Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] Za duza bieze oleju ?
: 02 maja 2008, 18:38
autor: Koras
tak jak w opisie mam B4 ABT 2110.000 Km przebiegu i tu moje pytanie co 1000 KM musze mu dolac litr oleju na poczatku myslałem ze cieknie wymieniłem uszczelke pod miska i głowica i problem nie znikną myslałem ze silnik mam do remontu ale tesc ma znajomego który ma taki sam problem i moje pytanie brzmi czy to normalne czy nie ?
: 02 maja 2008, 18:44
autor: dawid_gti
to raczej uciążliwe ze tyle bierze... jak niema innych wycieków to sprawdz mu kompresje (i tutaj z próbą olejową) ...wtedy bedziesz wiedział czy pierscionki czy uszczelniacze (jak uszczelniacze to lajt).
: 02 maja 2008, 18:57
autor: Kokolino
Miałem to samo. Stawiam na uszczelniacze zaworów w moim przypdaku ich wymiana pomogła i jak narazie prawie zero zużycia oleju.
: 02 maja 2008, 19:06
autor: Darecki3037
ja robiłem kapitalkę głowicy i dalej bierze olej chyba trzeba będzie się zabrac za pierścionki. Czy ktoś wie jakie są najlepsze uszczelniacze zaworowe? ja zakładałem victor reinz...
: 02 maja 2008, 19:32
autor: MIODEK
kokolino1 pisze:Miałem to samo. Stawiam na uszczelniacze zaworów w moim przypdaku ich wymiana pomogła i jak narazie prawie zero zużycia oleju.
Dokładnie, wymień uszczelniacze i powinno pomóc, tak to już jest przy tym przegiegu ~ 200 tys
: 04 maja 2008, 20:36
autor: uwe
ja bym zaczoł od zmierzenia ciśnienia na cylindrach jeżeli jest powyżej 10 to wymień uszczelniacze zaworów.
: 04 maja 2008, 21:10
autor: Darek 80b3
uwe pisze:ja bym zaczoł od zmierzenia ciśnienia na cylindrach jeżeli jest powyżej 10 to wymień uszczelniacze zaworów.
Pierścienie tzw olejowe nie mają nic wspólnego z kompresją i tu jest problem.
Bez zdejmowania głowicy to tylko stan świec możesz ocenić czy nie mają nagaru i jak wyglądają,to podpowie trochę o stanie pierścieni zgarniających.
: 15 cze 2008, 13:24
autor: Zajcew
uszczelniacze zaworowe do wymiany
: 24 cze 2008, 21:44
autor: maniac537
Ja wymieniłem uszczelniacze na zaworach i za bardzo nie pomogło, w najbliższym czasie mam zamiar wymienić pierścienie. Najciekawsze jest jak wlałem naftę na tłoki i olej wymieszał się z naftą to zużycie oleju zmniejszyło się, prawdo podobnie było to spowodowane tym ze nafta rozpuszcza nagar (możliwe że są zużyte pierścienie olejowe i szybko brudzą się nagarem).
: 25 cze 2008, 20:28
autor: grzesiek79
kokolino1 pisze:Miałem to samo. Stawiam na uszczelniacze zaworów w moim przypdaku ich wymiana pomogła i jak narazie prawie zero zużycia oleju.
tak samo u mnie tylko że na 10000km ok. 0.7 łyknął
: 27 cze 2008, 23:41
autor: melomarcin
a moja niunia łykała blisko 1,5 litra oleju na 1000 km, ale tak jak u kolegów: wymiana uszczelniaczy załatwiła sprawę, choć przygotowany byłem na pierścieniowanie
ale się obyło :lol:
pozdrawiam 8-)
: 15 lip 2008, 21:10
autor: maniac537
Mam takie pytanie, czym najlepiej zalać silnik żeby go oczyścić z nagaru?? Bo wydaje mi się ze winą za branie oleju jest, że pierścienie są oblepione nagarem i nie zbierają dokładnie oleju.
: 15 lip 2008, 22:32
autor: melomarcin
ja bym nie polecał "płukania " silnika z nagaru bo dopiero wycieki się mogą zacząć. to raczej mało prawdopodobne by przyczyną "brania oleju" był nagar na pierścieniach. a jakiego oleju używasz teraz?
pozdrowienia
: 16 lip 2008, 08:03
autor: maniac537
mobil super s półsyntetyk
[ Dodano: 2008-08-20, 22:51 ]
Dzisiaj wiozłem się za wymianę pierścieni, olejowe były styrane, ale czy przestanie brać olej okaże się w przyszłości.