Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Nie wyłączająca się pompa paliwa!!!
: 06 kwie 2008, 18:08
autor: gonzales
Witam. Właśnie spotkała mnie nie miła niespodzianka, wsiadam do auta, przekręcam kluczyk a tu nic, nie ma prądu. Wcześniej kiedy wyłączyłem auto pompa paliwa nie wyłączyła się, działo mi się już to kilka razy. Co jest tego przyczyną??? Auto ma zamontowaną instalację LPG, nie ma znaczenia czy gaszę samochód na LPG czy na benzynie. Po prostu czasem się nie chce wyłączyć i działa do póki nie rozładuje aku, a że mam słaby to dzieje się bardzo szybko.
Nie jestem pewien na 100 % czy to pompa ale coś syczy koło koła przy, którym jest wlew paliwa to prawdopodobnie to.
: 06 kwie 2008, 18:45
autor: Kokolino
Sprawdź przekaźnik który steruje pompą benzyny.
: 06 kwie 2008, 21:45
autor: gambit
Chciałbym się przyłączyć do tego tematu bo u mnie jest to samo coś z tyłu brzęczy i jest bardzo podobne do pompy paliwa ale zastanawiam się czy jest to możliwe żeby pompa paliwa pracowała gdy jadę na LPG, a może to jakieś urządzenie z instalacji gazowej???
: 06 kwie 2008, 23:26
autor: gonzales
gambit, kiedy jedziesz na LPG pompa cały czas pracuje na 100 %, na allegro są dostępne układy, które odłączają pompę kiedy przejdziesz na LPG aby zapobiec jej spaleniu, np. kiedy masz mało benzyny w baku
kokolino1, a gdzie dokładnie go szukać?? To te kostki koło bezpieczników??
: 07 kwie 2008, 07:13
autor: Kokolino
Gonzales w ABK nie wiem dokładnie ale szukaj albo w skrzynce bezpieczników albo pod półką nad nogami kierowcy.
: 07 kwie 2008, 10:08
autor: kaczaza5
gonzales pisze:gambit, kiedy jedziesz na LPG pompa cały czas pracuje na 100 %, na allegro są dostępne układy, które odłączają pompę kiedy przejdziesz na LPG aby zapobiec jej spaleniu, np. kiedy masz mało benzyny w baku
No ta a układ wtryskowy to chłodzenia już nie wymaga :?: takie układy z allegro.pl to najszybszy sposób do popsucia wtrysku, jak silnik jest odpalony a pompka pracuje chłodzą się wtryski dlatego też niezaleca się jeżdżenia na "rezerwie"
: 07 kwie 2008, 13:09
autor: jacu78
gonzales, przekaźnik od pompy (nr 208) znajduję się pod maska w skrzynce z bezpiecznikami, to ten w szarym kolorze
: 07 kwie 2008, 17:59
autor: bloku
Taka sugestia aby nie robić jak co niektórzy ayłączenia manulanie pompy na guziczek. Jeśli znajdziesz usterke ( a myślę że jak koledzy wcześniej wspomnieli jest to przekaźnik lub sterownik pompy) to nie modyfikuj sterowania pompą. jedyne co jeszcze to sprawdź elektrozawór jeśli masz sekwencje to od stanu lotnego jak masz mieszalnikową to od ciekłego - może powodowac zakłócenie centralki (ona po cześci odpowiada za sterowanie pompą, a dokładniej za zawór domykajacy Pb)
: 07 kwie 2008, 21:30
autor: gonzales
jacu78, no dokładnie tak zrobiłem: wyjąłem na pałę jakiś przekaźnik a że ten szary 208 bardzo mi się w oczy rzucał to poleciał jako pierwszy i pompa ucichła
włożyłem z powrotem odpaliłem, zgasiłem i już jest wszystko git, pompa wyłącza się
Ale tu pytanie czy wymienić ten przekaźnik czy go zostawić?? Zaciął się drugi raz w ciągu pół roku tylko, że wtedy bez żadnej mojej ingerencji to ustąpiło.
: 08 kwie 2008, 07:10
autor: Kokolino
Jak styki bęa nadpalone to może przekaźnik "łapać" na początku rzadko ale póżniej coraz częściej, dla świętego spokoju ja bym go wymienił.
: 08 kwie 2008, 11:39
autor: Grzegorzbielsko
gonzales, jak będzie niedrogi (każdy patrzy przez pryzmat swojego portfela) to wymień na ori. Ale ja bym pierwsze rozebrał przekaźnik i przeczyścił styki papierem ściernym bo pewno są nadpalone i sie sklejają.
: 08 kwie 2008, 22:28
autor: gonzales
tak, właśnie są trochę nadpalone. nowy kosztuje 87 zł w serwisie audi ale mam ponad 70 km i nie mam kiedy pojechać. na szrocie spróbuję coś wyszperać