Kupiłem Audi 80 w Niemczech i pierwszy raz zatankowałem na Orlenie bezołowiówkę 98.Gdy odpalę silnik od razu z rury wydechowej chlapie woda jak ze spryskiwacza. Czy jest zimny czy gorący, czy jest ciepło czy zimno na zewnątrz nie ma znaczenia. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc, bo chyba w paliwie nie ma wody bo znajomi tankują i nie mają takich objawów. Pozdro.
: 30 maja 2008, 17:35
autor: czarekj
Wszystko wydaje się być w normie. Nie ma powodów do paniki. Obserwuj tylko poziom płynu chłodzącego silnik.
: 30 maja 2008, 18:14
autor: audiktom
W wydechu odstawia ci sie woda i gdy więcej pojeździsz to woda ci wyleci i wyparuje, ja mam to samo więc się nie przejmuj tylko jeździj i ciesz.
[80 B4 2.0 ABK]
: 30 maja 2008, 21:28
autor: gw
Poziom płynu chłodzącego jest niski i nawet po rozgrzaniu silnika nie podnosi się do min. a poza tym silnik szybko nabiera temperatury.Czy rodzaj paliwa ma wpływ na to. W zasadzie ten silnik powinien pracować na bezołowiowej 95, ale chyba nie ma przeciwwskazań aby lać lepsze paliwo.
: 30 maja 2008, 22:06
autor: czarekj
Ten silnik pracuje prawidłowo również na benzynach o LO wyższej niż 95.
Radzę uzupełnić poziom płynu i kontrolować jego stan. Szkoda by było przegrzać silnik.
Wodą z tłumika nie martw się. Jeżeli płynu nie ubywa to jest ok.
: 30 maja 2008, 22:12
autor: audiktom
Nie ma przeciw wskazań co do 98 ale moim zdaniem bez potrzeby przepłacać, ja osobiście leje 95, rodzaj paliwa nie ma wpływu na rozgrzewanie sie silnika jeśli dobrze cię zrozumiałem, co do stanu płynu to masz kolego za mało lepiej sobie dolej bo nie dobrze na tym wyjdziesz, min. ma być przynajmniej! a i nie po za max. dobrze jest mieć po środku, jeśli jest wszystko ok. to silnik nabiera szybko temp. ale ty gw, masz za niski stan płynu.
: 30 maja 2008, 23:58
autor: archi2340
im mniej płynu chłodzącego tym szybciej się auto nagrzewa, nalej do minimum lub deczko więcej, do maximum nie lej (wycieki spod korka) powinno być spoko, a wodą z tłumika się nie przejmuj ja mam [ 2.0 90PS B4, brat ma 1.6 101Ps B4, a mój starszy ma 1.6 73PS B3] jest to samo tylko w B3 troszke mniej, to stantard, jak chcesz nie mieć wody to kup honde tam są tłumiki końcowe z otworem więc problem z głowy
: 31 maja 2008, 00:20
autor: melomarcin
a woda o jakości paliwa na naszych stacjach świadczy! monopol ma orlen (ok.80% rynku) i robi co chce
: 31 maja 2008, 06:32
autor: czarekj
melomarcin pisze:a woda o jakości paliwa na naszych stacjach świadczy! monopol ma orlen (ok.80% rynku) i robi co chce
Trochę kolega przesadza. Proponuję poczytać o sprężarkach i kompresorach. Wyszukać info dlaczego w tych urządzeniach stosuje się układy odwadniania i z czego to wynika.
: 29 lip 2009, 15:30
autor: 7ka
panowie mam podobna sytuacje
wczoraj ogladalem auto i ta wlasnie woda mnie irytuje..
pryska woda z tlumika..sadzilem juz ze moze to uszczelka pod glowica..
druga sprawa to wskaznik temperatury chlodzenia..
zrobilismy probna jazde ok 10.15km a na wskazniku zimno..
pytam sie czemu..a on ze wymienial czujnik,sprawdzal w warsztacie..i musi byc to wina wskaznika.. mowi ze czasami dziala.. patrze za chwile i fakt dziala
czy to nomalne .. troche mam stracha bo za tydzien jade odebrac auto
: 29 lip 2009, 17:10
autor: mieciooo
Fakt może wskaźnik być padnięty, a może termostat. A tą wodą z tłumika to bym się nie przejmował bo jeżeli samochód jeździ na krótkich dystansach, tak kilka kilometrów dziennie to nawet nie zdąży się rozgrzać i woda która powstaje podczas spalania nie odparuje z tłumika. Np podczas jazdy na gazie powstaje więcej wody aniżeli podczas jazdy na benzynie. Znajomy mechanik kiedyś mi powiedział, że kiedyś jak wymieniał komuś tłumik (auto jeździło na krótkich dystansach) to było w nim około 4 litrów wody.
: 29 lip 2009, 17:18
autor: 7ka
zapomnialem dodac ze auto dlugo stalo..
: 29 lip 2009, 18:33
autor: bobsley6
Woda z tłumika jest to normalny objaw. Jest ona wynikiem spalania sie bęzyny. Nie ma sie czym przejmować.
[ Dodano: 2009-07-29, 18:34 ]
sorki benzyny
: 29 lip 2009, 20:05
autor: LeeOne
Tu jest odpowiedź na twoje problemy. Chcesz zmniejszyć ilość wody, która wydobywa się z wydechu to wytnij katalizator.
Re: [80 B4 2.0 ABK]
: 29 lip 2009, 20:11
autor: HeavenQueen
Kolego, jak przejedziesz dłuższą trasę to już wodą chlapać nie będzie
gw pisze:nie ma przeciwwskazań aby lać lepsze paliwo.
Kolego, w czym 98 jest lepsza od 95? Liczba LO określa odporność paliwa na stuk i nic więcej. Nie może być niższa niż zalecana. A na wyższej nic nie zyskasz. Ani mniejszego spalania nie będzie, ani większej mocy nie uzyskasz. Za spalanie odpowiada wartość opałowa paliwa (która jest normowana na benzyn), a za drugie sprawność (stopień kompresji itp.) i wydajność silnika.
Co do paliw na stacjach: w mojej okolicy wszystkie stacje (zdaje się że orpócz BP) biorą paliwa z Rafinerii Trzebinia - wszędzie ta sama benzyna, a ilość 'dodatków' to zależy od właściciela stacji i szczelności zbiorników.