Strona 1 z 1
[80 B3] sonda lamda
: 15 kwie 2008, 23:28
autor: krisPrG
Witam!
właśnie zabieram się za generalny przegląd silnika, mam wszystkie części prócz sondy nie wiem gdzie ją szukać w aucie
i w ostateczności jaki tam może być kabel 1, 2, 3 czy może 4 żyły :?:
silnik 1,8 PM[JN] autko z roku 88.
: 15 kwie 2008, 23:33
autor: qterek18
sonda jest w puszce przed katalizatorem...i jest na 3 kable...jeden czarny i dwa białe
: 15 kwie 2008, 23:39
autor: krisPrG
qterek18, thx, a czy warto patrzeć na cenę czy na markę typu bosch lub ngk, czy może lepiej nie przepłacać, czy jakaś polska konstrukcja będzie trwała :?:
: 16 kwie 2008, 07:47
autor: qterek18
jak chcesz sonde to bosch lub NGK..żadnych innych wynalazków....ja u siebie juz wymieniłem sonde na boscha uniwersalną...sonda boscha o takich numerach jaka powinna być w moim aucie kosztuje 374 pln...uniwersalna 150...z tym że w uniwersalnej jest kostka do wpięcia w układ elektryczny w NGK nie ma...trzeba samemu sobie polutować..a cena NGK jest podobna...sonda jest bardzo ważnym urządzeniem i raczej nie ma co zakładać byle co...natomiast jeżeli chodzi o świece przewody kopułke i palec to każdy mechenik mi powiedział że albo NGK Beru i w ostateczności Bosch...
: 16 kwie 2008, 08:20
autor: audiktom
Z tego co mi się wydaje to sondy sie nie powinno lutować tylko końcówki zagniatać.
: 16 kwie 2008, 08:30
autor: Danek
krisPrG, Na początek proszę byś pamiętał o stosowaniu nawiasów kwadratowych dla TAG-a w tytule wątku.
Wracając do tematu. to sonda w PM-ie jest wkręcona w kolektor wydechowy, a nie w puszkę przed katem. Jak to jest w JN-ie nie wiem.
: 16 kwie 2008, 17:27
autor: qterek18
w JN sonda jest w puszcze przed katem taj jak w SD...JN i SD to silniki na wielopunkcie mechanicznym...różnią się mocą i pojemnością...również małe różnice są w osprzęcie silnika
: 17 kwie 2008, 00:39
autor: widmo
audiktom pisze:Z tego co mi się wydaje to sondy sie nie powinno lutować tylko końcówki zagniatać.
Z tym się zgodzę i popieram w 100%
proszę przeczytać sobie to
TERMOPARA
jak wymieniam komuś sondę to tylko zagniatam przewody żadnego lutowania
Jeżeli w autku jest LPG to lepiej założyć lepszą sondę. go tanie zamienniki to jak to mówią skórka za wyprawkę.
NGK jest jak najbardziej wporządku. bo jak widze zamienniki w stylu GOLDEN LODGE czy inne za miseczkę ryżu to mi sie śmiać chce
: 17 kwie 2008, 21:45
autor: krisPrG
jutro wjeżdżam na kanał i i zaczynam wymianę od sondy po rozrząd, dzięki za dokształcenie :mrgreen:
: 17 kwie 2008, 21:49
autor: czarekj
Ja w swoim PM-ie miałem sonde jednoprzewodową. Jaka jest u kolegi to nie wiem, ale przed zakupem warto zobaczyć ją na oczy.
: 17 kwie 2008, 22:01
autor: krisPrG
właśnie dlatego chcę ją najpierw wykręcić a wtedy lecieć do sklepu, by pokazać ją na wzór