Strona 1 z 1
[B3 RU LPG] Filtr stożkowy
: 22 mar 2008, 23:53
autor: treblaa
Witam!
Ostatnimi czasy myślałem o załozeniu filtra stożkowego. Ale z tego co wiem to nie idzie on w parze z LPG??
Pomysł był taki, zeby dolot wziąść od Golfa III z '95 roku i zamiast obudowy filtra wstawić stożek
I sam teraz nie wiem jak to z tym gazem jest?? Da sie jakoś połączyc sotżek i LPG??
Pozdrawiam!
: 22 mar 2008, 23:57
autor: wilu8
Przymierzaleś czy bedzie to od golfa pasować jezeli tak to montuj , i odrazu na regulacje do gazownika wszystko ci powie jak to bedzie wygladało na analizatorze , u mnie działa aż miło gaz na stożku :mrgreen:
: 23 mar 2008, 00:01
autor: treblaa
Ta taka plastikowa kopułka na gazniku przykrecana na 3 sruby pasuje, a dolot zrboie juz samemu
a jesli gaz nie zostanie wyregulowany to czyms to grozi, czy poprostu bedzie nierówno silnik pracowal??
a i jaki stożek polecasz do tego silnika?? (1.8 75 KM) ??:>
: 23 mar 2008, 13:22
autor: wilu8
Na stożku bedzie inny skład mieszanki wiec dobrze to wyregulować aby nie uszkodzić silnika przy dluższym użytkowaniu auta , stożek to kup najlepiej do silnika 2.0 lub większy posujący wymiarami jakie ci bendą pasować , nie zapomnij o dokupieniu do filtra zestawu czyszczącego z olejkiem , polecam zestaw K&N
: 23 mar 2008, 21:00
autor: MacAudiO
wilu8 pisze:nie zapomnij o dokupieniu do filtra zestawu czyszczącego z olejkiem , polecam zestaw K&N
odizoluj go jeszcze na ile się da od ciepła z silnika i dodatkowo może jakiś nawiew powietrza spod zderzaka
: 23 mar 2008, 21:10
autor: wilu8
Jeżeli go wpasujesz w nadkole tak jak jest mocowana seryjna puszka w ABK I AAD.DZ itp. to nawiew bedzie tak jak to jest w seryjnym dmucha aż miło ew. możesz zdjąc osłone przed lampą i bedzie git
: 23 mar 2008, 23:51
autor: treblaa
W kwesti montażu to problemu nie ma
zawsze coś sie wymyśli :mrgreen:
Tylko najgorzej właśnie z tym LPG
czytałem już nie jedną wypowiedż na ten temat i podobno cieżko połączyc gaz i stożek zeby dobrze pracowało razem
A ma coś do rzeczy generacja gazu?? Ja mam Audi z 87' ta na gaźniku, instalacja gazowa BRC z tym smiesznym przełącznikiem II 0 I. I nie wiem czy w ogóle brać sie za ten stożek, bo nie chciałbym ładować kasy w coś co bede musiał potem zdemontować
: 24 mar 2008, 00:08
autor: wilu8
Spokojnie nie bedzie problemów ,grunt to zeby za mocno nie dmuchało na niego ale seryjne lapacze i kierownice są ok , jest jeszcze kwestia szybkości i lekkości przpływu powietrza ale tego z góry nie ustalisz tego możesz sie tylko dowiedzieć od gazownika przy regulacji, napewno nie bedzie takiej sytuacji ze auto nie bedzie chcialo na tym jezdzic jak wszystko zrobisz dobrze z podłonczeniem i porządną regulacje
: 24 mar 2008, 12:32
autor: ghost2255
A jak już założysz stożek to podjedź a hamownię i zobacz, ile koni poszło do lasu po tej operacji.
Po założeniu stożka zmienia się odgłos pracy silnika na głośniejszy i kierowcy wydaje się, że auto jedzie szybciej, ale to tylko złudzenie.
Fabryczny dolot jest opracowany przez inżynierów projektujących auto i jest dokładnie obliczony do danego silnika. Myślisz, że stożek za 50-110zł z Allegro może poprawić wyniki obliczeń inżynierów, którzy to robią zawodowo?
: 24 mar 2008, 12:45
autor: wilu8
ghost2255, Nikt tu nie mówi o żadnym przyroście mocy , dolot to inżymierowie zrobili tak żeby był najbardziej cichy i ergonomiczny , co do osiągów to jedyne co można zauważyć to leprza elastyczność silnika na niskich obrotach , jak byś nie wiedział to do różnych silników są montowane wtryski jedno punktowe boscha o rożnych długościach układu dolotowego i jakoś jest dobrze wiec jedyna ważna rzeczą jest odpowiednie zamontowanie stożka aby pracował w jak najmniej narażonym miejscu na temp. w komorze silnika