafi się zakrztusić przy ruszaniu lub zmianie biegu na wyższy.
6. Gdy zimny, po lekkim wciśnięciu i puszczeniu gazu obroty spadają dopiero po chwili, czasem się nawet najpierw minimalnie zwiększają.
7. Słychać lekkie popierdywanie, chyba z okolic tłumika środkowego.
8. Zwiększone spalanie, myślę, że o ok. 30%.
9. Niedawno wymienione świece, niebieski czujnik i ustawiony zapłon. Wszystko zwieńczone resetem i adaptacją.
To chyba wszystko ;-) Mam nadzieję, że zbyt nie zamieszałem :-P Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam <piwo>