Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK]Nie odpala

: 03 gru 2006, 11:31
autor: lewand
Niech ktos pomoże.

[ Dodano: 2006-12-03, 11:36 ]
:-?

[ Dodano: 2006-12-03, 12:14 ]
W jakim momencie powinna pracowac pompa paliwa?Jak silnik pracuje czy przed odpaleniem silnika bo nie jestem pewny czy dziala? :-|

[ Dodano: 2006-12-03, 12:15 ]
Moge dac bezposrednio napiecie z aku na pompe zeby ja sprawdzic?

[ Dodano: 2006-12-03, 12:18 ]
Jakie zabezpieczenie ma wogóle pompa -Bezpiecznik?Przekaznik?Co nia steruje?
:roll:

: 03 gru 2006, 17:02
autor: Lukasz
Pompa paliwa powinna pracować zaraz po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Wtedy podaje pierwszą dawkę paliwa do rozruchu i się wyłącza. Zaczynasz kręcić rozrusznikiem i pompa załącza się na stałe.
Jeśli chodzi o podłączenie "na krótko" to jak najbardziej można wtedy masz pewność że napięcie dochodzi i jeśli nadal pompa "milczy" to pewnie jest padnięta.
Przekaźnik do pompy paliwa jest razem w skrzynce bezpiecznikowej też można go sprawdzić zwierając "no krótko" - taki wymuszony tryb pracy.

: 03 gru 2006, 17:57
autor: Doc
Dokładnie jak przedmówca pisał. Dodam tylko, że nie ma mozliwosci nie słyszenia pompki po przekreceniu stacyjki do pozycji kontrolek przed zapłonem.
Wylacz nawiew, przekrec stacyjkę i powinienes uslyszesz 2-3 sekundowe buczenie - podanie paliwa przez pompkę.

: 03 gru 2006, 19:20
autor: Rafalski82
A np. słyszałeś buczenie pompy podczas jazdy?

: 05 gru 2006, 17:48
autor: lewand
Podłaczylem pompe na krótko i nic.WALNIETA :-( A co najgorsze mnie zastanawia nie ma napiecia na zasilaniu po przekreceniu kluczyka jest tylko masa-kabel brazowy,a zasilanie na wskaznik poziomu jest- O CO TU CHODZI?

: 17 paź 2007, 23:24
autor: dziq111
sprawdz te bezpieczniki i przekaznik moze pompa dostałą zwarcia i sie spalilo cos.

: 18 paź 2007, 08:36
autor: czarekj
lewand pisze:Podłaczylem pompe na krótko i nic.WALNIETA :-( A co najgorsze mnie zastanawia nie ma napiecia na zasilaniu po przekreceniu kluczyka jest tylko masa-kabel brazowy,a zasilanie na wskaznik poziomu jest- O CO TU CHODZI?
Zasilanie pompy - plus 12 V pojawi się dopiero wtedy gdy do sterownika silnika będą dochodziły impulsy z czujnika Halla. Objaw u Ciebie jest normalny, bo to po prostu zabezpieczenie gdyby silnik nagle zatrzymał się na skutek wypadku. Musisz sprawdzać napięcie na pompie lub sterującym ją przekaźniku wtedy gdy kręcisz rozrusznikiem.
Po przekręceniu kluczyka pompa nie zawsze będzie słyszalna. Gdy przekręcisz kluczyk drugi raz (bez krecenia rozrusznikiem za pierwszym razem) w odstępie do 5 sekund to sterownik drugi raz pompy na rozruch nie włączy.