Strona 1 z 2
[80 B4 2.0 ABT] Brak mocy
: 22 maja 2008, 16:17
autor: metys
Witam
Moje audi strasznie już dymiło więc zdecydowałem się na wymianę silnika. Silnik kupiłem (goły bez aparatu,alternatora, kolektorów, wtrysku itd.) z anglika ma przejechane 114 tys mil ale jest w dobrym stanie (sprzedający mówił że był palony przez niego i wszystko z nim oki) Po włożeniu go wymianie płynów (olej GM 10W40 półsyntetyczny), paska rozrządu odpalił za pierwszym razem a jego praca jest równa. Problem powstał w momencie gdy zabrałem go od mechanika i stwierdziłem że:
-jeździ jakby mu brakowało mocy (w stary przy 2500 do 4000 odczuwałem że przyśpiesza w tym tego nie czuć chyba że jak jest zimny) dodam ze tak samo jest na LPG
-słychać w nim dziwne pukanie najlepiej jak sie klęknie od strony lewego koła (czy to może być coś na panewkach)
-po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po jakiś 2 sekundach
pozdrawiam
: 22 maja 2008, 17:19
autor: audiktom
A czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony? nie zaszła czasem pomyłka o jeden ząbek? oraz czy aparat zapłonowy jest dobrze ustawiony?
: 22 maja 2008, 18:16
autor: Bastek
Ja po remoncie silnika miałem to samo - brak mocy. Pomogła regulacja zapłonu
: 22 maja 2008, 18:43
autor: metys
A czy wiecie może jak sprawdzić czy pasek jest dobrze założony znaczy jak ustawić znaki itp. bo mechanik powiedział że ustawił zgodnie ze znakami ale powiem wam że nie mam zaufania do tego mechanika.
: 22 maja 2008, 18:47
autor: Darek_32
metys pisze:ale powiem wam że nie mam zaufania do tego mechanika.
Skoro nie masz zaufania do tego mechanika to prosta rada - zmień mechanika! :mrgreen:
: 22 maja 2008, 22:49
autor: audiktom
Jak nie wiesz za bardzo jak zobaczyć, to trudno ci będzie to określić czy dobrze czy źle, ale myślę że jak pojedziesz do kogoś kto sie zna, to zobaczy ci to myślę za darmo.
: 24 maja 2008, 15:28
autor: metys
Byłem dzisiaj u innego mechanika, który ustawił mi zapłon i moc już jest. Przy okazji wyszła dziwna sprawa przed regulacja obroty były oki a teraz dziwnie pracuje.
Po odpaleniu wchodzi na 2000 i po chwili dopiero spada wolno na 1000, czasem podczas jazdy potrafi sam do 4000 dojsc. Czy możecie mi podpowiedzieć czemu po regulacji tak się to zmieniło?
: 24 maja 2008, 23:09
autor: audiktom
Może źle ci ustawił :?: :!: a patrzył na rozrząd czy od razu zabrał się za aparat :?:
: 25 maja 2008, 09:51
autor: metys
Od razu ustawiał zapłon a później zdemontował filtr i obniżał obroty kręcąc coś tam przy wtrysku.I mówił że to wina silnika krokowego i że trzeba bedzie go wymienić.
: 26 maja 2008, 00:17
autor: archi2340
mam taki sam silnik i jak odpale jak jest zimno to potrafi utrzymywać wysokie obroty przez pare sekund, podobno to automatyczne ssanie, a jeżeli wchodzi na obroty to tak mam niekiedy jak gaz puszczam, obroty zatrzymują się na chwile w danym przedziale, to regulator wolnych obrotów, tak mówi mój kolega
Re: [80 B4 2.0 ABT] Brak mocy
: 26 maja 2008, 12:57
autor: k44761
metys pisze:
-słychać w nim dziwne pukanie najlepiej jak sie klęknie od strony lewego koła (czy to może być coś na panewkach)
-po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po jakiś 2 sekundach
- lipa - mozesz miec problem z panewkami...
metys pisze:
Od razu ustawiał zapłon a później zdemontował filtr i obniżał obroty kręcąc coś tam przy wtrysku.I mówił że to wina silnika krokowego i że trzeba bedzie go wymienić.
- przeciez w tych silnikach nie reguluje sie z zaden sposob obrotów! Zapytaj dla pewnosci np. Danka.
: 26 maja 2008, 13:19
autor: Danek
metys, pewnie Ci przestawił pozycję spoczynkową nastawnika przepustnicy i teraz nastawnik nie wyłącza mikrostyku albo całkiem padł mikrostyk bo gościu "przegiął" w drugą stronę. Rzeczywiście w ABT nie reguluje się obrotów biegu jałowego, robi to ECU za pomocą nastawnika przepustnicy.
: 26 maja 2008, 17:56
autor: metys
To co teraz mogę zrobić z tymi obrotami bo wydaje mi się że po przejechaniu 400 km jest troszkę lepiej czy to możliwe że samo się wyregulowało.? I jak można sprawdzić czy to stukanie to panewki czy może coś innego np. zawory czy popychacze?
: 26 maja 2008, 18:25
autor: Danek
Co do nastawnika to sam się na pewno nie wyreguluje (to nie Play). Być może styki się odgięły i jest lepiej ale należałoby przeprowadzić ponowną regulację wg instrukcji. W wątku o ustawianiu przepustnicy wklejałem screen z taką instrukcją.
Co do stuków to na początek zmierzyłbym ciśnienie oleju, bo być może to jest kwestia czujnika a nie panewek. Zauważyłem, że silniki ABT generalnie lubią sobie poklekotać. Mój też klekocze i za pierona nie mogę znaleźć przyczyny, a robione już było bardzo dużo, łącznie z panewkami.
: 26 maja 2008, 21:23
autor: metys
dzięki Danek jak znajdę jutro chwilkę to przekręcę czujnik ze starego silnika i zobaczę czy będzie jakaś różnica.
[ Dodano: 2008-05-27, 21:09 ]
Witam
Byłem dzisiaj u innego mechanika i posłuchał mojego audiczka i według Niego to góra tak stuka. powiedział mi że może lepiej jakbym zalał go olejem mineralnym bo nie wiadomo na czym jeździł wcześniej i że ta kontrolka ciśnienia która gaśnie po sekundzie może właśnie przez to sie to dziać. Co Wy o tym sądzicie gościa polecił mi znajomy mówi że to prawdziwy mechanik