Strona 1 z 1

[80 B3 1.8s] - obrotomierz działa kiedy chce:-(

: 08 kwie 2008, 09:58
autor: bartek_mk1
Witam wszystkich forumowiczów!
Od niedawna jestem posiadaczem audi B3 i mam z nim kilka problemów. Proszę więc bardziej doświadczonych urzytkowników o poradę. Problem jest następujący: obrotomierz załącza się kiedy mu pasuje. Niema żadnej reguły. Czasami załącza się tylko na chwilę czasami działa bez zastrzeżeń, a czasami wogule. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

: 08 kwie 2008, 10:11
autor: qterek18
miałem taki sam problem...rozebrałem licznik....obrotomierz wchodzi w płyte główna za pomocą dwóch bolczyków...przeczyściłem je i delikatnie je podgiełem...i po problemie...też raz chodził raz nie...jak odpalałem auto to od razu działał czaem po chwili czasami wogóle...Czasami powyżej 3 tyś. obr. spadał do zera...po moim zabiegu działa bez zarzutu...teraz jak przekręcam kluczyk w stan zapłon to delikatnie drgnie wskazówka...i śmiga...

: 08 kwie 2008, 10:14
autor: bartek_mk1
Dzięki zainformację! Mam kolejne pytanie: czy dużo jest roboty z wyjęciem zegarów?

: 08 kwie 2008, 10:17
autor: Tomay
Użyj szukajki kolego ;-) Było o tym kilka razy,ze zdjęciami chyba nawet :-)

: 08 kwie 2008, 10:21
autor: ponczo
bartek_mk1 pisze:czy dużo jest roboty z wyjęciem zegarów?
Ściągasz zaślepkę z kierownicy (odłączasz wsuwkę od przewodu do klaksonu), pod nią będzie śruba - odkręcasz ją i ściągasz kierownice (pamiętaj w jakim położeniu jest żeby potem założyć ją tak samo ;-) ) później ściągasz górną osłonę pająka (o ile dobrze pamiętam) zegary będą przykręcone na dwie śrubki - odkręcasz je i wyciągasz ostrożnie zegary. Do zegarów idą 3 kostki z przewodami (2 kostki mają zabezpieczenia, musisz je podważyć). I masz zegary na wierzchu :-)

: 08 kwie 2008, 11:29
autor: qterek18
w b3 są dwie kostki....niebieska i żółta...obie z zabezpieczeniami:D...wyjęcie zegarów tak jak kolega wyżej napisał...

: 08 kwie 2008, 14:22
autor: kaczaza5
Jak jesteś leniem to nie musisz demontować kierownicy :-P wystarczy że odkręcisz osłone pająka i śrubki trzymające zegary przekręcasz je delikatnie najpierw w jedną stronę i odpinasz jedną kostkę później w drugą stronę i drugą kostkę zegary wychodzą szybką do góry albo na dół :roll: tego już nie pamiętam dokładnie ale wyciąga się je bez zdejmowania kierownicy wiem bo sam tak wyciągałem :mrgreen:
Powodzenia
Szybką do góry się wyciąga - sprawdzałem 8-)