Strona 1 z 2

[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

: 22 kwie 2008, 21:45
autor: Duch
Witam wszystkich
Jezdzę audi 80 b3 1.8s w gazie (mono-wtrysk)
Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytanie.Dzisiejszego dnia naszło mnie aby sprawdzić rozrząd chociaż samochó jezdził dobrze.Wydawało mi się że jest przesunięty o 1-2 ząbki.Wiec rozebrałem go i popełniłem chyba jeden błąd przekreciłem te koło zębate górne (przy głowicy) o 360C kluczem i dopiero ustawiłem na punkt przez zagadanie się :-| .Samochód nie chce zapalić tak jak by nie miał iskry a ma bo sprawdzałem ( niebieską). Czuć paliwem jak kręcę rozrusznikiem jak by go zalewało.Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..Nawet ustawiałem zapłon w różnych pozycjach i kręciłem ciągle to samo.Wspomnę jeszcze że zauważyłem że gdy górny tłok(od strony kabiny) znajduję się w górnym punkcie 1 i 4 to palec wskazuje że iskrę podaje na 2 komorę.Co zrobiłem zle? i czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów ?Czy ten silnik jest kolizyjny? Proszę o szybką odpowiedz ponieważ pilnie potrzebuję samochodu :-( :-(

: 23 kwie 2008, 06:02
autor: Darecki3037
to potwierdza tylko zasadę że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, jak chodził dobrze to po co było poprawiać, przeciez jak by był przestawiony choćby o 1 ząbek to byś miał co teraz masz. Niestety poprzestawiałeś wszystko, teraz musisz ustawić pokrycie się wszystkich znaków na nowo. wał silnika- 0 na kole zamachowym we wzierniku obudowy sprzęgła, wałek rozrządu -znaczek OT ,a wałek aparatu zapłonowego- palec w kierunku zapłonu tłoka 1 ( pierwszy jest ten od chłodnicy)

: 23 kwie 2008, 07:10
autor: Kokolino
Może to pomoże. Obrazek

: 23 kwie 2008, 08:37
autor: Duch
mam przestawiony z tego co mi sie wydaje wałek aparatu zapłonu a do niego jest cięzkie dojscie bo pod plastkiem i trzeba koła zdejmować ajj dzięki za pomoc . Pytanie czy ten model jest kolizyjny?

[ Dodano: 2008-04-23, 10:23 ]
wydaje mi sie że temat można usunąć ;-) Audiczka już działa

: 23 kwie 2008, 11:10
autor: k44761
Duch, silnik PM jest bezkolizyjny.

: 23 kwie 2008, 16:05
autor: Duch
Tak też mi się wydawało bo miałem kiedyś przestawiony rozrząd o chyba 6 ząbków i moc tylko słabsza była :) ok dzięki za odp ;-)

Re: [80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

: 25 kwie 2008, 10:27
autor: shelby
Duch pisze:Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..
1. Czy po tej operacji musisz ręcznie cofnąć wał?
2. Czy ponowne przekręcenie kluczyka bez cofania wału i znów tylko 3 obroty rozrusznika?

Jeśli nr 1 to znaczy, że silnik jest kolizyjny!

: 25 kwie 2008, 11:30
autor: k44761
shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.

To moze znaczyc ze jest za bardzo przyspieszony zaplon, rozrusznik porusza tłok do gory i jeszcze w fazie sprezania nastepuje zaplon, i nie ma sily krecic dalej...

: 25 kwie 2008, 12:46
autor: shelby
k44761 pisze:shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.
Przeglądam forum już od ponad roku i często spotykam się z twierdzeniem, że silnik 1.8 jest bezkolizyjny. Jednocześnie nie znalazłem opisu np: "jechałem 140km/h, walnął mi pasek i nic się nie stało" albo "ustawiłem I tłok W GMP i przekręciłem o 720st wałek rozrządu".
Aby potwierdzić/zaprzeczyć zadałem właśnie dwa pytania koledze Duch'owi. Mam nadzieję, że mi odpowie.

: 25 kwie 2008, 13:35
autor: Duch
To pierwsze kręciłem rozrusznikiem kiedy "tak jak by stawał" po prostu powtarzałem czynność z myślą że odpali ale już wszystko jest ok śmiga jak burza ustawiłem rozrząd na punkty i zapłon na ucho :-P :)) Tak jak pisałem miałem przestawiony kiedyś rozrząd o jakieś 6 ząbków przez długi czas po ustawieniu na punkt przybyło sporo koni :P aha PS: ja kreciłem wałkiem rozrządu gry tłok stał w GMP chyba z 6 obortów i śmiga no ;-)

: 25 kwie 2008, 14:31
autor: shelby
Ok. To potwierdza bezkolizyjność silnika 1.8. Dzięki.

: 02 paź 2008, 15:16
autor: comag
czy ktoś może pokazać na fotce gdzie są znaki od rozrządu w silniku PM w B3 , kupiłem właśnie mini lampę stroboskopową i za chiny nie mogę wyszukać znaków do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na obudowie rozrządu z przodu silnika od strony chłodnicy nie widzę żadnej podziałki. czy trzeba ściągnąć obudowę żeby stopnie były widoczne?

: 02 paź 2008, 16:19
autor: WOJTEK26
Znaki masz zrobione na kole zamachowym wystarczyło poczytac.

: 02 paź 2008, 16:25
autor: comag
Obrazek




ps .

ok juz znalazłem , zapłon ustawiony.

: 14 mar 2010, 16:36
autor: bajbus142
mam pytanie jak dokładnie wygladają znaki na kole zamachowym bo mam 0 ale do czego odniesc to 0 jak okienko jest dosyc duze pomocy