Strona 1 z 1

[B4 ABT] wyciek płynu chłodniczego

: 26 kwie 2008, 12:24
autor: el_scorpion
Witam
Cieknie mi płyn chłodzący z silnika od strony kabiny z miejsca gdzie wychodzi wąż gumowy z silnika i idzie do nagrzewnicy. Możecie mi powiedzieć co jest do wymiany i jak to się nazywa (żeby w sklepie wiedzieli o co biega)?
Chciałem zarzucić fotkę ale chyba coś nie można wrzucać załączników ostatnio :-/

: 26 kwie 2008, 18:08
autor: ST38
Witam,

Myślę, że chodzi o krociec :mrgreen:

: 26 kwie 2008, 18:12
autor: el_scorpion
z tego co czytałem na forum króciec to tam gdzie są czujniki powpinane czyli tak jakby z prawej strony od silnika a to cieknie za silnikiem, patrząc od przodu samochodu.

: 26 kwie 2008, 18:17
autor: ST38
Krociec to takie coś plastikowe z tyłu silnika i biegnie z niego wąż do nagrzewnicy.

: 26 kwie 2008, 19:30
autor: Kokolino
ST38 pisze:Krociec to takie coś plastikowe z tyłu silnika i biegnie z niego wąż do nagrzewnicy.
Dokładnie. Dodam tylko że przykręcony jest do głowicy na dwie śruby. Potrzebujesz krućca i oringa. Może ci się też przydać dobry silikon, bo może się okazać że masz wżery w głowicy w miejscu przylegania oringu i musisz to jakoś uszczelnić. Tak niestety to wyglądało u mnie bez silikonu się nie obeszło.

: 06 maja 2008, 15:20
autor: el_scorpion
W zestawie z tym powinna być uszczelka chyba tak? Nie dostałem razem z częścią, to musi być jakiś specjalny oring?

: 06 maja 2008, 16:44
autor: ST38
Czy specjalny oring, raczej nie, zwyczjny bo tylko płyn uszczelnia... średnica wewnętrzna 36 mm grubość gumy 3 mm - pomierzone suwmiarką, więc mniej więcej. Hmm... jak się kupuje w miarę dobrą podróbkę to taki oring już jest w tym rowku i wystarczy wstawić nawy króciec w miejsce starego. Są tam tulejki stalowe wprasowane w otwory króćca, więc w miarę mocno dokręcamy - na tyle mocno na ile śruba szóstka pozwala. Jak są wżery w głowicy to tak jak kokolino1 napisał-jakiś silikon powinien załatwić sprawę-żadnych innych uszczelek tam nie ma.

: 06 maja 2008, 17:02
autor: el_scorpion
No ja właśnie mam oryginał z audi i nie ma uszczelki. Muszę gdzieś takiej poszukać w motoryzacyjnych.

: 06 maja 2008, 18:16
autor: ST38
Ale tam nie ma uszczelki tylko ten oring który powinien być w rowku i tyle a jak go nie ma to wymiary podałem z dokładnością 0.5 mm średnica a grubość to 3 mm.
:-| wiecie co? zmieniłem bo walnąłem orta a na fazie byłem i teraz trochę mi głupio jak to zobaczyłem :cry:

: 11 maja 2008, 20:12
autor: el_scorpion
Zmienione, wszystko śmiga jak złoto. Stary króciec w czasie odkręcania pękł na dwie części więc nic dziwnego że mi się tak lało.
Wszystko dobrze tylko mam jeszcze takie pytanie. Żeby wymienić króciec odkręciłem taką metalową rurkę która szła w kierunku prawej strony silnika od puszki filtra powietrza. Była ona strasznie zasyfiona i tu moje pytanie: do czego ona służy, gdzie prowadzi i skąd tam taki syf?

: 11 maja 2008, 20:33
autor: ST38
Mam trochę inny silnik więc nie jestem pewny tego co piszę. Sądzę, że chodzi ci o tzw. odmę, służy ona do odpowietrzenia skrzyni korbowej. Ten syf to po prostu olej, czasami płyn chłodzący, który tam się osadził i należy co jakiś czas taką rurkę oczyścić. Im silnik tłok-cylinder bardziej zużyty tym przedmuchy większe i więcej syfu w rurce.