Strona 1 z 2
[b4 abk]problemy silnikowe - brak mocy
: 01 kwie 2008, 20:22
autor: balcer
mam problem z moim abk. Czasami, tylko na niskich biegach czyli 1,2 żadko na trójce samochód praktycznie nie reaguje na gaz, tak jakby go przyduszalo i lekko szarpało silnikiem. Sytuacja ma miejsce głównie podczas ruszania czy jazdy miejskiej, głownie po jakimś postoju, nawet krótkim. Wystarczy że wcisnę sprzegło, przegazuje go lekko i samochód idzie... założona jest nowa sonda, na komputerze czysto
i przy okzaji pytanie, czy to wina komputera w samochodzie ze po podlaczeniu vagiem pokazuje śmieszne wartości np temp silnika -20st czy wilogtność 200%? nie pokazuje prawidłowych wartości na ekranie..
ehh, same problemy
: 01 kwie 2008, 21:52
autor: czarekj
Dziwne wskazania temperatury to wina uszkodzonego czujnika temperatury bądź przewodów którymi jest podłączony do sterownika silnika. Usterka wymaga natychmiastowego naprawienia.
Po wyjeciu czujnika sprawdź czy nic w nim nie "grucha". Jeżeli tak, to czujnik do wymiany.
Na którym kanale mierzysz tą "wilgotność" ? Bo coć mi tu nie pasuje.
: 02 kwie 2008, 11:04
autor: WOJTEK26
Mozliwe że uszkodzony jest czujnik temp powietrza w przepływomierzu
: 02 kwie 2008, 21:44
autor: audiktom
Tak się dołączę do tego czujnika wilgotności, co ona ma za zadanie? bo zauważyłem jak np. jest ciepło bez wiatru a deszczowo i wietrznie to zmieniają mi się obroty biegu jałowego. Czy to tak ma być? czy to jego wina?
: 02 kwie 2008, 23:07
autor: czarekj
W tym silniku nie ma żadnego czujnika wilgotności.
: 03 kwie 2008, 12:51
autor: audiktom
Aha dobra dzięki, tak mnie to zastanowiło bo wcześniej było pisane coś na ten temat, źle zrozumiałem sorki.
: 03 kwie 2008, 13:12
autor: 4pietro4
A za co odpowiedzialny jest czujnik temp. powietrza wlotowego w przepływomierzu ?
( Czym steruje ? )
: 03 kwie 2008, 13:59
autor: Danek
Pozwala precyzyjniej obliczyć ilość tlenu w zasysanym powietrzu. Im powietrze zimniejsze tym więcej tlenu.
: 03 kwie 2008, 14:06
autor: 4pietro4
Ach tak ...
Przez chwilę błysnęła mi myśl , że to może on jest sprawcą niedawkowania wtrysku rozruchowego przy zimnym silniku .
Zatem komputer korzysta z niebieskiego jak podejrzewam ?
Jeśli VAG nie pokazał jego błędów to może ów przymasakrowany przepływomierz za to odpowiadać ?
: 03 kwie 2008, 14:11
autor: Danek
Za wtrysk rozruchowy odpowiada niebieski czujnik temp., którego uszkodzenie wcale nie musi być sygnalizowane przez ECU. Natomiast zmasakrowana przepływka na pewno ma negatywny wpływ na dawkowanie paliwa zarówno w czasie rozruchu jak i normalnej pracy.
: 03 kwie 2008, 14:16
autor: 4pietro4
Danek odbierz proszę PW
Niebieski raczej wykluczam. Pomierzyłem go w kilku temperaturach i wygląda być na 99% sprawny.
Z tego co nauczyłem się tutaj szary jest tylko do zegara i on już czeka na wymianę w pudełeczku bo ten na pokładzie ma 3 razy za dużą rezystancję.
Acha - dodatkowo za sprawnością niebieskiego przemawia chyba odczyt w VAGu , bo po odpaleniu "online" temperatura w okienku ładnie rosła do 90 st. Przy 97 - 98 startują wentylatory. Zdążyłem wyczaić gdzie są obroty , oraz ( jak wydedukowałem ) zmieniające się U.lambdy ( skaczący odczyt od 0,38 do 0,52V )
Są jeszcze jakieś % i czas wtrysku 5ms. Nie wiem czy to dobrze , czy źle
Zwróciłem jeszcze uwagę , że po odpaleniu zimnego silnika czas wtrysku był dużo większy.
: 03 kwie 2008, 16:03
autor: czarekj
4pietro4 pisze:A za co odpowiedzialny jest czujnik temp. powietrza wlotowego w przepływomierzu ?
( Czym steruje ? )
Czujnik temperatury określa temperaturę powietrza, przepływomierz mierzy objętośc zasysanego powietrza. Oba te sygnały po odpowiednim przetworzeniu dają informację o masie zasysanego powietrza. Komputer znając mase zasysanego powietrza wtryskuje odpowiednia ilość paliwa, tak by stosunek tych dwóch mas wynosił ok. 14,7:1.
[ Dodano: 2008-04-03, 16:06 ]
4pietro4 pisze:U.lambdy ( skaczący odczyt od 0,38 do 0,52V )
Są jeszcze jakieś % i czas wtrysku 5ms. Nie wiem czy to dobrze , czy źle
Zwróciłem jeszcze uwagę , że po odpaleniu zimnego silnika czas wtrysku był dużo większy.
Napięcie sondy Lambda za małe. Czas otwarcia wtryskiwaczy sporo za duży jak na wolne obroty. Moim zdaniem padła sonda. Jak po wymianie sondy na nową napięcie wzrośnie (a wzrośnie) to czas otwarcia wtryskiwaczy skróci się i wszystko będzie w normie.
Sprawdź stan przewodów pod gumową osłoną wtyczki wtryskiwacza rozruchowqego.
: 04 kwie 2008, 09:08
autor: 4pietro4
Wczoraj odpaliłem pełną wersję 311.2 i do błędu czujnika temperatury powietrza dołączył błąd potencjometru. Przed rejestracją vag pokazywał 2 błędy :
1. czujnik temp pow
2. niezarejestrowany
Teraz też 2 , tylko że :
1. czujnik temp pow
2. potencjometr
Napięcie w okienku lambda tym razem już nie zmieniało się. Na benzynie stoi na 0,75V. Na gazie oscyluje od 0,2 - 1 V.
Czy ja coś skopałem szlifując klapkę , czy to vag się po prostu odblokował ?
Zerknąłem jeszcze w notatki - ten czas wtrysku źle podałem.
Naprawdę zanotowałem lekko ponad 2 ms przy RPM<1000.
Czy to już lepiej ?
[ Dodano: 2008-04-04, 18:12 ]
To "stanie" lambdy na benzynie to reakcja ECU na błąd potencjometru tak ?
No to dorobiłem
: 04 kwie 2008, 18:35
autor: balcer
w pierwszym poście tego tematu pisałem o dziwnych wskazaniach po podpięciu do vag'a. Dotyczy to wszystkich wartości jakie możemy z niego odczytać. Cos jest nie halo z komputerem czy może szaleje vag na laptopie?
: 04 kwie 2008, 20:03
autor: Danek
balcer, może słynny przekaźnik nr 30 daje znać o sobie?