Strona 1 z 1
[80 B3 1.8 S] Tuż po odpaleniu wskaźnik pokazuje 110 stopni!
: 07 kwie 2008, 00:24
autor: gabrielz1
Wiem, że problem temperatury był wielokrotnie poruszany, ale nie znalazłem jednoznacznej odp. Przekręcam kluczyk, silnik zaskakuje i wskaźnik paliwa idzie do góry. Niestety w takim samym tempie idzie do góry wskaźnik temperatury i zatrzymuje się na ok 110 stopniach. Silnik jednak pracuje normalnie, nie zapalają się żadne kontrolki ostrzegające o ew. przegrzniu. Wentylator się nie załącza. Poziom oleju i płynu w zbiorniku ok. Brak objawów parowania, wyciekania, itp. Moc bez zmian. Byłem niestety zmuszony kontynuować jazdę pomimo tak wysokiego wskazania temperatury i po przejechaniu ok. 100 km zauważyłem, że wskaźnik w czasie jazdy dwukrotnie powrócił do wskazania ok 60-70 stopni, a po chwili znowu wskazywał 110! Może to jakieś zwarcie. Jak to sprawdzić. Dzisiaj byłem na myjce, jednak jak wracałem, wszystko było ok. Dopiero po 3-4 godzinach postoju i ponownym uruchomieniu silnika wskaźnik temperatury oszalał. Nadmienię, że 3 miesiące temu był zrobiony rozrząd i wymieniona pompa. Właśnie wybieram się na urlop, więc rozpaczliwie potrzebuję fachowej porady, ew. namiarów na jakiegoś fachowca na terenie Warszawy. Z góry dziękuję. gabrielz1
: 07 kwie 2008, 00:36
autor: spiczi
Kolego prawdopodobnie masz zwarcie (przetarty lub urwany kabelek)idący od czujnika (jest na krućcu od wody przy głowicy) do wskaźników i dlatego Ci tyle pokazuje.
Spróbuj ściągnąć kabelek z czujnika i dotknąć nim do masy i pewnie będzie tak samo, że będzie Ci pokazywać max na wskaźniku.
: 07 kwie 2008, 18:04
autor: bloku
Kabelek to jedno a drugie...bardziej prawdopodobne jest nei właściwy czujnik. Sa różne różniste mimo że tak samo wyglądają - maja inną rezystancje. Warto się zorientować jaki obecny czujnik ma kolor. Kup nowy pamietając aby posilić się książką lub zdaniem innych. Ja coprawda nei pamietyam jaki powinien byc JV.
: 07 kwie 2008, 21:13
autor: gabrielz1
Czujnik działał ok. Nie był wymieniany. Bardziej wiążę usterkę z wizytą na myjce i zwarciem. Zastanawia mnie teraz tylko, czy pomimo tej usterki można wybrać się w trasę. Ktoś kiedyś pisał na forum, że jego wskaźnik pokazuje max, ale silnik w rzeczywistości działa ok i ma właściwą temperaturę. Muszę sprawdzić, czy normalnie załączy się wiatrak. Wystarczy tylko włączyć zapłon i już wskaźnik idzie do góry. Kabelki przeglądałem, wyglądają ok.
: 09 kwie 2008, 12:33
autor: msanchez
koledzy ja sie podłacze do tematu. interesuje mnie do czego jest ten czujnik 3 inowy koło tego niebieskiego dwu pinowego. niebieskie działa chyba bo pokazuje od 80 do 90 chociaż czesto skacze ale mysle ze to wina termostatu ze sie odtwiera i zamyka albo nie domyka i temp spada ponizej 80 potem na postoju rośnie do 80 albo wiecej na zapalonym silniku. no ale to inna bajka. wiec do czego słuzy ten 3 pinowy ??
: 09 kwie 2008, 14:46
autor: adam28k
Niebieski 2-pinowy-sygnał do ecu(odpowiada za ssanie)
Szary 3-pinowy podaje teperature na zegar w kabinie.Jeśli on bedzie szwankował to bedzie ci pokazywać cały czas inna temp albo całkiem maksymalną albo 0.Problem z tym czujnikiem miał szwagier w swojej B3.Myślał,zemu zegar w kabinie padł i wymienił na nowy a tu taki zonk-szary czujnik is death :mrgreen:
: 09 kwie 2008, 15:16
autor: msanchez
jakie mogą byc obiawy niedziałającego tego niebieskiego czujnika ??
: 09 kwie 2008, 15:46
autor: adam28k
[quote="msanchez"]jakie mogą byc obiawy niedziałającego tego niebieskiego czujnika ??[/quote
Nierówne,falujące obroty na biegu jałowym-ja tak miałem