Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT]hwiejne obroty-moze zacinanie się pedału gazu

: 05 kwie 2008, 14:14
autor: grzybek24
Witam.Od jakiegos czasu w mojej 80-tce.Zaczęły szaleć obroty na wolnych obrotach mam 1600obr/min a jak lekko nadepne pedał gazu,potem puszczę obroty wracaja do normy czyli 900obr/min.Przy jeździe odczuwam jak pedał gazu delikatnie pulsuje tak jakby go ktos naciskał(może to wina linki,bądź cos w tym stylu).Nie znam sie na mechanice więc niewiem co może się dziać.Myślałem,że może silnik krokowy ale około pół roku temu był wymieniany na nowy(oczywiście mógł tez sie popsuć)

: 05 kwie 2008, 14:57
autor: yasio
Proponuje sprawdzić linke gazu najpierw...sprawdz czy płynnie chodzi.

: 05 kwie 2008, 16:05
autor: Danek
Stawiam jednak na nastawnik przepustnicy (tak się dokładnie nazywa w ABT, PM i wielu innych modelach silników to co nazywane jest silnikiem krokowym). Sam silniczek prawdopodobnie jest sprawny, a uszkodzeniu uległy mikrostyki wewnątrz nastawnika. Ewentualnie TPS może podawać błędne info o kącie otwarcia przepustnicy do ECU.

: 05 kwie 2008, 17:03
autor: grzybek24
Czy jest gwarancja na silnik krokowy?Tak jak pisałem wymienialem go pół roku temu?

: 05 kwie 2008, 17:19
autor: Danek
grzybek24 pisze:Czy jest gwarancja na silnik krokowy?Tak jak pisałem wymienialem go pół roku temu?
A skąd ja mam wiedzieć :roll: . Ja go nie kupowałem ani Ci go nie sprzedawałem :-) .

: 05 kwie 2008, 19:32
autor: madazaw
rzeczy elektryczne i elektroniczne reklamuje się bardzo ciężko. Musisz dokładnie wyjaśnić producentowi dlaczego towar nie spełnia twoich wymagań. nie wystarczy napisanie że pedał gazu pulsuj. Oczywiście musisz mieć dowód zakupu i kartę reklamacyjną podbitą w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jeśli nie zdobędziesz pieczątki to są duże szanse, że reklamacja będzie odrzucona

: 09 kwie 2008, 22:42
autor: grzybek24
Witam.Dzisiaj bylem u mechanika,akurat jak na złość obroty w normie wszystko ok.Mechanik powiedział,że jak będzie sie działo nagminnie tak z obrotami to mam przyjechać.I jak na złość w drodze powrotnej przy zmianie biegów(zauważylem,że częściej na wyższych biegach na trzecm,czwartym)znów obroty szaleją zmieniam z trzy na cztery obroty na 3000 po zmianie ok.I tak ciągle.Wolne obroty dzisiaj ok.około 900.Kiedys przez cały dzień utrzymywały sie na 1600.Miałem takie dwie sytuacje,że przy zatrzymaniu sie na skrzyżowaniu obroty utzrymywaly sie na 4000!Dopiero po parokrotnym naciśnieciu pedału gazu puściło.
Ma ktos pomysł co sie moze dziać??

: 09 kwie 2008, 22:52
autor: madazaw
to co wyżej napisano, nastawnik. Dla pewniaka podłącz kompa i test nastawnika i TPS. A może nawet ECU do wymiany (tak jak to było u mnie).