Strona 1 z 1
[80 B3 1,8 SD]Problem z obrotami na biegu jałowym
: 08 kwie 2008, 22:43
autor: CZARO 29
mam problem z obrotami na gazie raz wysokie raz niskie ,na bęzynie jest to samo tylko że na bezynie silnik pracuje równiej ,natomiast na gazie jak spadną tak na1000-1100 to silnik chodzi nie równo i trzęsie całym samochodem niewiem o co kaman POZDRO
: 09 kwie 2008, 07:50
autor: Danek
Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności dolotu.
: 09 kwie 2008, 22:29
autor: CZARO 29
DANEK jestem w trakcie czyszczenia silniczka krokowego ,a mianowicie kiedyś ktoś tam mi podpowiedział żebym zamoczył go w nafcie i tak zostawić na jedną noc zobaczymy jak będzie jutro jak nic to nie da no to będe szukał innej opcji , własnie tez sie zastanawiałem nad szczelnością a dokładnie to chodzą mi po głowie wtryski a dokładnie te lejki w które wchodza wtryski może tam już padnięte są uszczelki no nie wiem zobacze jak bedzie jutro może rzeczywiście przycina się krokowy POZDRAWIAM :?:
: 10 kwie 2008, 07:25
autor: Danek
Być może, ale jak pada krokowy to owszem obroty szaleją, jednak silnik pracuje równo i nie trzęsie całą budą, tylko obroty falują albo stoją na wyższej wartości.
: 10 kwie 2008, 20:15
autor: CZARO 29
DANEK siemanko a co myslisz o tych lejkach na wtryskach ,a tak wogÓ:)le to jak sprawdzić szczelnośc i co jest ten dolot bo ja raczej to zbytnio sie nie znam na mechanice bynajmiej silnika HEJKA
)
: 10 kwie 2008, 20:31
autor: Danek
Dolot to cały układ doprowadzający powietrze i mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindrów. Cały ten układ od wyjścia przepływomierza musi być szczelny. Tzn. od tego miejsca silnik nie może mieć możliwości zassania gdzieś jakiejś ilości powietrza nie uwzględnionej/zmierzonej przez przepływomierz. Czyli np. nieszczelność przewodów podciśnieniowych, nieszczelności w miejscach połączeń poszczególnych elementów itp. mogą powodować zakłócenia w pracy silnika. Oczywiście nieszczelne gniazda wtryskiwaczy to również potencjalne źródło problemów (też może tędy ssać lewe powietrze).
: 10 kwie 2008, 20:40
autor: CZARO 29
DANEK Dzieki ale jak to sprawdzić czym ?
: 10 kwie 2008, 21:29
autor: Danek
Po pierwsze nie używaj wielokrotnie znaków zapytania, wykrzykników itp. To niezgodne z Regulaminem!
A wracając do tematu to musisz dokładnie obejrzeć cały dolot, opaski, złącza itd. Można też użyć jakiegoś dezodorantu na bazie spirytusu i ostrożnie w podejrzanych okolicach rozpylać niewielką jego ilość, jeśli za moment obroty chwilowo wzrosną lub silnik się zadławi to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że w tych okolicach jest jakaś nieszczelność.
: 10 kwie 2008, 23:08
autor: CZARO 29
OK Dzieki