Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK]?Męka po puszczeniu gazu auto jedzie samo.
: 14 kwie 2008, 20:09
autor: Adam Jakubowski
Przed ewszystkim małe sprostowanie sprawa dotyczy audi 100 C4/A6 94r silnik ABK 2.0cm3 pisze tutaj ponieważ wasze forum jest najbardziej fachowym i chyba jedynym opisującym problemy silników ABK !!!
A teraz do rzeczy, przy obrotach w przedziale od ok.1200 do ok.3000 występuje dziwny objaw identyczny zarówno na LPG jak i na PB otóż powiedzmy jadąc po mieście za innym autem na trzecim biegu ze stałą prędkośćią po puszczeniu pedłu gazu auto zachowuje sie tak jakby gaz był nadal wciśnięty trwa to około 1,5 sekundy ale czasem mozna sie zdiwić i wjechać komuś w tył. Bardzo proszę o radę mogę dodać iz auto ma gaz II gen. bingo s-4 podczas regulacji gazu zarówno TPS jak Lambda prcują prawidłowo.
: 14 kwie 2008, 21:38
autor: kojtek
sprawdź czy nie blokuję się gdzieś gaz.Może sprężyna za słabo odciąga przepustnicę
: 14 kwie 2008, 22:12
autor: Adam Jakubowski
pedał wraca płynnie i szybko dodam jeszcze ze silnik jakby z delikatnym opuźnieniem reaguje na dodanie gazu co jest bardziej wyczuwalne na lpg ale na PB też się to odczuwa i objaw ten występuje także w zakresie obrotów do 3tyś wciskasz gaz pomysli i jedzie puszczasz gaz pomyśli jeszcze dłużej i hamuje ! Dziwnie i strasznie wkurza HELP ! ! !
: 14 kwie 2008, 22:28
autor: czarekj
Czy klapka w przepływomierzu nie ociera o obudowę?
: 14 kwie 2008, 22:51
autor: Adam Jakubowski
Heee ! Nie wiem sprawdze - czyżby taki psikus ?
: 15 kwie 2008, 09:05
autor: WOJTEK26
Ja mam tak samo tylko że w przedziale 1400-2000 nie trwa tak długo jak u ciebie ale jest lekkie opóźnienie po puszczeniu gazu na PB jest to mniej wyczuwalne ale jest.
: 15 kwie 2008, 11:52
autor: arti029
ja mam identycznie w swoim abk walczę bez rezultatu z tym
: 15 kwie 2008, 20:08
autor: Adam Jakubowski
Widze ze nie jestem sam
dzisiaj przyjzałem sie dokładnie przepływce i poza fuszerą gazowników nic szczególnego nie znalazłem a klapka działa płynnie sprawdziłem dokładnie nie tylko paluchem ale i sprężonym powietrzem i w różnych połorzeniach ! ! !
Szczerze powiem że taki sam przypadek był w aucie u mojego ojca Golf 1,8 95 r monowytrysk objaw był gorszy o tyle że po puszczeniu pedału samochud wręcz przyspieszał wymieniliśmy TPSa - nic , całą kopułe wtrusku z przepustnicą i całym oprzyrządowaniem NIC ! ! ! W końcu magik gazownik (polecony), powiedział że to TPS i on to naprawi (wymieni za 200zł ) na jaki (czyt. nowy, regenerowany, ze szrotu) nie chciał powiedzieć !
Naprawił objaw ustąpił starego TPSa nie oddał ! Podziś dzień auto chodzi OK !~
Nie pisałem o tym wcześniej bo nie jestem pewny czy ów magik nie zastosował jakiegoś innego tricku a TPS to przykrywka.
ps. co mogę odłączyć bez szkody dla kompa i pamięci parametrów żeby wukluczyć poszczególne części ! TPS Krokowy przepływkę sondę czujnik temp.
: 17 kwie 2008, 00:47
autor: widmo
Adam Jakubowski pisze:
ps. co mogę odłączyć bez szkody dla kompa i pamięci parametrów żeby wukluczyć poszczególne części ! TPS Krokowy przepływkę sondę czujnik temp.
jeśli każde z tych urządzen odłączysz komputer to zarejstruje. chyba ze masz VAGa to wtedy skasujesz błędy i po kłopocie.
: 17 maja 2008, 21:18
autor: PMX
Witam mam podobny problem w ABK, po puszczeniu gazu auto chwile przyspiesza dopiero pozniej schodzi do obrotow jalowych, trwa to jakies 1-2s. Jesli puszcze gaz ponizej 2 tys obrotow to wzrosna do okolo 2300 na chwilke i spadaja do jalowych. Mysle ze jesli by sie cos zawieszalo to obroty by nie podskakiwaly a zatrzymywaly sie na jakims poziomie. Obroty jalowe trzyma bez problemu, nie faluja.
Czy ktos juz rozwiazal ten problem? Rzeczywiscie w korku mozna wjechac komus w dupsko
: 18 maja 2008, 15:15
autor: k44761
Adam Jakubowski, ja bym stawial na przeplywomierz albo lewe powietrze. Z przewaga na to drugie.
: 19 lip 2008, 03:00
autor: [minivan82]
Ja sie wpisuję na listę osób z tym problemem...
U mnie na pewno nie ma lewego powietrza - to już sprawdziłem.. Dla próby jutro podmienie przepływkę..
Jednak fajnie by było wiedzieć na 100% o co tu chodzi
Ktoś zna rozwiązanie problemu?
: 19 lip 2008, 08:09
autor: WOJTEK26
Trzeba poprostu sie przyzwyczaic ja tak zrobiłem i nie zatruwam sobie zycia ta niedogodnościa
: 20 lip 2008, 19:01
autor: krzysiek11
siemka! nie chce zakładać nowego tematu bo było podobnych wątków sporo
mam jednopunktowy wtrysk od dłuższego czasu autko dziwnie mi przyśpiesza (nie równo) wciskając gaz chwilami ciągnie jak burza a chwilami (hamuje)
a czasami jak puszcze gaz lub lekko dodam to szarpie.
Poza tym chodzi dobrze, pali świetnie ciepły jak i zimny, próbowałem zresetować ale nic nie dało miałem gaz ale wyrzuciłem bo instalacja była stara i była zła emulacja i łapał błędy ale reset pomagał a teraz już nie pomaga czy ktoś wie co sie mogło stać? może sonda jak sprawdzić?
no i czy ten silnik ma jakiś (komputer)-czy zapamiętuje błędy bo sie nie znam na tym. proszę o pomoc.