Strona 1 z 1

[80 B4 2,0 ABT 93'] Wymiana uchwytu filtra oleju.

: 16 kwie 2008, 10:25
autor: modliszka
Podczas montazu dodatkowych zegarów wykrecalem zaslepke znajdujaca sie na uchwycie filtra oleju by tam wkrecic czujnik temperatury. Jednak przy tej czynnosci musialem popsuc tam gwint bo teraz cieknie mi olej (dowiedzialem sie ze zaslepki sa cynowane w fabryce i ze powinno sie to robic na rozgrzanym silniku).mam czujnik uzywany i jego nie moge dokrecic by trzymal tylko mi przeskakuje. Gdy wkrecam zaslepke ktora tam byla to wkreca sie lepiej ale niestety puszcza olej. Moze zmienić tylko czujnik na nowy.
I teraz pytanie czy moge zmienic cala podstawe o nr 053 115 417 C do mojego auta ?Szukajac w etce wyczytalem ze o takim oznaczeniu byly montowane te podstawy m.in. do silników 3A,6A. Dodam, ze uchwyt filtra oleju u mnie ma oznaczenie: 048 115 405 A. Z ogledzin wygladaja na podobne, ale skoro mają inne nr to musza sie czymś róznić.
Dziekuje za odpowiedz i rozwianie moich watpliwosci.[/b]

: 17 kwie 2008, 00:27
autor: widmo
wg ETKI w silnikach ABK ABT ABM ABB ADA
Uchwyt filtra oleju ma oznaczenie 048115405B

Silniki 6A i ACE
miały 053115405F


053115417C Ten uchwyt filtra oleju jest juz wycofany z montażu w dniu 15/11/1991 bez części zastępczej

wg mnie te uchwyty mogą sie różnic Przepływem ilosci oleju oraz kierunkiem przepływu oleju

spotałem sie z tym ze do niektórych silników są troche inne filtry oleju które własnie mają odwrotny kierunek przepływu oleju !

zauważyłem to gdy wymieniałem u siebie olej i filtr oleju
założyłem filtr który wygłądał identycznie jak ten co mam założyć do ABT
wszystkie wymiary sie zgadzały

ale po założeniu tego innego filtra nie gasła kontrolka oleju
kupiłem nowy filtr bodajże Filtron OP526 i wszysko gra

Czyli to samo może dotyczyć uchwytów filtra

a teraz do rzeczy:

Zarówno czujnik jak i otwór na ten czujnik w uchwycie filtra oleju ma taki sam gwint czyli M10x1 czyli nie powinienes uszkodzić gwintu.
co do tych cynowanych (cynkowanych) zaslepek to nie wydaje mi sie żeby przez to zapiekł sie gwint.
a odkręcanie na rogrzanym silniku moze być bardziej utrudnione przez rozszerzalność temperaturową metali
Stal ma większą rozszerzalność niż aluminium

wkręcenie nowego czujnika raczej nic nie da chyba ze widać czy na nim jest uszkodzony gwint. Zaślepka jest najprawdopodobniej metalowa czyli gwin jest raczej uszkodzony na uchwycie filtra

Mozesz spróbować to w jakiś sposób uszczelnić (pod warunkiem ze gwin na czujniku i w korpusie) pozwala na jakieś wkręcenie.
np przez owinięcie gwintu na czujniku taśmą silikonową stosowaną przy hydraulice i armaturze sanitarnej

lub tez gdy masz dojscie do dobrego tokarza to niech rozwierci otwór w uchwycie filtra i wprasuje tam wewnętrznie nagwintowaną (M10x1) tulejkę do której bezproblemowo wkręcisz czujnik

ewentualnie poszukać używanej cześci którą myśle ze kupisz ze jakieś 50-60 zł

w ASO za to krzyczą bajońskie sumy ....


jeszcze pytanko czy jak wkręcałeś ten czujnik to załozyłeś tam podkładkę uszczelniającą M10x13,5mm ??[/b]