Strona 1 z 8
[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu
: 15 kwie 2008, 19:50
autor: wilu8
Sprawa wyglada tak rolka u mnie dziwnie sie buja na tulejce pasownej , przez to lekko zdarło bok paska i do tego jej brzeg jest wytarty, czy jest to spowodowane lipną rolką (SKF)
bo niewiem pasek i rolka ma przejechane 20tyś km
I tak ida do wymiany częśći ale dziwi mnie to dlaczego sie to stało i czy znowu sie nie powtórzy ?
: 15 kwie 2008, 21:25
autor: Kostek
Mam to samo i po wymianie tylko paska i napinacza jest tak samo. Zakupiłem tym razem jeszcze śrubę mocującą napinacz do bloku (w serwisie 21 zł) i dolne koło pasowe w tym tygodniu będę zmieniał mam nadzieję że pomoże.
: 15 kwie 2008, 22:16
autor: Kornel
Możliwe właśnie, że twoje dolne kółko na wale korbowodowym do paska rozrządu jest już do wymiany i dlatego dzieją się takie rzeczy, musisz je dokładnie obejrzeć.
: 15 kwie 2008, 22:39
autor: wilu8
No ok ale co ma na nim byc niepokojacego?, auto ma przejechane 140tys i tego jestem pewny , jutro bende miał nowa rolke i zobacze jak bedzie , stara dos mocno sie buja na czpieniu ok 3-4 mm , rolka SKF posiada dziwną tulejke z tworzywa i otworami byc moze sie szybko wyrabia i z powodu luzu wyciera pasek ?
: 15 kwie 2008, 23:05
autor: Kornel
wilu8 pisze:No ok ale co ma na nim byc niepokojacego?, auto ma przejechane 140tys i tego jestem pewny , jutro bende miał nowa rolke i zobacze jak bedzie , stara dos mocno sie buja na czpieniu ok 3-4 mm , rolka SKF posiada dziwną tulejke z tworzywa i otworami byc moze sie szybko wyrabia i z powodu luzu wyciera pasek ?
Bardzo możliwe, załóż i obserwuj, jak dalej będzie coś nie tak. To raczej będziesz miał do wymiany to małe kółko, ono napędza cały mechanizm i ono prowadzi pasek, jeżeli jest coś z nim nie tak pasek właśnie będzie uciekał.
A jak jest na górnym kółku przy głowicy i przy kółku od napędu aparatu zapłonowego, nie schodzi przypadkiem na którąś stronę, jeżeli nie to możliwe, że to tylko napinacz.
: 16 kwie 2008, 09:40
autor: MaciejW
Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
: 16 kwie 2008, 10:06
autor: Kornel
MaciejW pisze:Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
A pozostałe koła w jak?
: 16 kwie 2008, 10:15
autor: MaciejW
KorNoLio pisze:MaciejW pisze:Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
A pozostałe koła w jak?
Pozostałe kola mechechanik mowil ze nie ma sensu wyminic(tez tak wyczytalem na forum) bo nic niedają tylko kolo na wale,no a efekt jest taki sam jak prze wymianną rozrządu.
: 16 kwie 2008, 16:16
autor: wilu8
Nowa rolka ma taki sam luz na trzpieniu jak stara , wiec podmienilismy tulejki z rolki od A4 jest pasowniejsza zaraz próba
: 16 kwie 2008, 16:51
autor: Darecki3037
wilu no ja nie wiem co ty masz za rolki że ci się bujają po 4 mm, u mnie jest luzik ale około 0,5mm, jak wymieniałem rozrząd kupiłem nową rolke skf i tam również lekki luzik 0,5mm ale nie 4 mm...
: 16 kwie 2008, 18:30
autor: wilu8
No dziwna sprawa przymiezalem inne stare rolki i luz był taki sam , na tulejce przełozonej z rolki od A4 luzu jest ledwo wyczówalny i chodzi elegancko , pasek na kółku od rozrządu jest takze zeby od strony chłodnicy widać na jakieś 2-3 mmm a od strony pokrywy widać zeby najekiś 1 mm wiec wygląda że jest idealnie ustawione , dodam że trzpień był wykrecony i go ogladałem nie mam na nim żadnych śladów zużycie i jest to prawdopodobnie wina samej tulejki rolki (SKF)
: 16 kwie 2008, 21:47
autor: Kornel
wilu8 pisze:No dziwna sprawa przymiezalem inne stare rolki i luz był taki sam , na tulejce przełozonej z rolki od A4 luzu jest ledwo wyczówalny i chodzi elegancko , pasek na kółku od rozrządu jest takze zeby od strony chłodnicy widać na jakieś 2-3 mmm a od strony pokrywy widać zeby najekiś 1 mm wiec wygląda że jest idealnie ustawione , dodam że trzpień był wykrecony i go ogladałem nie mam na nim żadnych śladów zużycie i jest to prawdopodobnie wina samej tulejki rolki (SKF)
Firma SKF psuła by się ostatnimi czasy, hmmm <osohozi>
: 16 kwie 2008, 22:04
autor: edek0507
Ja po zmianie silnika zalorzyłem oczywiście nową rolkę napinającą i pasek, po jakimś czasie zauważyłem że dość mocno ściera się krawędź paska, kupiłem jeszcze raz nowy pasek i rolkę i dodatkowo przełożyłem koło wałka rozrządu ze starego silnika i teraz wszystko jest ok, krzywe koło powodowało że pasek się smykał i ścierał o rant rolki.
: 18 kwie 2008, 00:30
autor: widmo
Jak rolka napinającą to tylko INA
z SKF miałem to samo wymieniłem na INA i nie ma żadnego luzu poosiowego. jednym słowem HULA jak wsciekła
a swoją drogą to w naszych autkach koła zębate na wale głównym i na wałku rozrządu to juz mają swoje wychulane, więc czasami to one są przyczyną szybszego niszczenia paska. jeżeli tak się dzieje to trzeba poprostu pomyslec o wymianie kółek zębatych
: 18 kwie 2008, 08:43
autor: MaciejW
widmo pisze:Jak rolka napinającą to tylko INA
z SKF miałem to samo wymieniłem na INA i nie ma żadnego luzu poosiowego. jednym słowem HULA jak wsciekła
a swoją drogą to w naszych autkach koła zębate na wale głównym i na wałku rozrządu to juz mają swoje wychulane, więc czasami to one są przyczyną szybszego niszczenia paska. jeżeli tak się dzieje to trzeba poprostu pomyslec o wymianie kółek zębatych
a ja wymienilem na wale bo to ponoc jest przyczyną ,rolka skf i dalej scina to co robic?