Strona 1 z 1

[80 B3 2,0 3A] guma na przepływomierz

: 06 kwie 2008, 23:13
autor: woolf
Witam. Mam pytanko. Przeglądając na allegro gumy na przepływomierz, zauważyłem że co niektóre z nich mają sitka od strony przepływomierza. Czy tak ma być? Czy te sitko powinno być? U mnie takiego nie ma. Mam "pustą" gumę. czy to ma jakieś większe znaczenie dla pracy silnika?:roll:

: 11 kwie 2008, 22:56
autor: k44761
u mnie byla taka siatka. Byla brudna wiec powedrowala do smietnika, bo nie chcialo mi sie czyscic. Nie jest to wymagane, a jak dla mnie to bardziej przeszkadza niz pomaga (w tym miejscu powietrze jest juz po filtrze).

: 12 kwie 2008, 11:14
autor: Gruszka
moim zdaniem taka siateczka powinna tam być ponieważ tak jak opisałeś k44761 ze twoja była brudna więc coś się na niej osiada nawet jesli jest to już filtrowane przez głównny filtr. Lepiej żeby sie osadzało na tej siateczce niż wędrowało do silnika. Lepiej wyjąć i wyczyścić niż tego nie mieć, w końcu nie było by tego tam gdyby nie miało jakiegoś znaczenia. :roll: <ok>

: 14 kwie 2008, 11:20
autor: k44761
Gruszka, masz racje, ale brud na tym zbieral sie dlatego ze jak kupilem niunie byl rozerwany filtr powietrza. Po wymianie filtra na porzadny mam nadzieje ze nic nie bedzie lecialo do silnika :)

Generalnie mozna to czyscic, ale..

sitko przepływomierza......

: 16 kwie 2008, 18:52
autor: Omen
W jednym z tygodników motoryzacyjnych, w artykule porady eksperta-usterki przepływomierza w akapicie pt."Niezbędna kratka" autor pisze:..."Przepływomierz przestaje właściwie działać, jeżeli dojdzie do uszkodzenia kratki/siatki znajdującej się w rurze za filtrem powietrza. Porządkuje ona jego strugę tak, by przepływomierz był opływany przez równomierną ilość powietrza. Czasami właściciele sami ją wyjmują, bo wydaje im się że nie jest do niczego potrzebna, albo utrudnia przepływ powietrza, co jest błędem...."

Ile jest w tym prawdy :roll: , ale tłumaczenie wydaje mi się rozsądne....

Pozdr. Adam

: 17 kwie 2008, 11:15
autor: k44761
Omen, nie brzmi to jak jakas totalna głupota, wiec moze i masz racje, ale taka kratka jest niezbedna w przeplywomierzach typu hot-wire, gdzie strumien powietrza i jego rownomiernosc jest WYMOGIEM koniecznym do poprawnej pracy, w naszych starych poczciwych klapkowych klapke unosi podcisnienie, ktore wg prawa pascala jest takie same we wszystkich miejscach, wiec nie wydaje mi sie to bardzo konieczne.

: 18 kwie 2008, 06:49
autor: Darecki3037
hehe brakuje jeszcze wykładu z chemii nieorganicznej i struktury cząstek molekularnych, jak szkopy wymysliły że ma byc to ma być takie moje zdanie.

: 18 kwie 2008, 07:47
autor: marian65
Nie wiem czy sitko musi być ale ma znaczenie.Kiedy u siebie przez nieuwagę je tylko obróciłem to silnik zaczął gasnąć na wolnych obrotach.

: 21 kwie 2008, 10:44
autor: k44761
marian65, wystarczy troche pomyslec, dlaczego gasl...to sitko jest wyplukle z jednej strony, jesli wlozysz je wyplukloscia do dolu, to klapka nie bedzie mogla sie unosic, bo sitko bedzie ja blokowalo.