Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 PM] Pompa wody?

: 17 kwie 2008, 18:37
autor: Ossek
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna. Przedstawię mój problem. Otóż ostatnio silnik złapał za wysoką temperaturę więc wymieniłem termowyłącznik wentylatora oraz termostat. Niby wszystko wróciło do normy. Dzisiaj jednak sprzątałem auto w garażu i postanowiłem wszystko jeszcze raz sprawdzić. Odpaliłem silnik i pozwoliłem mu się grzać czasem lekko przygazowując. Górny wąż stopniowo łapał temperaturę a dolny pozostał zimny do ok 85 stopni, potem się nagrzewał, tu akurat chyba wszystko ok. Po jakimś czasie włączył się wentylator. Tu niby też wszystko w porządku. Oba węże gorące. Jednak dotknąłem zbiorniczka wyrównawczego i okazało się, że jest zimny. Odkręciłem korek, leciutkie pssst, włożyłem palca i... woda zimna!! Zadzwoniłem do swojego mechanika, który stwierdził, że może to być pompa wody. Co o tym myślicie? Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam.



Słabo czytałeś. Popraw proszę nazwę tematu. Użyj edycji.
Jak nazywać tematy napisane jest w każdym dziale.
viewtopic.php?t=9608

Jeśli nie poprawisz, temat usuniemy.
Doc

: 17 kwie 2008, 19:03
autor: Darecki3037
phi ale wymyślił, sprawdź drożność tego cienkiego wężyka między chłodnicą a zbiorniczkiem

: 17 kwie 2008, 19:42
autor: Ossek
Zdjąłem i przedmuchałem ten wężyk, nic nie wyleciało. Przejechałem się kawałek, temperatura doszła do około 80 stopni. Górny wąż ciepły, dolny zimny, zbiorniczek zimny, w/w wężyk także. Jakieś inne pomysły?

: 17 kwie 2008, 20:10
autor: Darecki3037
u mnie płyn nagrzewa się w momencie gdy otworzy się termostat i zrobi się pełny obieg układu silnik - chłodnica, wtedy tym cienkim wężykiem gorący płyn przelewa się z chłodnicy do zbiorniczka a stamtąd pompa zasysa go do układu więc ... jeśli miałbyś uwaloną pompe to by ci zagotował z braku obiegu, mechanik chce cie naciągnąć na wydatki bez sensu.

: 17 kwie 2008, 20:23
autor: Ossek
No faktycznie nie poczekałem do otwarcia termostatu ale wcześniej termostat się włączał, dolny wąż się nagrzewał a zbiornik zimny. Nurtuje mnie dlaczego węże są ciepłe a z zbiornik zimny, przecież woda w nich jest ta sama.

: 17 kwie 2008, 20:43
autor: Doc
Ossek pisze:Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna.
Słabo czytałeś. Popraw proszę nazwę tematu. Użyj edycji.
Jak nazywać tematy napisane jest w każdym dziale.
viewtopic.php?t=9608

Jeśli nie poprawisz, temat usuniemy.

Pozdrawiam

: 17 kwie 2008, 20:43
autor: Darecki3037
sprawdzałeś czy nie ma powietrza w układzie? a po za tym wrzuc jakąś fotę silnika tak żeby było widać układ może jeszcze coś mi przyjdzie do głowy

: 17 kwie 2008, 20:44
autor: bartek18150
Po pierwsze to regulamin poczytaj i popraw temt bo wladze beda zle.

Wracajac do tematu to masz wszystko ok, wymuszony obieg wystepuje w nagrzewnicy, bloku silnika, i opcjonalnie po otwarciu termostatu w chlodnicy. W zbiorniczku wyrownawcym obieg wymuszony nie wystepuje. Plyn w nim nagrzeje sie po naprawde dlugim czasie. Do zbiorniczka goraca woda dostaje sie za pomoca grawitacyjnego obiegu wody i rozszezeniu jej objetosci. Wszystko masz jak najbardziej ok <ok>

Jedna rada, zmien mechanika......

[ Dodano: 2008-04-17, 20:47 ]
A jednak, wladze dopatrzyly :-P

: 17 kwie 2008, 20:54
autor: Ossek
Za złamanie regulaminu przepraszam, już poprawione :) Fotek na razie nie zrobię, bo nie mam czym :) Jutro jadę ze Szczecina do rodzinnej Ustki i po podróży sprawdzę temperaturę. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

: 17 kwie 2008, 21:02
autor: bartek18150
W podruzy tez moze byc zimny plyn w zbiorniczku, poniewaz zadko termostat sie otwiera. Najlepiej sprawdzic w ladna pogode w duzym natezeniu ruchu miejskiego, tak zeby wentylatory mialy co robic ;-)

: 17 kwie 2008, 21:10
autor: Ossek
bartek18150 pisze:W podruzy tez moze byc zimny plyn w zbiorniczku, poniewaz zadko termostat sie otwiera. Najlepiej sprawdzic w ladna pogode w duzym natezeniu ruchu miejskiego, tak zeby wentylatory mialy co robic ;-)
I tak zrobię ;-)

: 18 kwie 2008, 11:43
autor: goldi j51
dokładnie tak jak napisał Darecki3037 sprawdz cienki wężyk idący od zbiorniczka do chłodnicy czy nie jest zapchany :-D

: 18 kwie 2008, 12:25
autor: Kokolino
Ale zbiornik wyrównawczy jest przeważnie zimny. Sama nazwa "wyrównawczy" wskazuje na to iż ma wyrównywać pozim cieczy chłodzącej. Samochód musi naprawdę bardzo gługo chodzić i to na postoju żeby płyn w nim zrobił się ciepły. Moim zdaniem jak masz drożne przewody i temperaturę utzymuje w normie to nie ma żadnych powodów do zmatwień.