Strona 1 z 1
[80 B3 2.0 ABK] Nadmierne nagrzewanie silnika ?
: 30 mar 2008, 01:06
autor: diver80
Witam. W sezonie upałów na wolnych obrotach, albo podczas wolnej jazdy na drugim biegu, np. po lesie zapala mi się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej. Żeby ostudzić silnik włączam na maxa ogrzewanie i po chwili kontrolka gaśnie. Z tego co zauważyłem włącza się również wentylator. Czy nie daje rady chłodzić???
No i jeszcze drugi dylemat; Gdy wyłączam gorący silnik, wyłącza się również wentylator. Gdy wrócę do samochodu po chwili i go uruchomię zaczyna świecić się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej, a wentylator się nie włącza. Pytałem mechaników, mówili że w audi wentylator bez zapłonu nie działa, a ta kontrolka to może świeci bo czujnik zepsuty. Obawiam się, że nie zepsuty, bo jak podniosę maskę to aż żar spod niej bucha. Poradźcie coś klubowicze, bo boję się przegrzać swoje cudeńko.
: 30 mar 2008, 07:40
autor: Darecki3037
układ chłodzenia w ABK jest wydajny, nie ma mowy przy sprawnym układzie o przegraniu. Do sprawdzenia masz chłodnicę ( czy nie jest czymś zatkana, zasyfiona- proponuje wykręcić i wypłukać pod ciśnieniem), pompę wody ( wydajność), korek na zbiorniku wyrównawczym ( źle działający nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie- brak dobrego obiegu). Ale przede wszystkim sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu!!! odpowietrznik znajduję sie na kolanku węża gumowego do nagrzewnicy w komorze silnika. Z wentylatorem to sprawa wygląda tak że po zgaszeniu silnika wyłącza sie ale drugi czujnik temperatury załancza go po jakimś czasie sam. Może jestem w błędzie ale wydaje mi się ze będzie to ten czujnik co jest zamontowany przy listwie wtryskowej na takiej blasze tuż koło krokowca ( odpowiada też za załączenie wentylatora przy uruchamianiu gorącego silnika w celu schłodzenia wtrysków). Udanej zabawy!
: 30 mar 2008, 10:19
autor: FranoF1
jeśli masz zapowietrzony to zrób następująco:
- odkręć korek ze zbiornika płynu chłodzącego
- zapal samochód
- czekaj tak długo aż włączy sie obieg, ok 5-10 min czekania, musi osiągnąć temp 90 stopni
- wyłącz silnik
- zakręć korek
KONIEC
: 30 mar 2008, 12:58
autor: audiktom
I jeszcze jedno, jeśli masz włączony zapłon i go wyłączysz! wentylator sie wyłączy, ale po chwili jeśli temp. cieczy jest wysoka! wentylatory powinny się włączyć bez konieczności włączania zapłonu.
: 30 mar 2008, 13:42
autor: diver80
Dzięki za cenne wskazówki. To oznacza, że u mnie coś jest zepsute, bo bez włączenia zapłonu wentylator się nie włącza, a temperatura rośnie. Zazwyczaj staram się go schłodzić przed zostawieniem na dłużej, przez włączenie ogrzewania, ale nie zawsze mam na to czas. Wobec tego muszę poszukać dobrego mechanika, tylko gdzie? U mnie wszyscy powiedzieli, że w audi po prostu tak musi być. Ciekawe?!?
: 30 mar 2008, 14:01
autor: audiktom
Sprawdź sobie chłodnice czy jest cała gorąca, czy tylko część. Czy dolny wąż jest gorący gdy zagrzejesz na 90 st. i czy wężyk powrotny do zbiorniczka jest czynny. może być zapowietrzony a może być również termostat zacięty .
: 30 mar 2008, 14:03
autor: Hołowczyc20
Sprawdź jeszcze przy okazji termostat
: 30 mar 2008, 16:49
autor: diver80
Dziękuje za już i proszę o jeszcze. :-> Widzę że przed sezonem letnim będe musiał troszkę się pogrzebać w swoim cacku, ale przynajmniej już wiem od czego zacząć. <ok>
: 30 mar 2008, 20:08
autor: amon
wg moich informacji jajie tam w zyciu zdobylem bylbum za termostatem
: 14 kwie 2008, 01:19
autor: marian65
Pozwolę sobie dorzucić informację,że wentylatory mają dwa zasilania.Jedno przez stacyjkę gdy zadziała czujnik na chłodnicy przy pracującym silniku a drugie niezależne gdy silnik jest wyłączony i zadziała czujnik na głowicy żeby schłodzić wtryskiwacze tzn.wentylatory działają przy wyłączonym zapłonie.
: 15 kwie 2008, 00:30
autor: And-sto
Ja bym popatrzył jeszcze na pompę.
Jak jest padnięte łożysko to wirnik sie przesuwa i nie ma wystarczającej cyrkulacji cieczy.
Popatrz na kolo pasowe jak bedzie wciśniete to po pompie.