Strona 1 z 1

[80 b3 2.0 3A]Dławi się i gaśnie

: 09 maja 2008, 20:58
autor: gembuś
Przewertowałem forum ale nie znalazłem podobnych usterek.Otóż nagle zaczął nierówno pracować i zgasł.Przy odpalaniu czy to zimny czy gorący nie wchodzi na obroty, kuleje i w końcu po chwili zgaśnie. Przy odpalaniu i mocnym dodaniu gazu zaczyna pracować ale ten gaz trzeba trzymać dość wciśnięty.I jeszcze jedna dziwna rzecz kiedy powiedzmy wkręci się na obroty np.3 tyś trzymając gaz,po chwili spada do 1 tyś i z powrotem wchodzi na 3 tyś.i tak w kółko.Wymienione świece,przewody,kopułka, palec.Dodam jeszcze że iskra jest dosyć mała.

: 10 maja 2008, 00:29
autor: widmo
sprawdź czujnik temperatury
czesto on powoduje zalewanie silnika i problemy z odpalaniem i pracą silnika

iskra powinna być jednakowa
tzn nie za duża i nie za mała
liczy się tez jej kolor (biała żółta niebieska)

wsystko zalezy od użytych świec kabli kopułki i palca
jak mają duże tłumienie to iska może być słabsza

: 10 maja 2008, 00:58
autor: gembuś
Czujnik ma prawidłowe rezystancje, zresztą reakcja na zimnym i ciepłym silniku jest taka sama.Iskra jest żółta ale powinna być z tego co mi wiadomo niebieska.

: 10 maja 2008, 01:54
autor: widmo
tak powinna być niebieska

: 10 maja 2008, 18:47
autor: k44761
gembuś, masz gaz? Sprawdzales stan przeplywomierza? Klapka sie nie zacina?

Do sprawdzenia jeszcze spalania stukowego, przeplywomierz (polozenie klapki) i potencjometr, cisnienie paliwa przed i nad - komorowe oraz szczelnosc dolotu.

Poza tym zolta iskra to oznaka zbyt malego napiecia, podmien cewke WN i sprawdz.

: 10 maja 2008, 23:30
autor: gembuś
Gazu nie mam.Klapka przepływomierza nie zacina się.Dolot szczelny.Myślę, że przyczynę należy szukać gdzieś na WN bo iskra jest słaba.Też obstawiałem cewkę ale podobno te w kształcie walca są niezniszczalne.Rezystancję tej cewki ktoś zna bo można by było ją sprawdzić?

: 11 maja 2008, 10:46
autor: k44761
Kolego miedzy koncowkami 1 i 15 0,5 - 1,5 ohma.
Miedzy koncowkami 1 i 4 od 2-9kohm. To sie tam troche rozni w zaleznosci od wtrysku, ale w tych wartosciach cewka powinna sie miescic.
Jakby co pisz na priv, mam ceweczke sprawna w 100%.

: 11 maja 2008, 22:16
autor: gembuś
Dzięki kolego.Wcześniej ją sprawdzałem i ma coś koło tych wartości ale jeszcze raz sprawdzę.

[ Dodano: 2008-05-13, 17:55 ]
Cewka i moduł sprawdzone, sprawne.

Jeszcze jedno pytanie:czy powinno być jakieś wskazanie (miernik nastawiony na diodzie) na kostce czujnika halla, minus miernika połączony z plusem halla i i plus miernika połączony z minusem halla?Będę wiedział wtedy czy mam sprawny czujnik.

: 14 maja 2008, 16:00
autor: k44761
gembuś, czujnika halla tak nie sprawdzisz. Potrzebujesz oscyloskop lub zasilacz z +12V.
Inaczej - jak chcesz to sprawdzic, wez sobie diode swiecaca przez rezystor 820ohm, podlacz pod wyjscie czujnika halla i mase. Powinna szybko migac, rownomiernie i bez przerw.

: 16 maja 2008, 11:14
autor: gembuś
Pytam o hallotron bo mam inny od golfa 3 i tam jest jedno inne wskazanie to, o którym pisałem, na moim jest wskazanie a na tamtym przerwa.Poza tym na wtyczce od modułu zapłonu nie było żadnych wskazań a teraz po założeniu tamtego są prawidłowe, takie jak opisane w książce.Ale mój hall jest razem z taką podstawą i jest po drugiej stronie wtyczki
aparatu a tego założyłem w miejsce wtyczki bo idealnie pasował.Niestety nie ma zmian.
Żeby nie zgasł to trzeba falować pedałem gazu a po wciśnięciu wejdzie na obroty, dusi się i zgaśnie.

Czy taki czujnik halla można zamontować, czy one się różnią i czy położenie ma jakiś wpływ?